Kaip pažymi Baltijos šalių nekilnojamojo turto analitikai, Vilniaus miestas unikalus, nes turi antrąjį miesto centrą – išgrynintą, aktyvų, sparčiai vystomą verslo rajoną (CBD). Dabar šiame Vilniaus rajone dirba daugiau nei 40 tūkstančių žmonių, dar tiek pat atvyksta kasdien, aplink veikia didieji Vilniaus viešbučiai, konferencijų centrai, finansų, informacinių technologijų, farmacijos, paslaugų, kitų sektorių verslai. Tai – unikali lokacija prekybos ir paslaugų verslams – čia dirbantys ar gyvenantys žmonės „Europoje" apsilanko net ne vieną kartą per dieną – nuo rytinės kavos, apsipirkimo ar reikiamų paslaugų iki vakarinio pasisėdėjimo su draugais restorane. Jau praėjusiais metais „Europoje" veikiantys verslai fiksavo 47 proc. išaugusią bendrą apyvartą, o lankytojų srautas padidėjo 51 procentu.

– Kokios „Europos" turėtų laukti verslai ir lankytojai?

2022 m. „Europai" buvo vieni svarbiausių per visą laikotarpį: rugpjūtį užbaigtas centro atnaujinimas. Buvo atnaujintos beveik visos klientams skirtos bendrosios erdvės, jos pritaikytos prie centrinio miesto verslo rajono poreikių bei vartotojų įpročių. Pirmame aukšte įrengta maisto ir pokalbių vieta „Dialogai", kur įsikūrė 10 įvairių restoranų, o rytinėje prekybos centro pusėje pradėjo veikti „Huracan Coffee" bei „Ali šokoladinė". Vienas iš pagrindinių akcentų – pirmą ir antrą aukštus jungiantis amfiteatras.

Naujoji strategija grindžiama „Trys viename" koncepcija – remiantis mūsų lankytojų poreikiais pirmame prekybos centro aukšte koncentruojamos maisto erdvės, restoranai, bus kuriamos šviežio maisto prekybos vietos. Antrame aukšte įsikurs išskirtinės drabužių ir tvarios mados parduotuvės, internetinių parduotuvių prekių atsiėmimo vietos, trečiajame prekybos centro aukšte lankytojai ras sporto ir sveikatos paslaugas, vyrų ir moterų grožio salonus, bendradarbystės erdves.

Naująją strategiją kūrėme daugiau nei pusmetį su šios srities Baltijos šalių profesionalais, pasitelkę Europos lyderiaujančių prekybos centrų koncepcijų kūrėjus. Nauji pokyčiai, kurie pas mus įsikūrusiems verslams suteiks dar daugiau galimybių įgyvendinti naujas, išskirtines idėjas, o lankytojams malonią erdvę ne tik apsipirkti, naudotis kokybiškomis, aktyviam žmogui pritaikytomis paslaugomis, bet ir kurti asmenišką santykį, paremtą abipusiu lojalumu.

Virginija Semsienė

– Ko šių pokyčių kontekste gali tikėtis Jūsų nuomininkai?

Pastaraisiais metais centrinis miesto verslo rajonas vystėsi greičiausiai iš visų miesto rajonų. Planuojama, kad per keletą metų šiame rajone dirbs, lankysis apie 100 tūkstančių žmonių kasdien ir visiems šiems žmonėms reikalingas prekybos centras, kuriame galima gauti būtinas grožio ir sveikatos paslaugas, greitai apsipirkti bei atsipalaiduoti. Miestas investuoja į infrastruktūrą, susisiekimo gerinimą, įgyvendinami pėsčiųjų komforto ir saugumo gerinimo projektai, diegiama viešųjų erdvių sistema su įvairiomis funkcijomis (šeimoms, jaunimui, susibūrimui, aktyvioms veikloms), plečiamas dviračių takų tinklas. Šiuo metu vykdoma požeminės perėjos, besijungiančios su Baltuoju tiltu, rekonstrukcija, siekiama kurti patogesnį susisiekimą su abiem Neries upės krantinėmis, kartu ir su „Europa". Paspirtukai, dviračiai, pasivaikščiojimas pėsčiomis taip pat atitinka mūsų viziją, skatinančią judėjimą, sveikatingumą.

