Šventinis renginys vyko „Stiklių" viešbutyje, į kurį susirinko moterys, besidominčios grožio naujienomis: Valda Bičkutė, Lina Bražinskaitė, Justina Gafarovaitė, Rūta Mazurevičiūtė-Pitkauskienė, Veronika Montvydienė, Katerina Stankūnė, Simona Starkutė, Ieva Swan, Inga Žuolytė, Erika Valiukaitė ir kitos.

Renginio viešnios neformalioje aplinkoje galėjo iš pirmų lūpų – viešnios iš Švedijos, „Idun Minerals” kompanijos vadovės Caroline Thunstedt – sužinoti grožio industrijos naujienas bei tendencijas, užduoti klausimus ir išmėginti jau pamėgtus bei naujus produktus.

Renginio šeimininkė bendrovės „Juara” (www.juara.lt), atstovaujančios „Idun Minerals” Lietuvoje, vadovė Jūratė Butiškienė džiaugėsi, kad naujas prabangos kodas kosmetikoje jau pasiekė ir Lietuvos pirkėjus.

Naujas prabangos veidas

Mada yra reiškinys, kuriame atsispindi laikmečio aktualijos bei siekiamybė. Būtent todėl keičiantis klimatui, senkant gamtos ištekliams keičiasi ir prabangos veidas. Natūralūs kailiniai, odinės rankinės ir drabužiai šiandien jau nėra nei madingi, nei prabangos ar statuso ženklai. Praktiški gaminiai iš lengvai perdirbamų medžiagų užkariauja garsiausių mados namų podiumus.

„Idun Minerals” kompanijos vadovė C. Thunstedt džiaugėsi: įmonei pradėjus veiklą 2011 m., šūkis „tiesiog gryna ir švaru”, kuris reiškė laikmečio prabangą pasirenkant natūralią kosmetiką ir kuriant makiažo priemonėmis subtilią eleganciją, nuo šiol atsispindės ir produktų pakuotėse bei visoje gamybos grandinėje.

Kokie pokyčiai? Nebelieka senojo prabangos įvaizdžio – juodų, masyvių, iš neperdirbamo plastiko pagamintų pakuočių. Jas keičia skaidrios, elegantiškos, lengvos pakuotės, pagamintos iš perdirbamo plastiko arba atsinaujinančių žaliavų, tokių kaip cukranendrės.

Draugiška gamtai kosmetika – tai ne tik natūralūs ingredientai

C. Thunstedt džiaugėsi, kad lietuvės domisi ne tik mados tendencijomis, bet vis dažniau renkasi kosmetikos priemones, atsižvelgdamos į tai, kokį poveikį aplinkai daro konkretaus produkto vartojimas: „Džiaugiamės, kad mūsų klientės ne tik domisi kosmetikos produktų sudėtimi, bet ir atsisako tų, kurios, pavyzdžiui, vis dar testuojamos su gyvūnais. „Idun Minerals” to nedaro”.

„Idun Minerals” kompanijos vadovė pasakojo, jog grožio industrija susiduria su tais pačiais iššūkiais, kaip ir daugelis kitų gamintojų Europoje – svarbu garantuoti ne tik aukščiausią paties produkto kokybę, bet ir užtikrinti tvarią jo gamybą, transportavimą bei pakuočių perdirbimą.

Kaip žinia, norint, kad sunaudoto produkto pakuotę būtų galima perdirbti, nepakanka, kad ji būtų iš perdirbamos medžiagos. Labai svarbu, kad pati pakuotė būtų pagaminta iš vienos medžiagos. Jei naudojamos kelios – svarbu, kad jos visos būtų perdirbamos ir jas būtų galima lengvai atskirti.

„Įsivaizduokime, kaip sunku ar net neįmanoma perdirbti pakuotes, kuriose naudojamas neperdirbamas juodas plastikas ir veidrodėliai, metalas. Ir kiek tonų tokių atliekų keliauja į sąvartynus kasmet... Juk lūpų dažų kokybė nepriklauso nuo to, ar tik iš perdirbamo plastiko, ar iš plastiko ir metalo pagaminta jo tūbelė. Tačiau kurdami prabangos įspūdį kai kurie gamintojai vis dar naudoja ir plastiką, ir metalą, – pasakojo C. Thunstedt.

– Visa „Idun Minerals” kosmetika yra gaminama Europoje, bei didžioji dalis pakuočių. Mes esame išsikėlę ambicingą tikslą – iki 2025 metų gaminti visas pakuotes tik Europoje ir jos visos turėtų būti 100 proc. perdirbamos. Taip siekiame minimalizuoti poveikį aplinkai: nedidinti atliekų skaičiaus ir mažinant transportavimo atstumus, mažinti CO2 pėdsaką ir pilnai išvystyti žiedinį verslo modelį.”

Mažiau veidrodėlių, daugiau produkto

Renginio viešnios pirmosios galėjo įsitikinti, kad naujosios pakuotės ne tik draugiškos aplinkai, bet ir naudingos pirkėjoms, mat jos yra lengvesnės ir kai kuriose, sutaupęs pakuotės svorio sąskaita, gamintojas paliko daugiau vietos pačiam produktui.

Ne tik rūpestis aplinka, bet ir aktyvių, keliaujančių klienčių patogumas yra svarbus „Idun Minerals” gamintojams.

„Kuo svarbus lūpų dažų, pudros, šešėlių dėžutės svoris, gali pasakyti kiekviena dažniau keliaujanti moteris, ypač kai tenka skristi tik su rankiniu bagažu. Paprastai savo kosmetinėje nešiojamės bent kelis produktus, kurie turi veidrodėlius. Jie sveria, užima vietą, nors naudojame tik vieną”, – akcentavo C. Thunstedt.

Tai dar viena priežastis, kodėl nuo šiol „Idun Minerals” pakuotėse atsisakoma veidrodėlių, juos bus galima įsigyti atskirai. O pačios pakuotės bus net du ar tris kartus lengvesnės nei ligšiolinės. Beje, visos jos gaminamos arba iš perdirbamo plastiko, arba iš atsinaujinančių išteklių, tokių kaip cukranendrės.

„Žymiai patogiau yra nešiotis vieną patogų veidrodėlį ir reikiamą priemonių kiekį, nei galvoti, kurią gi palikti namie, kad užtektų vietos kitoms smulkmenoms”, – apie apgalvotas detales pasakojo „Idun Minerals” atstovė.

Galbūt simboliška, jog tokias inovacijas grožio srityje viena pirmųjų diegia kompanija, pavadinta „Idun Minerals".

„Idun buvo senovės germanų grožio deivė. Ji dalindavo obuolius kitiems dievams, kad šie išliktų jauni ir gražūs. Todėl mūsų logotipe yra obuolys. Šiandien grožis tampa aktualus ne tik kaip individualus siekis, bet ir kaip mus supančios aplinkos charakteristika. Tik švari gamta ir aplinka gali būti graži. Prisidėkime ir mes prie to grožio puoselėjimo.

Esu įsitikinusi, kad juodų, sunkių pakuočių, kurių vos ne kiekviena yra su veidrodėliu, mažinančiu perdirbamumą, ateityje nebeliks. Kažkam tereikia pradėti procesą, o tada progreso nesustabdysi”, – kalbėjo C. Thunstedt.