Per pastaruosius metus „Mantinga“ pristatė nemažai naujų gaminių, sparčiai įsitvirtinusių rinkoje – pernai iš viso tokių buvo daugiau nei 100. Sekant naujomis tendencijomis atsižvelgta ir į veganiškos mitybos besilaikančių vartotojų poreikius.

„Praėjusiais metais sukūrėme ir rinkai pasiūlėme veganišką pyragėlį bei veganišką kruasaną, kuriuos galima įsigyti ir Lietuvos didžiųjų prekybos tinklų parduotuvėse. Matydami, kaip noriai vartotojai renkasi šiuos gaminius, nusprendėme praplėsti veganiškos produkcijos asortimentą ir pristatyti pirmąsias industriniu būdu pagamintas veganiškas spurgas“, – komentuoja „Mantinga“ naujų produktų vystymo vadovė Ramunė Puzinienė.

Pasak jos, kuriant veganiškus gaminius siekiama, kad jie savo skoniu, išvaizda ar struktūra nenusileistų tradiciniams gaminiams.

„Veganiškos spurgos recepto ir gamybos ištobulinimo procesas užtruko ilgiau nei pusę metų. Pirmiausia reikėjo surasti tinkamas žaliavas, kurios atitiktų veganiškos mitybos principus, vėliau sukurti receptūrą bei ją pritaikyti prie esamos gamybos technologijos, kad vartotojams galėtume pasiūlyti išties kokybišką gaminį, kuris džiugintų ne tik savo išvaizda, bet ir skoniu“, – sako R. Puzinienė.

Pirmosios „Mantinga“ veganiškos spurgos yra dviejų skonių: tropinių vaisių – mango ir drakono vaisiaus bei vieno populiariausių – kramtomosios gumos. Abi spurgos slepiasi po „Mantingos“ DONUT spurgų prekės ženklu „Ring Of Joy“. Planuojama, kad veganiškų spurgų asortimentas bus plečiamas, šiuo metu ieškomos žaliavos naujiems skoniams. Taip pat ateityje gali pasirodyti veganiškos picos, sumuštiniai, kiti pikantiški gaminiai.

Nori sveikesnių gaminių

Pasak R. Puzinienės, pastaruoju metu vartotojai vis dažniau renkasi augalinį maistą ir mažina mėsos vartojimą. Tai remiasi ne vien etniniais, sveikatos, aplinkosaugos ir socialiniais argumentais, bet ir siekiu praturtinti savo įprastą mitybą naujais gaminiais.

„Pastebime, kad pirkėjai vis dažniau renkasi sumuštinius bei užkandžius su daugiau daržovių, kuriose gausu įvairių maistinių medžiagų, skaidulų, vitaminų bei mineralų. Tai yra dalis sveikos gyvensenos tendencijos, kuri vis labiau įsitvirtina ir maisto pramonėje. Šią tendenciją įmonės viduje vadiname „better for you“ (liet. geriau tau), jos principais koreguojame ir šiuo metu gaminamų kepinių sudėtis bei receptūras“, – sako „Mantinga“ naujų produktų vystymo vadovė.

Tarp tokių sveikesnės mitybos principų – cukraus, druskos ir riebalų kiekio mažinimas, kuo natūralesnių ingredientų bei augalinių produktų įtraukimas į gaminių receptus.

„Vartotojai atidžiau tikrina cukraus ir druskos kiekį maisto produktuose, todėl vis dažniau produktų sudėtyje iki tol naudotą cukrų keičia augaliniai saldikliai, mažinamas druskos kiekis. Taip pat mažinamas riebalų, ypač sočiųjų riebalų rūgščių kiekis, vengiama dirbtinių dažiklių, skonio stipriklių ar konservantų, siekiama, kad gaminiai turėtų kuo daugiau skaidulų bei natūralių sudedamųjų dalių – daržovių, grūdų, vaisių, uogų ir kt.“, – vardija R. Puzinienė.

Vartotojai nori naujovių

Naujus gaminius įkvepia ne tik kintantys vartotojų sveikatos ar mitybos įpročiai bei pasaulyje įsigalinančios naujos tendencijos, bet ir gamyboje sparčiai diegiamos naujos technologijos.

„Vystantis gamybai atsiranda vis daugiau galimybių kurti naujus produktus, taikyti naujas inovacijas jau vartotojų pamėgtiems tradiciniams gaminiams. Taip ir mūsų įmonėje diegiama nauja įranga atveria kelią naujų gaminių idėjoms, kurių neretai pasisemiame dalyvaudami tarptautinėse parodose, įvairiose kelionėse“, – sako pašnekovė.

Paklausta, ar vartotojai noriai priima naujus produktus, R. Puzinienė atsako, kad tai priklauso nuo daugelio veiksnių – ar tai yra visiškai naujas produktas, ar ilgą istoriją turinčio produkto atnaujinimas.

„Jei naujas produktas atitinka vartotojų poreikius ir pageidavimus, žinoma, jis vartotojų yra priimamas greičiau. Šiuo metu itin patrauklūs yra sveikesni ir tvaresni produktai, nes vartotojai yra sąmoningesni, labiau domisi atsakingu pasirinkimu ne tik kasdienėse situacijose, bet ir sprendžiant, ką valgyti. Tačiau jei kalbame apie tradicinių gaminių, kurie turi ištikimų vartotojų auditoriją, atnaujinimą, kartais pokyčiai gali būti sunkiau priimtini. Dėl šios priežasties gamintojams tenka atidžiai stebėti rinkos poreikius ir vartotojų lūkesčius, nedaryti drastiškų pokyčių, jei jiems dar nėra laikas“, – teigia R. Puzinienė.

Nuo 1998 m. veiklą vykdančios „Mantinga“ asortimentą šiuo metu sudaro virš 1000 skirtingų gaminių, produkcija eksportuojama į daugiau nei 40 šalių, tarp kurių – JAV, Japonija ir Ukraina.