Asmeninę vartotojų patirtį ir nuomonę kasmet tirianti Šveicarijos sertifikavimo asociacija „Icertias“ Lietuvos pirkėjų paklausė, kokie gėrimų gamintojai, vertinant produkcijos kokybę, pirmi atkeliauja į jų mintis (angl. top of mind). Respondentams buvo užduoti atviri klausimai, kuriuose nebuvo sufleruojami jokie prekės ženklai, o įvardyti buvo galima tiek vietinę, tiek importuotą produkciją.

Susumavus respondentų atsakymus, alaus kategorijoje verdiktas tapo aiškus – lietuviai nusprendė, jog „Švyturys“ – kokybiškiausias. Kadangi tai ne privačiai užsakytas, o nepriklausomai atliekamas vartotojų nuomonės tyrimas, tokie rezultatai itin džiugina apdovanojimus pelnančius gamintojus, juolab, kad lygiai toks pat rezultatas buvo gautas ir pernai metų apklausoje.

Aukščiausi įvertinimai – pastangų rezultatas

„Švyturys-Utenos alus“ generalinis direktorius Rolandas Viršilas teigia, kad apdovanojimai yra nuolatinių pastangų rezultatas ir gaunami tada, kai dirbama visai ne dėl jų. Produkcijos kokybės parametrai yra svarbiausi gamybos procese, o jai skiriami aukščiausių balų įvertinimai skirtingose kategorijose rodo, jog tobulėjimo nuosekliai siekiama visose srityse.

„Džiaugiamės įvertinimu, kad „Švyturys“ – kokybiškiausias, nes jis atspindi mūsų didžiules pastangas būti geriausiais šioje srityje. Nuolat tikriname žaliavas, iš kurių gaminama mūsų produkcija, kad ji būtų aukščiausios kokybės. Nuodugniai sekame ir kontroliuojame visą produkcijos kelią: nuo žaliavų apdirbimo iki produkto atsidūrimo vartotojo pirkinių krepšelyje“, – pasakoja R. Viršilas.

Užtikrinta gamybos ir medžiagų kokybė

Pasak R.Viršilo, „Švyturys“ ir visa šio prekės ženklo produkcija gaminama tik iš natūralių medžiagų. Specialiu būdu būtent alaus gamybai paruošiamas vanduo, rinktinių miežių salyklas, kai kuriems alaus prekiniams ženklams – ryžiai, aromatiniai apyniai iš geriausiu klimatu pasižyminčių Europos regionų bei iš pasaulinio alaus mielių banko gautos specialios kokybės mielės.

„Mūsų alui gaminti naudojamos tik natūralios aludarių mielės, kurias naudojame daugiausiai devynis kartus, o kai kuriems produktams – vos tris. Tai padeda užtikrinti natūralius brandinimo procesus ir gryno, išskirtinio skonio savybes. Jei mieles naudotume šimtus kartų, turėtume jas visai kitokias nei pradinėje receptūroje, dėl ko pasikeistų ir alaus skonis“, – aiškina R. Viršilas.

Strateginis prioritetas – „žali“ sprendimai

Darykla ne tik vidiniuose bei išoriniuose procesuose vadovaujasi aukščiausios kokybės standartais, bet ir visą gamybą grindžia tvarumo principais. „Švyturys-Utenos alus“ darykla jau yra neutrali CO2 požiūriu, o iki 2030 metų ketina įtvirtinti žaliausio alaus gamintojo statusą Lietuvoje.

Dar prieš ketverius metus ant daryklos stogo buvo įrengta viena didžiausių saulės energijos jėgainių šalyje, pagaminanti iki 20 proc. reikalingos energijos išteklių. Likusią energijos dalį darykla išgauna iš vėjo ir biokuro, todėl visa gamybai naudojama energija yra 100 proc. „žalia“. Gamtai draugiškos ir produkcijos pakuotės – per keletą metų plastiko sąnaudos sumažintos beveik 14 tūkst. kilogramų.

„Visi „Švyturio“ alaus salyklui naudojami miežiai yra išvesti tik natūralios atrankos būdu. Tinkamiausių fermentacijai grūdų parinkimas – vienas iš aludarystės meistrystės įrodymų. Rūpinamės ir žaliavų, tokių kaip salyklojai ar mielės, perdirbimu. Po alaus virimo proceso likęs šalutinis produktas vėliau pernaudojamas pašarų ar biokuro gamybai, per metus perdirbant apie 21 tūkst. tonų salyklojų, o apie 2 tūkst. tonų panaudotų mielių atiduodame maisto papildų ir kosmetikos gamybai“, – vardija R. Viršilas.

Nepriklausomas vertinimas

Šveicarijos sertifikavimo asociacijos „Icertias“ aukščiausią kokybę žymintis „QUDAL“ medalis „Švyturiui“ buvo suteiktas š. m. sausį atlikus reprezentatyvią Lietuvos gyventojų apklausą, apimant ne tik vietos gamintojus, bet ir importuojamus prekės ženklus. Respondentams tyrime nebuvo suteikta galimybė rinktis iš pateiktų atsakymų – klausimai buvo atviri, tad jie patys turėjo nurodyti kokybiškiausią prekinį ženklą ar gamintoją.

„QUDAL“ medaliai skiriami vartotojų išrinktiems prekiniams ženklams daugiau nei 40-yje valstybių.