Pigu.lt" marketplace duomenimis, pernai kalėdinės karštinės metu pirkėjų srautas išaugo 43,9 proc. (lyginant rugsėjo-spalio mėn. su lapkričio-gruodžio mėn.), o pardavimų apimtys augo net 2,3 karto.

„Šiemet, kaip ir kiekvienais metais, daugiausia uždirbs tie pardavėjai, kurie iš anksto apmąstė ir pasiruošė galimiems šio laikotarpio iššūkiams", – įsitikinęs „Pigu.lt" prekyvietės vadovas Raimondas Žilėnas.

Dovanos – neišėjus iš namų

Prieššventinis laikotarpis pasižymi tuo, kad daugelį žmonių užgriūna papildomi rūpesčiai. Reikia pagalvoti tiek apie namų puošybą, tiek apie pasiruošimą šventėms darbovietėje, vaikų darželiuose ir mokyklose, tiek apie šventinį stalą. O kur dar dovanos artimiesiems, kolegoms, vaikams, vaikų draugams...

„Prieš šventes dažnas imame skubėti, nebespėti, ir čia pagalbos ranką ištiesia interneto pardavėjai, galintys sumažinti įtampą ir gerokai sutaupyti laiko, skirto dovanų paieškai. Internete ypač paprasta ir greita peržvelgti gausų prekių asortimentą, rasti geriausią pasiūlymą. Neišėjus iš namų galima pasirūpinti visomis dovanomis – jos pačios pasieks pirkėją nurodytu adresu", – sako R. Žilėnas.

Svarbiausias – greitis

Kuo arčiau šventės – tuo pirkiniai darosi spontaniškesni, o pirkėjai nervingesni, nemažai kas perka dovanas paskutinėmis minutėmis. Todėl pristatymo greitis tampa kritiškai svarbus.

Aktyvią e. prekybą planuojantiems pardavėjams reikėtų atkreipti dėmesį, kad šiuo laikotarpiu pristatymas yra ilgesnis nei įprastai, pavyzdžiui, kurjerių paslaugas tiekiančios bendrovės šventiniu laikotarpiu prideda papildomas 2-3 dienas prekių pristatymui.

„Mūsų praktika rodo, kad greičiausiai parduodamos tos prekės, kurios pristatomos per 1 dieną. Greitis tampa svarbiausiu pardavėjų sėkmės garantu prieškalėdiniu laikotarpiu, todėl būtina itin gerai susiplanuoti visus procesus – nuo prekių likučių sandėlyje, iki pristatymo ir vėluojančių užsakymų valdymo", – teigia „Pigu.lt" marketplace vadovas.

Taip pat, e. verslams vertėtų apsvarstyti, ar nereikėtų padidinti darbo pajėgumų – priimti papildomų darbuotojų ar pailginti darbo valandas, kad suruoštų visus užsakymus laiku.

Kritinės datos

E. prekybos ekspertas nurodo kritines datas, į kurias turėtų atsižvelgti ir iš anksto pasiruošti e. prekybininkai.

„Intensyviausias prekybos laikotarpis įprastai startuoja jau lapkričio 11 dieną su „Vienišių dienos" pardavimų kampanija ir tęsiasi iki pat lapkričio galo, kurio finaliniu akcentu tampa prekybos šventė „Black Friday". Be to, skirtingose šalyse yra ir kitų aktyvių pardavimų švenčių, pavyzdžiui, „E Monday" Estijoje, jau minėta „Vienišių diena" taip pat labai populiari Estijoje. Taigi, dirbantiems keliose rinkose, reikia nepamiršti atsižvelgti į vietinius ypatumus. O artėjant Kalėdoms, visose šalyse pardavimai naują pagreitį įgauna nuo pat gruodžio pradžios ir aukštumoje laikosi iki pat švenčių", – pasakoja R. Žilėnas.

Užsakymų pikas – lapkričio paskutinį penktadienį, kai vyksta tradicinis „Black Friday" išpardavimas, o užsakymų atsiėmimo pikas – gruodžio 22 dieną.

R. Žilėnas išskiria tris prekių kategorijas, kurios yra pačios populiariausios dovanoms. Tai – grožio ir sveikatos produktai, žaislai ir kompiuterių priedai.

„Vis tik prieššventiniame įkarštyje kviečiu neužmiršti, kad Kalėdos – tai emocija. Taigi, kiekviename žingsnyje kurkime geras emocijas, nuoširdžiai rūpinkimės pirkėjais, pateikime jiems geriausius pasiūlymus, ir laimingi bus ne tik pirkėjai, bet ir pardavėjai",– sako R. Žilėnas.

Dar daugiau vertingų patarimų apie pasiruošimą šventinei prekybai rasite „Pigu.lt" organizuojamų mokymų „Learning Fridays" seminaro įraše „Kalėdinė prekyba: iššūkiai ir kaip su jais susidoroti":

O jei norite ne tik sužinoti apie e. prekybą, bet ir prekiauti Pigu.lt marketplace, kviečiame prisijungti čia: https://pigu.lt/lt/marketplace.