Prenumeratos populiarumą lemia ne tik tai, kad ji suteikia laisvės, lankstumo ir galimybių sumaniau planuoti savo finansus, bet ir besikeičiantis žmonių požiūris. Prenumeruoti šiais laikais galima ne tik filmus ar muziką, bet ir automobilius. Automobilių rinką stebintys Berylls specialistai, Financial Times apžvalgininkai pažymi, kad vis daugiau automobilių gamintojų, nuomos įmonių visoje Europoje teikia prenumeratos paslaugą kaip vieną iš būdų pateisinti sparčiai augančią klientų paklausą. Nors dar prieš gerą dešimtmetį nuosavą automobilį laikėme saugumo garantu, tam tikro statuso simboliu, o retsykiais ir priemone pasipuikuoti prieš kitus, ši tendencija keičiasi. Žmonės į automobilį pradeda žiūrėti kaip į daiktą, kurį gali prenumeruoti, o pasibaigus prenumeratos laikui – lengvai jo atsisakyti ir pasirinkti kitą.

Automobilio prenumerata – šiuolaikinio vartotojo kasdienybė

Jau kurį laiką galima pastebėti besikeičiantį žmonių įprotį turėti asmeninį automobilį. Berylls specialistų teigimu, dabartiniai automobilių prenumeratos paslaugą besirenkantys klientai yra vidutiniškai septyneriais–aštuoneriais metais jaunesni nei automobilių pirkėjai, o norą turėti nuosavą automobilį keičia patogumo ir lankstumo siekis.

Sparčiai kylant infliacijos lygiui, palūkanų normoms, brangstant nuosavo transporto išlaikymui bei vis dar besitęsiant automobilių tiekimo sutrikimams, žmonės vis dažniau įsivertina nuosavo automobilio kaštus ir sprendžia, ar šis jiems tikrai reikalingas. Audito bendrovės Deloitte duomenys rodo, kad jau 2025 m. maždaug 8 proc. visų pasaulyje registruotų transporto priemonių bus skirtos prenumeratai.

Viena iš šias paslaugas teikiančių įmonių „MyBee“ savo klientams Baltijos šalyse – Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje – siūlo prenumeruoti automobilį pusmečiui, metams, dvejiems, trejiems ar penkeriems. Ši paslauga leidžia pamiršti įprastus rūpesčius, kurie vargina nuosavų automobilių savininkus, o taip pat suteikia galimybę planuoti finansus nuolat besikeičiančioje ekonominėje situacijoje. „Automobilio prenumerata – tai inovatyvus ir protingas sprendimas tiems, kurie nori turėti automobilį, tačiau nenori ilgam įsipareigoti bei rūpintis jo priežiūra. Visiems, kurie planuoja pirkti nuosavą automobilį, siūlome įsivertinti savo finansus ir apsvarstyti alternatyvas, kurios gali pakeisti nuosavo automobilio įsigijimą“, – pasakoja „MyBee“ vadovas Lukas Jurkšaitis.

Jis priduria, kad žmonės šiais laikais daug laisvesni ir atviresni įvairioms alternatyvoms. „Pastebime, kad automobilio prenumerata jau tapo visiškai įprastu automobilių gamintojų sprendimu tiek pateisinti kintančius klientų lūkesčius, tiek didinti pardavimus. Tai rodo ir paslaugos paklausumas. Pernai Lietuvoje ir Estijoje buvo pasirašyta virš 1000 kontraktų tiek su privačiais, tiek su juridiniais asmenimis. O nuo šių metų kovo mėnesio paslaugas pradėjome teikti ir Latvijos gyventojams. Ką tai rodo? O gi tai, kad žmonėms naujovės patinka, mes vis labiau vakarietiškėjame ir priimame tas paslaugas, kurios yra patogios ir lengvinančios žmonių kasdienybę, o ne ją apsunkinančios“, – dalinasi „MyBee“ vadovas.

Naujas automobilis tada, kai jo reikia

Automobilio prenumerata veikia panašiai kaip ir kiti žinomi prenumeratos modeliai, pavyzdžiui, dažnai naudojama „Spotify“ muzikos platforma. Klientas, nusprendęs automobilį prenumeruoti, moka fiksuotą mėnesinį mokestį mainais už galimybę naudotis pasirinkta transporto priemone. Kai pasibaigia prenumeratos laikotarpis, klientas be papildomų rūpesčių grąžina automobilį ir renkasi kitą arba pratęsia turimos transporto priemonės prenumeratą.