Mes siūlome nuomininkams patogią lokaciją miesto centre, automobilių stovėjimo aikštelę, kurioje visada galima rasti vietą automobiliui ir patogu privažiuoti. Prekybos centras savo klientams, pateikusiems pirkimo kvitą, suteikia dvi valandas nemokamo automobilių statymo. Net ir senamiestyje jau sudėtinga rasti automobilių stovėjimo vietą, todėl verslai ieško patogių alternatyvų, kurios nebūtų nutolusios nuo miesto centro. Tai užtikrina lankytojų srautą ir patogumą pačiam nuomininkui.

Savo partnerius, kurie vykdo veiklą „Europoje", skatiname priimti nestandartinius, drąsius sprendimus, padėti lankytojui spręsti kasdienius rūpesčius. Restoranams keliame reikalavimą turėti savo unikalų konceptą, kurti draugišką aplinką tiek susitikimams, tiek verslo pietums, tiek laikui su šeima. Ateinančių 3–5 metų tendencija mažmeninėje prekyboje – unikalūs „privat label", sveikatingumo paslaugų, mišrios funkcijos prekybos taškai, kaip niekada anksčiau mada užleidžia vietą šiuo metu sparčiai augančiam sveikatingumo ir paslaugų sektoriui. Tai lemia ir įsitvirtinusi mišraus darbo tendencija verslo centruose. Ši tendencija ryški ne tik Baltijos, bet ir visame centrinės Europos regione.

– Ar galima teigti, kad „Europa" tampa savotiška centrinio rajono arterija ir traukos vieta?

– Kaip minėjau, „Europos" lokacija yra unikali – centrinis miesto verslo rajonas su didžiule čia dirbančių, apsilankančių ir gyvenančių žmonių koncentracija su aukštesne nei miesto vidurkis perkamąja galia, puikiai išvystyta ir toliau gerinama infrastruktūra. „Europoje" įrengus alternatyvas įprastam biurui, vadinamąsias „coworking" bendram darbui skirtas erdves, lankytojai galės nors laikinai pakeisti savo biurą į darbą kitoje erdvėje, organizuoti bendrus komandų susitikimus. Šiais metais pirmajame aukšte esančias maisto erdves papildys net keli restoranai su vaizdu į Konstitucijos prospektą, bus įrengtos terasos. Įvertinę lankytojų poreikius, kalbamės su estetikos ir grožio klinikomis, fizioterapijos studijomis.

– Sunku „Europą" toliau vadinti prekybos centru?

– Manau, ateis laikas keisti apibūdinimą, kas esame, nes „Europa" tampa erdve, kurioje prekyba, paslaugos ir laisvalaikio praleidimas dera tarpusavyje. Mūsų lankytojai nori nusipirkti reikiamą prekę ar gauti paslaugas kuo arčiau darbo ar gyvenamosios vietos. Kartu mūsų lankytojai yra unikalūs ir savo požiūriu – jiems svarbios vyraujančios pasaulyje idėjos: tvarumas, atsakingas vartojimas.

„Europoje" veikiančių verslų sėkmės raktas – glaudus ryšys su lankytojais, o ne „pirkėjas ir pardavėjas" santykis. Siekiame, kad pas mus įsikūrę verslai pažintų savo lankytoją, turėtų šiltą, asmenišką santykį. Šiuolaikiškuose biuruose darbuotojams kuriama namams artima aplinka, šią koncepciją perkeliame ir į „Europą" – čia kiekvienas gali jaustis laisvai, patogiai, rasti jaukias, atliepiančias kiekvieno poreikius erdves, prekes bei paslaugas.