Mitas, kad elektriniai dviračiai skirti tik tinginiams

Nors užsienyje elektriniai dviračiai tikrai ne naujiena, Lietuvoje jų populiarumas sparčiai augti pradėjo gana neseniai. Viena iš priežasčių – įsitikinimas, esą iš dviračio, kuris važiuoja be vairuotojo pastangų, maža naudos. Juk dviračio mynimas visų pirma yra sportas, o sportas – tai sveikata.

Dviračių entuziastas, „Veloklinika“ atstovas Edgaras Buiko šį mitą paneigia ir tikina – fizinę naudą pajusti galite ir vairuodami elektrinį dviratį: „Kitaip nei su elektriniu paspirtuku, kuriam išties nereikia fizinės jėgos, važiuojant elektriniu dviračiu variklio galingumą galima reguliuoti minant pedalus. Fizinės jėgos prasme tai, žinoma, ne tas pats, kas minti įprastą dviratį, tačiau galima prilyginti ėjimui. Tad jeigu nuvažiuojate 20 ar daugiau kilometrų, įsivaizduokite, kad maždaug tiek būtumėte nuėję pėsčiomis“.

Pašnekovas pastebi ir dar vieną priežastį, kodėl kai kurie lietuviai į elektrinius dviračius vis dar žvelgia skeptiškai. Tai – klaidingas įsitikinimas, esą elektriniai dviračiai skirti tik vyresnio amžiaus žmonėms.

„Pavyzdžiui, Vokietijoje elektriniais dviračiais naudojasi didelė dalis vyresnių žmonių. Tačiau ten žmonės dviračiu įveikia išties tolimus atstumus, važiuoja kalnuotomis vietomis, o elektrinis dviratis gerokai palengvina kelionę. Nyderlanduose, kurie vadinama dviračių šalimi, elektriniais dviračių variantais aktyviai naudojasi labai įvairaus amžiaus žmonės. Dviračiais jie keliauja į darbus, susitikimus, neretai galima sutikti ir kalnų tipo elektrinius dviračius, kuriais galima važiuoti ir bekele“, – pasakoja E. Buiko.

Nepamainomas pasirinkimas nemėgstantiems kamščių ir augančių kainų

Kasrytinis stovėjimas spūstyse ir vos judančios automobilių eilės po darbų palaužti galėtų net pačius kantriausius. Rinktis viešąjį transportą – išeitis, tik, sutikite, ne pati komfortiškiausia ir anaiptol ne žaliausia. Tvarumas – viena svarbiausių priežasčių, skatinančių sąmoningus pasaulio gyventojus vis dažniau rinktis gamtai draugiškus transporto sprendimus. Neslėpkime – kaip ant mielių augančios degalų kainos taip pat.

Dviratis – visada gera išeitis, tačiau jei nuo namų iki darbo tenka įveikti ne vieną kilometrą – šiokia tokia problema. Juk nesinori į susitikimą atlėkti suplukus.

„Aš pats asmeniškai į darbą dažniausiai vykstu dviračiu ir sutaupau ne vieną minutę, kurią važiuojant automobiliu tektų praleisti spūstyje. Tačiau tiems, kurie turi įveikti 10, 20 ar net daugiau kilometrų, elektrinis dviratis tikrai gali būti išeitis. Važiuojant elektriniu dviračiu reikia kur kas mažiau energijos, tad galėsite būti ramūs, kad biure gręžti marškinių tikrai nereikės“, – juokiasi E. Buiko.

Investicija, kuri atsiperka

Elektrinio dviračio privalumai sugundo tikrai ne vieną, tačiau kaina mažiau besidominčius šiuolaikinėmis naujovėmis neretai priverčia kilstelėti antakį. Malonumas ne iš pigiausių. Pašnekovas skaičiuoja – naujo ES standartus atitinkančio elektrinio dviračio kainos prasideda nuo 2 000 eurų, tačiau jei kelionėms į darbą automobiliu išleidžiate vidutiniškai 200 eurų per mėnesį, investicija atsipirks su kaupu.

Norintiems sutaupyti ir besidairantiems į pigesnes alternatyvas, E. Buiko pataria būti budriems, mat gali tekti prisiminti auksinę taisyklę – taupus moka du kartus.

„Jei jau nusprendėte įsigyti elektrinį dviratį, rinkitės patikimus tiekėjus, o ne perpardavinėtojus, siūlančius gerokai žemesnes nei rinkos kainas. Pasitaiko atvejų, kai į mus dėl įvairiausių gedimų, nekokybiškų detalių ir kitų defektų kreipiasi tokius dviračius nusipirkę žmonės. Būna, kad net negalime padėti, o kartais taisymo kaštai viršija ir paties dviračio vertę. Tad rekomenduoju šį pirkinį rinktis atsakingai ir galvoti ne tik apie finansinę naudą, bet ir apie tai, kad važiuodami juo gerinate savo sveikatą bei prisidedate prie gražesnės ir švaresnės aplinkos“, – sako E. Buiko.

Nenorite pirkti? Galite laimėti!