„Mes savo klientams suteikiame galimybę automobilius prenumeruoti pasirenkant skirtingą laikotarpį – nuo 6 mėnesių iki 5 metų. Trumpesnį prenumeratos laikotarpį dažnai renkasi sezoniniai verslai arba tie klientai, kurie, pavyzdžiui, šaltuoju sezono metu renkasi gyventi ne Lietuvoje. Tai puikus būdas turėti automobilį tada, kada reikia, ir tiek, kiek reikia, – pasakoja „MyBee“ vadovas Lukas Jurkšaitis.

Taip pat automobilio prenumerata suteikia finansinį lankstumą, leidžia išvengti ilgalaikių įsipareigojimų ir sudaro galimybę naują automobilį turėti iškart, negaištant laiko dokumentų tvarkymui ir nelaukiant kelių mėnesių ar metų, kol automobilis bus pagamintas. Prenumeruojant automobilį taip pat nereikia rūpintis Kasko ir civiliniu draudimu bei padangų keitimu. Visos šios paslaugos įskaičiuotos į prenumeratos mėnesinį mokestį ir nekinta visą sutarties laikotarpį.

Automobilis, prieinamas vos keliais telefono paspaudimais

Įvairius verslo sprendimus priimame lengviau, kai šie yra patogūs ir nekelia papildomų rūpesčių. „MyBee” vadovas teigia, kad visų automobilių prenumeratos paslaugas teikiančių įmonių tikslas turėtų būti vienas – paslaugą pritaikyti prie vartotojų taip, kad šiems ja naudotis būtų taip pat paprasta, kaip vakare pažiūrėti filmą per „Netflix”. „Mes nuolat tobuliname paslaugos užsakymo procesą ir funkcionalumą, todėl suteikiame galimybę klientui automobilį užsiprenumeruoti per kelias minutes“, – priduria „MyBee“ vadovas.

Norint užsiprenumeruoti „MyBee“ automobilį tereikia atsidaryti „CityBee“ programėlę, paspausti ikoną „my“ ir pasirinkti norimą automobilį bei tinkamas prenumeratos sąlygas (ridos dydį, avanso sumą, nuomos laikotarpį). Esant poreikiui galima užsisakyti ir papildomas paslaugas. Atlikus pirmąjį mokėjimą, beliks atvykti į nurodytą vietą bei automobilį atsiimti. Raktelius ir visus dokumentus rasite automobilio viduje. Štai ir viskas – automobiliu džiaugsitės pasirinktą prenumeratos laikotarpį, o jo pabaigoje galėsite nuspręsti – tęsti prenumeratą su pasirinkti automobiliu ar išsirinkti naują.

Automobilio prenumerata – tai naujas požiūris į automobilį ir patogi alternatyva tradiciniam transporto turėjimui. Žmonėms, kurie ieško lankstesnių paslaugų, nenori ilgam įsipareigoti, siekia išvengti sudėtingo automobilio įsigijimo proceso, popierinių sutarčių ar nori finansiškai jaustis stabiliau, verta apsvarstyti prenumeratos galimybę.

„MyBee“ klientams siūlo rinktis įvairių klasių automobilių modelius: populiarius miesto hečbekus ir visureigius, tokius kaip „Kia Sportage“, „Hyundai Tucson“,„BMW 118 M Sport“, „Cupra Formentor“ ar komercinės paskirties automobilius, pavyzdžiui, Renualt Master, Ford Tourneo Custom ir kt.

„MyBee“ yra tarptautinės įmonių grupės „Modus Group“, veikiančios 12 Europos rinkų, dalis. Pagrindinė grupės veikla apima keturias sritis – atsinaujinančią energetiką („Green Genius“), mobilumo paslaugas („CityBee“, „MyBee“), automobilių verslą (16 gerai žinomų prekės ženklų), grupei taip pat priklauso investicinių fondų valdymo įmonė „Modus Asset Management“.