Pasidalijo pelnu

Oficialūs ketvirtojo metų ketvirčio duomenys dar neskelbiami, bet panašu, kad šiemet „Outokumpu" išgyveno geriausius savo metus istorijoje. Per pirmuosius tris metų ketvirčius pasaulinė plieno rinkos milžinė pagamino beveik 1,7 mln. tonų nerūdijančiojo plieno, o grynasis pelnas siekė 775 mln. eurų.

Vilniuje veikiantis šios įmonės globalių paslaugų centras tapo vienu iš trijų padalinių, gavusių specialias išmokas, skirtas infliacijos padariniams darbuotojų namų ūkiuose mažinti.

„Atsižvelgiant į geopolitinę situaciją, nutarta pasidalyti įmonės pelnu su darbuotojais. Tai reiškia, kad prie išskirtinai sėkmingų metų prisidėjęs „Outokumpu" Vilniaus kolektyvas iki Kalėdų gaus pusės atlyginimo premiją, o visi darbuotojai infliacijos paveiktose šalyse – papildomą paramą išaugusiems pragyvenimo kaštams padengti. Pastaroji išmoka siekia 1260 eurų kiekvienam asmeniui", – sako Vilniaus paslaugų centro vadovas Domas Senovaitis.

Domas Senovaitis  (Outokumpu archyvo nuotr.)

Pasak jo, parama dėl infliacijos įmonėje suteikiama ne tik šiuo metu dirbantiesiems.

„Outokumpu" rūpinasi visais savo darbuotojais, todėl išmoką gavo ne tik tie, kurie dirba šiuo metu, bet ir tėvai, auginantys vaikus – esantys tėvystės atostogose", – pridūrė D. Senovaitis.

Tiesa, įspūdingo dydžio išmokos, nepaisant rinkos iššūkių, buvo ne vienintelė gera žinia šiemet.

Didina Lietuvos matomumą

Nors pastarieji metai „Outokumpu" buvo geriausi istorijoje, geopolitinė situacija, išteklių brangimas, augančios paslaugų kainos įmonės neaplenkė.

„Turime panašių iššūkių kaip ir kitos organizacijos, visgi situaciją pavyko išlaikyti stabilią, todėl itin džiaugiamės rezultatais. Kaip šalis Lietuva brangsta, tačiau tai atliepiame sukurdami ir daugiau vertės tarptautinėje arenoje, teikiame daugiau paslaugų.

Lietuvoje glaudžiai bendradarbiaujame su „Investuok Lietuvoje", Suomijos-Lietuvos prekybos rūmais bei ambasada. Šiemet turėjome galimybę papasakoti Suomijos Europos reikalų ministrei Titti Tuppurainen apie situaciją Lietuvoje. Jei esame kviečiami į tokio lygio susitikimus, galime sakyti, kad mums iš tiesų neblogai sekasi, gebame puikiai reprezentuoti Lietuvą ir didinti jos matomumą", – dalinosi D. Senovaitis.

Tapo sprendimų priėmėjais

Apskritai Vilniaus globalių paslaugų centras šiemet gali pasigirti ir didesniais, ir mažesniais pasiekimais. Daug dėmesio skirta procesų optimizavimui, struktūros tobulinimui bei vartotojų patirčiai.

„Šiemet nuveikėme iš tiesų daug. Įgyvendinome funkcinių struktūrinių pasikeitimų, turėjome pokyčių vadovų komandoje, persiskirstant atsakomybes ir pozicijas. Tai leido efektyviau teikti paslaugas bei pasiekti geresnių rezultatų.

Outokumpu archyvo nuotr.

Pradėjome kelių sričių projektus, kuriuos įgyvendiname ne tik Lietuvoje, bet ir kitose šalyse. Daug dėmesio skyrėme vartotojų patirčiai, susiderinome pradžios–pabaigos (angl. end-to-end) procesus. Ėmėme teikti valdymo kompetencijų (angl. operational excellence) paslaugas ir už centro ribų, kurios iki šiol buvo tik viduje. Išaugo poreikis, padidėjo mūsų matomumas. Jaučiame, kad tampame atpažįstami ir Lietuvos rinkoje", – dėstė Vilniaus globalių paslaugų centro vadovas.

Per šešerius metus „Outokumpu" Vilniaus globalių paslaugų centro specialistų galimybės buvo tinkamai įvertintos, todėl darbai persikėlė į kitą lygmenį. Pasak D. Senovaičio, Vilniuje dirbantys specialistai jau tapo tais partneriais organizacijos viduje, kuriems pavedama priimti sprendimus.

Tiesa, postpandeminis laikotarpis, kaip ir daugeliui organizacijų, turėjo savų iššūkių, kuriuos įmonėje stengtasi įveikti skatinant bendruomeniškumą.

„Biure dirbame hibridiniu būdu, todėl šiemet kolektyvą stengėmės suburti ir suteikti papildomų motyvacijų, pavyzdžiui, kavos ir užkandžių popietes, per kurias bendravome ir su iš užsienio atvykusiais kolegomis. Vykdėme sveikatos savaitės veiklas, apdovanojome už idėjas, tęsėme tradiciją paskatinti labiausiai pasižymėjusius darbuotojus ir panašiai", – pažymėjo D. Senovaitis.

Susidomėjimas Lietuvos talentais

Vienas esminių pasiekimų 2022-aisiais Vilniaus paslaugų centre – didesnis dėmesys Lietuvos talentams. Sostinėje šiemet įgyvendinta ypač sėkminga jų programa.

„Mūsų darbuotojai šiais metais nemažai keliavo – tai yra tarptautinės įmonės privalumas. Turėjome galimybę parodyti save ir savo galimybes kituose „Outokumpu" padaliniuose.

