Vienas iš pagrindinių suomių gamybinės kompanijos vadovų, atsakingų už žmogiškųjų išteklių valdymą, Johann Steiner teigia, kad šiais laikais konkurencingumas yra didžiulis, todėl norint išlaikyti darbuotoją, kompanija negali vien siekti finansinės naudos – labai svarbu kurti pridėtinę vertę pasauliui, o darbuotojui suteikti visas galimybes tobulėti. Tai, ar žmogus sugebės jomis pasinaudoti, priklauso nuo asmeninės motyvacijos ir ambicijų.

Gyva komunikacija – būtina kūrybiškumui

„Outokumpu“ vyriausiasis žmogiškųjų išteklių vadovas J. Steiner atvirauja – pastarieji pandemijos metai sukėlė papildomų vidinės komunikacijos ir efektyvumo užtikrinimo iššūkių ne tik Vilniuje veikiančiame daugiafunkciame centre, bet ir kitose valstybėse, kuriose įkurti „Outokumpu“ padaliniai.

Turime tokių darbuotojų, kurie iki šiol nepajautė įprastos darbinės aplinkos biure, nes jie visą šį laiką dirbo iš namų. Suprantu, kad daugelis aspektų tik patvirtina tai, kad darbas iš namų yra patogus, tačiau ne veltui paskutiniuoju metu taip stipriai diskutuojama apie tai, kodėl žmonės turi socializuotis, bendrauti susitikus gyvai su komandos nariais“, – pabrėžia J. Steiner.


Jis pastebi, kad namuose dirbančių darbuotojų produktyvumas padidėjo, tačiau smuko kūrybiškumas, kurį, anot jo, skatina neformalūs pokalbiai prie kavos puodelio, gyvi komandų susitikimai ir daugelis kitų aspektų.

Vidinei komunikacijai ir kūrybiškumui labai svarbi kasdienė gyva komunikacija, todėl mes nuolat laviruojame tarp darbo biure ir darbo namie, ieškodami geriausio balanso tiek kompanijos efektyvumui, tiek darbuotojų gerovei užtikrinti“.

Siekia tapti pramonės tvarumo etalonu


„Outokumpu“
atsakingai ir kryptingai juda ekologiškesnių bei tvaresnių sprendimų link. Pasaulinės nerūdijančio plieno gigantės tikslas – tapti pramonės tvarumo etalonu.

„Esame žiedinės ekonomikos dalis, ir džiaugiamės, kad šiais metais rūšiavimo rodiklis pasiekė beveik 90 procentų. Taip pat esame pirmieji šioje industrijoje, kurie įsipareigojo siekti mokslu pagrįstų tikslų iniciatyvos ir 1,5 laipsniu sušvelninti klimato kaitą. Siekiame sumažinti išmetamųjų teršalų kiekį, apimant visas tiesiogines ir netiesiogines emisijas, taip pat tiekimo grandinės emisijas“.

Nerūdijantis plienas yra puiki medžiaga tvariems sprendimams – jis yra 100 proc. perdirbamas, efektyvus ir ilgaamžis.


J. Steiner pabrėžia, kad „Outokumpu“ yra socialiai atsakinga kompanija, kuri koncentruojasi ne tik į aplinkos tausojimą, bet ir į skirtingas bendruomenes: „Esame glaudžiai susiję su platesne visuomene per savo darbuotojus, rangovus, investuotojus, vietos bendruomenes ir kitas suinteresuotąsias šalis, todėl prisiimame atsakomybę už žmones ir visuomenę įvairiais aspektais. Mes siekiame nuolatinio tvarumo valdymo tobulinimo ir užtikriname skaidrumą visuose procesuose“.

Vilnių išskiria iš kitų padalinių

J. Steiner teigimu, dabartiniais laikais būtina įvertinti tai, kad į darbo rinką vis labiau „įsilieja nauja karta, turinti daug ambicijų ir kelianti reikalavimus darbdaviams – kalbant ne tik apie tvarumą, bet ir pačio darbdavio pridėtinės vertės kūrimą visuomenei.

