Skaitmenizacijos poreikis finansinėse bendrovėse išaugo dar pasaulinės pandemijos metu, kai daugelis fizinių procesų, o tame tarpe ir dokumentų pasirašymas, tapo praktiškai neįmanomi. Nuo tada, siekdami geresnės klientų ir darbuotojų patirties, bankai nuolat skaitmenizuoja savo procesus.

Tekste apžvelgsime keletą naudų, kuriomis džiaugiasi el. parašo sprendimus naudojantys bankai. O taip pat susipažinsime su realiu skaitmeninių pokyčių sėkmės atveju paskolų, kreditų bei indėlių paslaugas internetu teikiančiame banke „Fjord Bank".

Kokias naudas atneša dokumentų pasirašymas el. būdu bankuose?

Pasak „Dokobit" pardavimų komandos Lietuvoje vadovo Domanto Puslio, finansų sektorius, o ypač bankai, lyginant su kitais sektoriais, visada istoriškai buvo besikeičiantis lėtai. Vienas didžiausių iššūkių, su kuriais jie susiduria diegdami naujas technologijas, yra dešimtmečius veikiančių sistemų, nuo kurių priklauso visa jų veikla, atsikratymas. Gera žinia yra ta, kad bankai patys supranta, kad nėra veiksmingi naujovių srityje, todėl yra suinteresuoti keistis – dauguma finansinių įstaigų vadovų mano, kad jie turi supaprastinti savo technologijas ir procesus. Tad kokias naudas pastebi bankai, pradėję naudotis dokumentų pasirašymu el. parašu?

  • Supaprastinti vidiniai procesai ir sutaupytas laikas


Pasirašymo procesų automatizavimas supaprastina vieną iš varginančių užduočių bankininkystės sektoriuje: parašų gavimą iš skirtingų skyrių. El. parašo naudojimas suteikia galimybę operatyviai pasirašyti dokumentus, sumažina popierizmą ir padidina bendrą banko produktyvumą. Remiantis apklausomis, 53 % bankų vadovų mano, kad procesų paprastinimas yra labai svarbus, o 70 % jų į tai ir investuoja.

Greitai besikeičiančioje aplinkoje žmonių laikas tiek darbe, tiek už jo ribų yra didžiausia vertybė. Procesai internetu yra gana operatyvūs – klientams nereikia lankytis banko padalinyje, tuo tarpu darbuotojams tai leidžia sutaupytą laiką skirti vertingesnėms užduotims.

  • Tvarkingi dokumentai


Dokumentai pasimeta dažniau, nei įsivaizduojate. Pasirašinėjant daugybę lizingo, skolinimo ar kitų sutarčių ir kasdien iš skirtingų klientų renkant papildomus dokumentus (tokius kaip įrodymai, pažymos, deklaracijos ir pan.) nesunku dalį jų pamesti. Taigi, visus procesus perkėlus į skaitmenines platformas, visi dokumentai yra saugūs ir tvarkingi. El. parašu paremtų sprendimų teikėjai siūlo be trikdžių ir lengvai dokumentus archyvuoti, taip pat saugiai, operatyviai bei tvariai jais dalintis. Tai sutaupo galybę laiko ir pinigų.

  • Saugumas ir skaidrumas


Saugumo užtikrinimas yra svarbus bankininkystės sektoriuje, nes bankų vykdomos operacijos yra labai jautrios informacijai. Pasirašymas el. parašu užtikrina aukštą saugumą, nes dirbant su dideliu kiekiu dokumentų išlieka vagystės, sugadinimo ir klastojimo tikimybė. „Svarbu pasirinkti tokį paslaugų teikėją, kuris naudoja kvalifikuotas laiko žymas visuose dokumentų pasirašymuose, kad būtų užtikrintas saugumas nuo klastojimo ir atgalinės datos žymėjimo. Svarbu ir tai, kad teikėjo palaikomi parašai būtų kvalifikuoti, nes tik jie yra neginčijami teisme ir prilygsta rašytiniams ranka.", – dalinasi „Dokobit" pardavimų komandos Lietuvoje vadovas.

  • Pagerintas klientų lojalumas


Atsižvelgiant į apklausas, daugiau nei 20 % klientų teigia, kad bankai, diegdami skaitmenines naujoves, išlaiko juos lojaliais. Bankai turi suteikti savo klientams kuo daugiau savarankiškumo ir veiklos laisvės, kad operacijas jie galėtų atlikti ir kur nori, ir kada nori – nepriklausomai nuo banko darbo valandų. El. parašas ir juo paremti sprendimai būtent tą laisvę ir įgalina. Jie taip pat suteikia patogią ir lengvą asmeninę prieigą prie dokumentų ir operacijų.

„Fjord Bank" dokumentus pasirašinėja el. būdu

Projektuodami ir atlikdami programavimo darbus, susijusius su bankinėmis paslaugomis, bendrovė „Fjord Bank" planavo mobilaus parašo („Mobile-ID") ir „Smart-ID" programėlės palaikymą – iškilo poreikis automatizuoti sutarties pasirašymą iš banko pusės.

Šiuo metu „Fjord Bank" klientų autentifikavimui naudoja „Smart-ID" programėlę ir „Mobile-ID". Bendrovės privatūs klientai tokiu būdu išreiškia sutikimą tikrinti jų asmens duomenis, idant galėtų gauti kuo kokybiškesnį pasiūlymą. Klientui pasirinkus banko paslaugą, sudaryti su banku sutartį galima nuotoliniu būdu pasirašant ją kvalifikuotu el. parašu, atitinkančiu tradicinį, padedamą ranka.

„Fjord Bank" el. parašo sprendimus taip pat naudoja pasirašyti įvairiausius dokumentus su savo verslo partneriais: sutartis, užsakymo aktus, priėmimo-perdavimo sutartis ir t. t. El. parašas gelbsti ir bendrovės vidaus reikmėms: įvairiems darbuotojų prašymams, sutarties priedams ir kita. „Dokobit" pradėjusi naudoti nuo pat banko įsteigimo pradžios, kompanija pastebi, kad sumažėjo programavimo darbų ir IT priežiūros kaštai. Kitu atveju vidinius bendrovės dokumentus tektų pasirašinėti ant atspausdintų lapų, kas užtruktų ilgai ir būtų netvaru.

Dokumentų pasirašymas el. parašu vaidina svarbų vaidmenį automatizuojant finansinių paslaugų sektorių. Kuomet pandemijos metu tradicinis parašas atrodė neįmanomas, el. parašo sprendimai leido bankams veikti. Dokumentų pasirašymo el. parašu įdiegimas didina bankų produktyvumą, pagreitindamas pardavimo ciklus, kartu su dideliu saugumu ir užtikrintu įstatymų laikymusi.