VšĮ „Užstato sistemos administratoriaus“ (USAD) trečius metus iš eilės organizuojama socialinė iniciatyva „EKO lenktynės“ šiemet ir vėl kviečia išbandyti savo jėgas ir virtualiai pasitikrinti savo žinias apie mus supančią aplinką.

Nuo gegužės 24 iki liepos 22 dienos vykstančio interaktyvaus žaidimo dalyvių lauks 500 klausimų, o dalyviai varžysis dėl įspūdingo prizų fondo, kuris bus išdalintas viso žaidimo eigoje. Finišo tiesiojoje net trys laimingieji bus apdovanoti elektriniais dviračiais, kurie vienu įkrovimu įveikia net iki 100 kilometrų atstumą.

Kaip ir praėjusiais metais, mobiliąją žaidimo programėlę atsisiuntę dalyviai rungtyniauti turės poromis. Sistema automatiškai parinks jums aponentą, kuris prieš tai jau bus sužaidęs tokį patį klausimų rinkinį. Sulyginus varžovų rezultatus, laimėtojo sąskaita bus papildyta 30 taškų. Kuo teisingiau ir greičiau atsakinėsite, tuo didesnius šansus išplėšti pergalę turėsite. Papildyti taškų kraitelį galėsite pakviesdami prie žaidimo prisijungti draugus ir dalyvaudami savaitgalio akcijose bei laimėdami papildomus medalius.

Kaip pasakoja USAD generalinis direktorius Gintaras Varnas, idėja rengti „EKO lenktynes“ kilo jaučiant poreikį didinti gyventojų sąmoningumą aplinkos apsaugos klausimais.

„Lietuviams tvarumas ir aplinkosauga pirmiausia įprastai asocijuojasi su rūšiavimu. Pirmaisiais užstato sistemos sukūrimo metais išties didžiausią dėmesį skyrėme gyventojų edukacijai apie gėrimų pakuočių rūšiavimo svarbą, tačiau visuomenei vis labiau suprantant šios sistemos naudą, pradėjome galvoti apie naujus būdus, galinčius dar labiau sustiprinti gyventojų sąmoningumą, skatinimą plačiau kalbėti apie tvarumą ir ekologiją“, – teigia G. Varnas.

USAD organizuojama socialinė iniciatyva kasmet suburia tūkstančius gamtai ir mus supančiai aplinkai neabejingų entuziastų, kurie siekia gyventi tvariau ir saugoti planetą. Viena iš iniciatyvos sėkmės paslapčių – netradicinis formatas, kuris, anot pašnekovo, buvo pasirinktas neatsitiktinai.

„Informuoti visuomenę galima įvairiais būdais – straipsniais, laidomis, renginiais. Tačiau lygiai taip svarbias bei aktualias temas galima pateikti ir žaidimo forma, kurią mes ir pasirinkome. Idėja tikrai pasiteisino. Jau pirmaisiais metais gyventojai noriai įsitraukė, žaidė ir varžėsi dėl prizų, todėl nusprendėme ir toliau tęsti šią tradiciją“, – sako G. Varnas.

Puikūs prizai žaidimo dalyvių laukia ne tik finale. Įveikusiems pirmąjį etapą bus išdalinta 300 mėnesinių „ŽMONĖS Cinema“ kino prenumeratų, o priešakyje dar laukia ne viena dovana: net 130 laimėtojų gaus po dvi poras kojinių, pagamintų iš perdirbto plastiko, laimėti galima 50 roll top kuprinių, kurių tiek vidinis, tiek išorinis audinys yra pagamintas iš 100% perdirbtų plastikinių butelių, elektronines skaitykles, kurių šio konkurso dalyviams bus įteikta net 17 ir, žinoma, elektrinius dviračius, apie kuriuos tikriausiai pasvajoja dauguma.

„Prizai – puikūs, azartas – garantuotas, žaisti – smagu, tačiau lygiai taip pat tai yra ir galimybė ne tik pasitikrinti savo žinias aplinkosaugos srityje, bet ir sužinoti bei išmokti kažką naujo, pritaikomo buityje. Tai galimybė tapti tvaresniu vartoju. Nors lenktynės jau prasidėjusios, prie jų prisijungti niekada ne per vėlu, todėl kviečiame visus išbandyti šį puikų ir įdomų žaidimą“, – ragina G. Varnas.

Žaidimo programėlę vos per kelias akimirkas galima nemokamai atsisiųsti iš „Google Play“ ir „AppStore“ parduotuvių.

Apie VšĮ „Užstato sistemos administratorius“:

Užstato sistema Lietuvoje veikia nuo 2016 m. Jos veikla šalyje rūpinasi Lietuvos gėrimų gamintojų, importuotojų bei pardavėjų įsteigta ne pelno organizacija VšĮ „Užstato sistemos administratorius“. USAD kasmet surenka 9 iš 10 į rinką išleidžiamų gėrimų skardinių bei vienkartinių stiklinių ir plastikinių butelių. Iš viso per 2021 metus surinkta ir perdirbti perduota per 655 mln. vienkartinių pakuočių.