„Tvirta partnerystė versle yra pagrįsta abipusiu pasitikėjimu ir supratingumu. Su daugybe tiekėjų ir gamintojų bendradarbiaujame jau ne vieną dešimtmetį, todėl puikiai žinome jų verslo specifiką ir iššūkius. Dažnai kartu ieškome sprendimų ir atsakymų – tiek užklupus netikėtumams, tiek siekiant didesnio proveržio rinkoje. Mūsų sėkmė priklauso nuo partnerių gebėjimų įveikti iššūkius, kurių pastaraisiais metais netrūko. Tad pernai pakeistos bendradarbiavimo sutarčių sąlygos tiekėjams suteikė daugiau laisvės, o jie įrodė savo atsakingumą – kartu išlaikėme gausų lietuviškos produkcijos asortimentą“, – teigia prekybos tinklo „Maxima“ generalinis direktorius Tomas Rupšys.

Kuria aukštesnio lygmens partnerystę

T. Rupšys pastebi, kad lietuviškas verslas vadovaujasi aukštais standartais, kad sėkmingai augtų ne tik Lietuvoje, bet ir užsienio rinkose. Tačiau ambicingus planus ne vienai įmonei iš pradžių sujaukė COVID-19 pandemija, o vėliau – Rusijos karas prieš Ukrainą. Ypač rimtų iššūkių kilo siekiant išlaikyti prekių tiekimo grandines ir užtikrinti logistikos procesų stabilumą. Todėl verslo partnerių palaikymas ir supratimas padėjo sumažinti įtampų.

„Kai aplink daugėja neapibrėžtumo ir sunku prognozuoti ateitį, pasitikėjimas įgyja didžiulę vertę. Atsisakydama baudų praktikos už prekių pristatymo vėlavimą, „Maxima“ ėmė kurti aukštesnio lygmens partnerystę ir parodė naują standartą, kaip toliaregiškai ir išmintingai versle galima valdyti rizikas. Pardavimų rezultatai rodo, kad laimėjo visi – ir verslas, ir pirkėjai“, – sako „Biovela group“ vykdomasis direktorius Žilvinas Lenktaitis.

Pasak jo, pagarba partneriams pagrįsti įsipareigojimai visada buvo aukščiausias įmonių grupės prioritetas ir nuolatinė paskata tobulinti savo tiekimo grandines, didinti jų tikslumą, kartu stiprinant lyderystę savo srityje.

Bendras tikslas leidžia pasiekti daugiau

„Jau daugiau negu metus gyvuojanti bendradarbiavimo praktika atskleidė sklandžios komunikacijos reikšmę siekiant bendro tikslo – mes kartu dirbame tam, kad pirkėjai Lietuvoje galėtų mėgautis šviežiais kokybiškais produktais. Visi mūsų paukštienos gaminiai, kuriuos klientai šiandien mato parduotuvėse, yra didelio ilgalaikio plano rezultatas. Jų gamyba buvo suplanuota prieš 1,5 metų, o procesai vyksta be perstojo. Į inkubatorių kiekvieną savaitę atvežamas vienodas kiekis kiaušinių, po 21 dienos išsirita vienadieniai viščiukai broileriai. Po 40 dienų paukščiai gabenami į skerdyklą – per mažiau negu parą iš ten prekybos tinklus pasiekia šviežios mėsos gaminiai“, – pasakoja Darius Gudačiauskas, Vilniaus ir Kaišiadorių paukštynų generalinis direktorius.

Jo teigimu, labai svarbu, kad produkcijos paklausa būtų stabili – jos įsigytų kiekvienas norintis. „Puikiai žinodama mūsų tiekimo grandinės specifiką „Maxima“ suprato, kad baudos nėra tinkamas įrankis tiekimo grandinei sureguliuoti. Prieš beveik 1,5 metų priimtas sprendimas partneriams suteikia daugiau galimybių susikoncentruoti į svarbiausius veiklos aspektus ir daryti tai, ką augintojai ir gamintojai moka geriausiai, ir kas vartotojams teikia pasitenkinimą – lietuviško uždaro ūkininkavimo grandinėje auginame sveikus paukščius ir tokiu būdu užtikriname, kad žmonės valgys sveiką ir skanią paukštieną. Galime ir toliau stabiliai investuoti į maisto kokybę, neeikvojant lėšų baudoms ir nešvaistant energijos situacijoms, kuriose paprasčiausiai jau nieko neįmanoma pakeisti“, – pabrėžia D. Gudačiauskas.

Prekybos tinklas „Maxima“ bendradarbiauja su beveik 700 tiekėjų iš visos Lietuvos. Tarp vietinių partnerių – ir mažieji šeimos ūkiai, ir didžiosios šalies maisto bei kitų šakų pramonės įmonės.