Centre nuo šiol daugiau globalių pozicijų, kurios yra kompleksiškesnės ir labiau matomos visoje tarptautinėje „Outokumpu" plotmėje. Pozicijos atsirado įvertinus mūsų kompetencijas ir įgūdžius – bendrai tokio lygio pozicijų Lietuvoje veikiančiose įmonėse nėra daug.

Outokumpu archyvo nuotr.

Be to, šiemet Vilniaus globalių paslaugų centras sulaukė itin daug užsienio kolegų vizitų ir susidomėjimo, kaip išnaudoti Lietuvos talentus ir kompetencijas, kurios yra čia", – pasakojo D. Senovaitis.

Aukštesnio lygio kompetencijų paieškos

Kai kurios šiųmetės „Outokumpu" Vilniaus globalių paslaugų centro transformacijos leidžia manyti, kad kitais metais padalinio indėlis tarptautinėje erdvėje bus dar didesnis.

„Jau susiplanavome, kokios bus mūsų atsakomybės, prioritetai. Pagrindinės kryptys – centralizacija, harmonizacija ir efektyvumas. Todėl kitąmet norėtume išlaikyti ir sustiprinti „Agile" kompetencijas – būti lankstūs ir greitai reaguojantys, atliepti ateities kompetencijų, tarkime, didžiųjų duomenų (angl. big data), robotizuoto procesų automatizavimo, lūkesčius.

Žinoma, norėtume būti dar labiau matomi organizacijoje ir už jos ribų, gauti dar daugiau globalių pozicijų, kas yra labai realu. Mums svarbu suteikti galimybę parodyti talentus organizacijoje savo darbuotojams, suteikiant pasirinkimą dirbti ne tik Vilniuje, bet ir kitose šalyse, kur veikia „Outokumpu", – mano D. Senovaitis.

Taip pat kitąmet bus orientuojamasi ne į didesnį darbuotojų kiekį, o į aukštesnes kompetencijas.

„Sieksime aukštesnio lygio specialistų pritraukimo ir esamų darbuotojų kompetencijų tobulinimo. Ilgalaikėje perspektyvoje planuojame formuoti įmonės vertės pasiūlymus, kurie būtų visiškai individualizuoti ir atlieptų kiekvieno kolektyvo nario poreikius", – teigė vadovas.

Iššūkiai ir apmokama praktika

Atsigręždamas į įmonėje veikiančius procesus, D. Senovaitis pastebi kompleksinių iššūkių, kuriuos tikisi įveikti kitąmet. Anot jo, įmonei svarbu, kaip geriausiai sudėlioti minėtuosius procesus ir užtikrinti nepriekaištingą sistemos veikimą, bei tai, kaip rasti geriausią balansą organizacijoje tarp projektinio darbo, procesų tobulinimo ir tiesioginio darbo.

„Žinoma, tam tikrų iššūkių kelia ir nuotolinis komandinis darbas – kaip skirtingose šalyse įsikūrusiems vienos komandos nariams išnaudoti kūrybinį ir bendradarbiavimo potencialą. Talentų pritraukimas vietinėje rinkoje irgi nėra nauja tema, tačiau individualizuoti naudų paketai ilgainiui turėtų palengvinti šio iššūkio sprendimą", – mano „Outokumpu" Vilniaus paslaugų centro vadovas.

Didelės vertės projektu D. Senovaitis laiko ir pirmuosius žingsnius žengiančią praktikos programą. Studijuojantys asmenys jau gali kreiptis dėl apmokamos praktikos atlikimo galimybių įmonėje.

Rinkos lyderiai tvarumo klausimu

Be žmogiškųjų išteklių ir procesų veikimo klausimų, „Outokumpu" Vilniaus globalių paslaugų centras, taip pat kaip ir visa įmonė, veikia pagal tvarumo strategiją. Pasauliniu mastu vykdomi ilgalaikiai planai, gamybos procesuose diegiamos kol kas analogų neturinčios inovacijos.

„Dabar esame nustatę naują tvaraus nerūdijančiojo plieno standartą. Įmonė pasaulinei rinkai pristatė industrijos inovaciją – „Outokumpu Circle Green" nerūdijantįjį plieną, pagamintą su 92 proc. mažesniu anglies pėdsaku, palyginti su pramonės vidurkiu. Šis sprendimas pasiteisino ir leido pasirašyti bendradarbiavimo sutartis su tokiais rinkos milžinais kaip „Fiskars", – pasakojo D. Senovaitis.

Tuo tarpu Lietuvoje, kur gamybos procesai nevyksta, įmonė imasi kasdienių tvarumo strategijos nulemtų sprendimų.

„Pirmiausia atsisakėme vieno iš dviejų spausdintuvų, o ateityje, įgyvendinus elektroninio parašo ir centro administravimo be popieriaus projektus, galėsime atsisakyti ir trečiojo.

Įmonė sąmoningai rinkosi biurą Vilniuje, kuris turėtų atitinkamus sertifikatus, būtų mažiau taršūs. Savo darbuotojams skiriame ir tam tikrą savanorystės dienų skaičių, kad jie galėtų prisidėti prie aplinkos gerinimo programų arba dirbtų vietinių bendruomenių labui.

Galvojame apie žaliąją apskaitą, siekiame didinti žalumo ir tvarumo problematikos žinomumą. Tai labai aktualu ir pačiai rinkai", – akcentuoja D. Senovaitis.

Jis prasitarė, kad „Outokumpu" šiuo metu atlieka ir galimybių studijas dėl tam tikrų gamybos procesų įgyvendinimo Lietuvoje.