Daugelyje kitų mūsų padalinių užsienyje žmonės dirba kartomis – anksčiau dirbo senelis su tėčiu, dabar ten pat dirba sūnus ar dukra. Dėl to mes negalvojame, kaip pritraukti naujus darbuotojus – mes koncentruojamės į tai, kaip esami komandos nariai vertina mūsų kompanijos idėją, puoselėjamas vertybes ir nešamą vertę pasauliui“, – sako jis.


Tačiau kaip pats teigia, Vilnius – visai kas kita, nes tai nėra nerūdijančio plieno vietovė“. „Vilnius pasižymi aukštu konkurencingumu, kadangi čia veikia daugelis kitų kompanijų centrų. Todėl mes, kaip darbdavys, privalome suprasti, kaip atrodome rinkoje potencialiems darbuotojams ir ką jiems galime pasiūlyti“.

Be to, J. Steiner pažymi Vilniuje įkurtame centre dirbančių asmenų aukštą išsilavinimą ir ambicijas. Pasak jo, Vilnius užima aukščiausią vietą tarp visų „Outokumpu“ padalinių pagal turinčių aukštąjį išsilavinimą skaičių. Tai parodo, kad darbuotojai yra ambicingi, mąsto apie savo ateitį ir karjeros galimybes, todėl Suomijos bendrovė nuolat galvoja apie tai, kaip juos išlaikyti ir suteikti visas galimybes tobulėti, išnaudoti įgytą patirtį ir žinias.


Svarbiausia – smalsumas

Nerūdijančio plieno gigantės „Outokumpu“ atstovai, priimdami naujus darbuotojus, siekia išsiaiškinti, ar jie bus pakankamai motyvuoti ir pasiryžę prisidėti prie kompanijos tikslų – tai bendrovei yra labai svarbu.

„Žmogus turi būti smalsus ir suinteresuotas suprasti ne tik tai, ką daro jis pats, bet ir kas vyksta aplink jį. Puikus to pavyzdys – paveikslas, kuriame vaizduojamas žmogus, smulkinantis akmenis. Yra du skirtingi mąstymo būdai: ar tu save traktuosi kaip eilinį žmogų, smulkinantį akmenis, ar žmogų, kuris tai darydamas prisideda prie didžiulės Katedros statybos?“, – retoriškai klausia J. Steiner, pridurdamas: „Kita vertus, kompanija privalo suteikti tokią aplinką darbuotojui, kurioje jis suprastų ką, kaip ir kodėl daro, ir suteiktų visas įmanomas galimybes tolimesniam augimui“.


J. Steiner, kalbėdamas apie visus šiuo metu kompanijoje dirbančius darbuotojus ir tuos, kurie prie esančios komandos prisijungs ateityje, akcentuoja, kad dienos pabaigoje viskas priklauso nuo kiekvieno asmens. Jis sako: „Mes suteikiame vandenį ir visas galimybes „augti“, tačiau laistytis juo turite patys. Mes nesukursime jūsų ambicijų – tai juk yra jūsų gyvenimas“.


Aiškus ateities planas ir tikslai

Ateinančiais metais „Outokumpu“ kryptingai judės procesų optimizavimo link, automatizacijos, dirbtinio intelekto teikiamų privalumų išnaudojimo.

Nors tai reikalauja visos kompanijos žmogiškųjų resursų, J. Steiner pažymi, kad Vilnius ateityje gali tapti pagrindiniu varikliu, siekiant efektyvių pokyčių: „Vilniuje dirbantys žmonės turės galimybę prisidėti prie pokyčių ir tikiu, kad jie taps mūsų varomąja jėga“.


„Outokumpu“ vyriausiasis žmogiškųjų išteklių vadovas perspėja, kad šiais laikais pasaulis patiria daug sukrėtimų, todėl bet kuris verslas turi būti pasiruošęs faktoriams, kurie neigiamai paveiks kompanijų procesus.

Jis priduria: „Svarbu atminti, kad pasiekti gerų rezultatų gerais laikais yra daug lengviau ir paprasčiau nei pasiekti neblogų rezultatų blogais laikais“.