Auksinė taisyklė – apsipirkti iš anksto

„Mūsų duomenimis, įprastai apie 73 proc. gyventojų bent porą kartų per mėnesį apsiperka internetu. Juos vilioja žemesnės prekių kainos ar dažniau skelbiamos nuolaidos. Šiuo metu, prasidedant nuolaidų bumui, tiek prekybininkams, tiek siuntų tarnyboms tenka iššūkis, kaip užtikrinti sklandų darbą ir nenuvilti klientų", – sako Karolis Kanapinskas, siuntų bendrovės „Venipak" Lietuvos logistikos vadovas.

Tad ką daryti, kad švenčių nesugadintų vėluojančios dovanos? Anot K. Kanapinsko, pirmiausia, pirkinius planuoti iš anksto. „Venipak" duomenimis, šiemet daugiau nei trečdalis (39 proc.) gyventojų geriausių pasiūlymų ir nuolaidų ieškos turėdami pirkinių sąrašą.

„Statistika nuteikia pozityviai. Pirkdami iš anksto vartotojai pasilieka sau laiko surasti tenkinančias alternatyvas, jeigu, tarkime, norimos prekės nebeliktų sandėliuose ar ji pas pirkėją atkeliautų brokuota. Taip pat mažesnė perpildytų paštomatų tikimybė, tad siuntą atsiimsite gerokai sklandžiau", – teigia „Venipak" atstovas.

 Karolis Kanapinskas

Klientai siuntas gaus laiku

Paklaustas, kaip šiemet ketina valdyti išaugusius siuntų srautus, pašnekovas tikina, kad jau pernai „Venipak" pavyko procesus sustyguoti taip, kad siuntos klientus pasiekė laiku, o eilių prie paštomatų taip pat pavyko išvengti, tad bendrovė ir toliau vadovausis ta pačia gerąja praktika.

„Lietuvoje turime 251 paštomatą ir papildomai 175 atsiėmimo taškus. Dėka technologijų, realiuoju laiku stebime paštomatų užimtumą ir pildome juos keletą kartų per dieną, o kartais ir dažniau. Vis dėlto, jeigu nutinka taip, kad siunta į paštomatą netelpa, ją paliekame partnerių parduotuvėje, kuri yra tame prekybos centre, prie kurio pastatytas paštomatas", – aiškina pašnekovas.

Tokiu būdu bendrovė išvengia dažnai pasitaikančio nepatogumo, kai netilpusi į paštomatą, siunta nukreipiama į kitą, nebūtinai vartotojui patogiausią, atsiėmimo punktą. Patyrę kurjeriai šiuo laikotarpiu taip pat yra didžiulė pagalba organizacijai tvarkantis su išaugusių siuntų skaičiumi. Pašnekovo teigimu, didelė dalis „Venipak" kurjerių sukaupę ne tik 5, bet ir 10 metų patirtį, siuntas išvežioja greitai ir sklandžiai.

Prisitaiko prie kliento norų

Nors kurjeriai daro viską, kad siunta pasiektų gavėją nepažeista, perkant internetu pasitaiko ir atvejų, kai siunta gavėją pasiekia sugadinta. Tokiu atveju K. Kanapinskas pataria jos nepriimti.

„Jeigu gavote siuntą pažeista pakuote, jos priimti nereikėtų. Informuokite kurjerį, kad siuntos nepriimsite, o jis savo ruožtu susisieks su vadybininkais ir prekė bus grąžinta siuntėjui. Kita vertus, jeigu pamatome, kad siuntos pakuotė pažeista iki ją išvežant pas gavėją iš siuntų terminalo, visada proaktyviai susisiekiame su siuntėju. Dažniausiai pakanka ją perpakuoti ir pristatyti pirkėjui. Jeigu siunta pažeidžiama pristatymo metu, gavėjui ji nebevežama, klientas informuojamas ir tuomet sprendžiame iškilusią problemą. Laimei, tokių atvejų pasitaiko itin retai", – procesą paaiškina K. Kanapinskas.

Neretai pasirinkę pristatymą iki durų klientai pamiršta, kad kurjeris turi atvykti nurodytą dieną. Pasitaiko ir neatidėliotinų reikalų. Tad kaip derėtų elgtis tokiu atveju?

Pasak pašnekovo, prašyti, kad kurjeris pristatytų siuntą kitu adresu galima. „Venipak" darbuotojai dažniausiai atsižvelgia į kliento situaciją ir, jeigu atnaujintas adresas smarkiai neiškreipia kurjerio maršruto, siunta pristatoma gavėjui tą pačią dieną. Jeigu tokių galimybių nėra, peradresuota siunta gavėją pasieks kitą darbo dieną arba bus pristatyta į pasirinktą paštomatą. K. Kanapinsko teigimu, svarbu bendrauti su kurjeriu ir tikrai pavyks išvengti nemalonių situacijų.