Pagyrimai padeda atskleisti potencialą

Bravoro „Volfas Engelman Nealkoholinis“ suorganizuotame filmavime savanoriškai sudalyvavo dešimt bendrovės darbuotojų. Kolegos susirinko į filmavimo studiją, tačiau iki pat įrašo pradžios nežinojo, kas jų laukia.

O bravoro komandai buvo paruošta staigmena. Iki filmavimo pradžios kiti bendrovės darbuotojai apie kolegas išsakė gerus žodžius, pagyrimus bei komplimentus, kuriuos ir išgirdo socialinio eksperimento dalyviai.

„Edita yra iniciatyvus žmogus, dalyvauja įvairiuose projektuose. Ji puikiai geba planuoti, suburti, motyvuoti“. „Laimutis – charizmatiškas, linksmas, su didžiuliu bagažu anekdotų, pokštų ir eilėraščių“. „Jurgita džiugina savo koleges, nes per pietus, rinkdama žingsnius, paprašius, visada parneša, ko kam širdis geidžia“.

Tai – tik dalis gerų žodžių, kuriuos apie save išgirdo bravoro darbuotojai. Klausydamiesi šių pagyrimų, jie pradžioje jautėsi šiek tiek nejaukiai, tačiau vėliau bendrovės komandos veidus nušvietė plačios šypsenos. Tada darbuotojų buvo paklausta – ką gali geras žodis?

„Tai yra pagrindinė žmogaus motyvacija. Išgirdę apie save gerus žodžius, galime žydėti, atsiskleisti“, – vaizdo klipe šypsosi vienas iš kolegų. Jam antrina kitas: „Geras žodis užaugina sparnus. Tu matai, kaip žmogus iš pradžių susigūžia, o po to jau pasileidžia plaukus“.

Turime vidinį kritiką

Paklausta, kokią įtaką žmonėms daro jų atžvilgiu išsakyti geri žodžiai, psichologė, schemų psichoterapeutė Genovaitė Petronienė pabrėžia – komplimentų galia mūsų savijautai, motyvacijai bei emocinei sveikatai yra milžiniška.

„Girdint pagyrimus, gali būti juntami ir fiziologiniai organizmo pokyčiai. Taigi, geri žodžiai turi galią sumažinti netgi skausmą. Mat komplimentai mums yra labai svarbūs. Jie rodo prisirišimą, pagarbą. O tai yra vieni svarbiausių emocinių poreikių. Todėl gerų žodžių sakymas vieni kitiems – be galo naudinga praktika“, – akcentuoja G. Petronienė.

Tačiau ji pastebi – lietuviai nėra linkę girti aplinkinius ir to išties trūksta. Anot G. Petronienės, mūsų visuomenėje padėkojimų, pagyrimų ar net mažų pasidžiaugimų yra ganėtinai mažai. To priežastis, mano specialistė, yra šalies istorinis palikimas, visgi ji džiaugiasi – situacija šiuo metu gerėja.

„Tik yra kitas dažnas niuansas. Ne visi mokame gerus žodžius priimti. Sveikas jų priėmimas būtų džiaugsmas bei padėka. O daugelis mūsų vis dar turime didelį vidinį kritiką, kuris iškart sako – labai nesidžiauk, nes žmogus, pasidalinęs geru žodžiu, netrukus tavimi nusivils. Todėl tokia reakcija verčia drovėtis, netgi išsigąsti. Dėl to bijome patikėti maloniais žodžiais, manome, jog kiti žmonės pagalvos, kad visgi nesame tokie geri. Šie įsitikinimai sutinkami ir darbo aplinkoje. Tačiau šiuolaikiškas verslas šiandien jau vadovaujasi modernia bendravimo kultūra, o pastarajai pozityvus grįžtamasis ryšys yra labai svarbi veiklos sudedamoji“, – pasakoja psichologė.

Gerų žodžių išgirsime daugiau

Filmavimas, kuriame dalyvavo bravoro komanda, yra „Volfas Engelman Nealkoholinis“ inicijuotos ilgalaikės socialinės kampanijos #GeroŽodžioGalia dalis. Ji, sako bendrovės rinkodaros vadovas Mantas Matukaitis, startavo sausio viduryje – per liūdniausiu vadinamą metų pirmadienį (angl. Blue Monday).

Nuo to laiko bravoras siekia inicijuoti pokyčius kasdienėje bendravimo kultūroje, kurią šiandien lydi pasaulio iššūkių nulemtos negatyvios nuotaikos. Todėl, anot M. Matukaičio, iniciatyvos autoriai siekia paskatinti žmones vieni kitiems sakyti nuoširdžius ir gerus žodžius bei formuoti pozityvų požiūrį į mus supančią aplinką.

„Šį pokytį nusprendėme pradėti nuo savęs. Todėl darbo aplinkoje, kurioje kasdien praleidžiame labai daug laiko, ėmėme stengtis vieni kitiems išsakyti kuo daugiau komplimentų, pagyrimų bei padėkų. Jas adresuoti paprašėme ir suorganizuotame filmavime dalyvavusių kolegų atžvilgiu. O dabar matome, kokią galią turi šie geri nuoširdūs žodžiai. Dėl to tikimės, kad mūsų pavyzdys įkvėps ir kitus pagirti visus, esančius šalia. Ši iniciatyva puikiai įrodo – net ir vienas geras žodis gali motyvuoti, pakeisti žmogaus nuotaiką ar gyvenimą“, – pažymi M. Matukaitis.

Jis priduria – vaizdo klipas su bendrovės darbuotojais tęsia socialinę kampaniją #GeroŽodžioGalia, kuri jau įgauna pagreitį. Todėl netrukus visuose naujienų portaluose atsiras daugiau pozityvių naujienų, bus kreipiamas didesnis dėmesys į gerų žodžių galią, o iniciatyvos autoriai skatins žmones kuo dažniau sakyti gerus žodžius vieni kitiems.