Pasak Ph. Rodrigo, vidinės kultūros puoselėjimas pastaraisiais metais yra gerokai pakitęs, todėl tiek vidurinio, tiek vadovų lygio talentams papildomos naudos, kurias šiuo metu siūlo kone visos įmonės, tampa savaime suprantama kompanijų gyvenimo dalimi. Vietoje to, specialistus kur kas labiau domina tikslas ir produkto poveikis, kuriama darbo prasmė ir vertė.

„Matome dominuojančią tendenciją, kad geri specialistai visuomet nori dirbti nepriekaištingos reputacijos įmonėse, o mažai žinomi prekės ženklai jų tiesiog nedomina.

Tarkime, mes, „Outokumpu“, esame ne tik pramoninkai. Galime didžiuotis būdami nerūdijančio plieno išradėjais, pradininkais, tad mūsų sukaupta patirtis kalba pati už save.

Gaminome nerūdijančio plieno produktus trečiojo Pasaulio prekybos centro dangoraižio Niujorke statyboms, Barselonos Šv. Šeimynos (Sagrada familia – aut. past.) bazilikos rekonstrukcijai ir kitiems garsiems tarptautiniams projektams. Tai suteikia solidumo ir parodo mūsų kuriamo produkto vertę. Vis dėlto, ir tai būsimiems darbuotojams ne visuomet būna pagrindinis rodiklis.

Kur kas svarbiau tai, kas mus išskiria iš konkurencinės rinkos – tai pamatinės vertybės, apimančios tiek verslo vystymą, tiek žmogiškuosius santykius: mūsų komandinis integralumas, sąžiningumas, kompetencijos ir profesionalumas“, – pažymi „Outokumpu“ atstovas.

Tiesa, tokios įmonės, kaip ši, savo talentams nenori būti tik solidus įrašas gyvenimo aprašyme. Jų siekis –pritraukti ir išlaikyti talentus bei augti kartu su jais.

Šiaurietiškų vertybių pranašumai

Kai prieš 6 metus Suomijos įmonė „Outokumpu“ atvėrė paslaugų centrą Vilniuje, jame buvo įdarbinti 56 specialistai – šiuo metu darbuotojų skaičius jau perkopęs du šimtus, o komanda ir toliau aktyviai plečiasi. „Outokumpu“ paslaugų centras yra vienas iš sėkmingų pavyzdžių, kai svarbiausios, nuo pradžios iki pabaigos atliekamos operacijos konsoliduojamos ne palaipsniui, o iš karto, nuo pat paslaugų centro įkūrimo.

Kokia tokio augimo sėkmės paslaptis? Jei trumpai – šiaurietiškos vertybės.

„Mūsų kompanijoje vyrauja holistinė pagarbos darbuotojui, organizacijai ir produktams kultūra. Tai nėra tik gražus bendravimas, tai – kur kas plačiau.

Pavyzdžiui, tvarumas. Tai yra neatsiejama pramonės dalis, jį stengiamės integruoti tiek gamybos, tiek išoriniuose procesuose. Tai pas mus matoma kaip vienas svarbiausių faktorių procesuose.

Ypatingą dėmesį skiriame saugai ir didžiuojamės galėdami pozicionuoti save kaip saugiausią nerūdijančio plieno įmonę pasaulyje.

Be to, nuolat esame skaitmeninės transformacijos kelyje, į kurį įsitraukti kviečiame ir savo komandas.

Mūsų tikslas – visais aspektais būti žingsniu priekyje: tiek gamybos, tiek paslaugų, tiek žmogiškųjų resursų valdyme – rinkos pulsas rodo, kad būtent ten ir esame“, – šypsos Ph. Rodrigo.

Iš tiesų reikia nepamiršti, kad apskritai Šiaurės šalys, pagal Pasaulinės intelektinės nuosavybės organizacijos, INSEAD verslo mokyklos ir Kornelio universiteto sudaromą 2020 metų Pasaulio inovacijų indeksą pripažįstamos kaip inovacijų lyderės. Suomija čia atsiduria net 7-oje pozicijoje, kai Lietuva – 40-oje.

2020 metų Pasaulio laimės indekso ataskaitoje visos Šiaurės šalys išsidėstė pirmose septyniose pozicijose, o pirmoje jo vietoje – Suomija. Ir tai – jau 7 metai iš eilės, kai Suomija, Danija, Norvegija, Švedija ir Islandija išsilaikė dešimtuke.

Aiški kryptis ir galimybės

Paprastai aukštos vidinės kultūros įmonėse nuo pat pradžių siekiama iškomunikuoti, kad čia laukia mokymosi ir tobulėjimo procesas, o ne tik pavestų užduočių vykdymas. Tai pažymi ir „Outokumpu“ vyriausiasis viceprezidentas Philas Rodrigo.

„Suteikti aiškias atsakomybes yra labai svarbu, tačiau mes leidžiame darbuotojams augti iki tokio lygio, kokio jie patys nori. Tam suteikiamos visos reikiamos galimybės: nuo pat sklandaus įvedimo į kompaniją, iki ieškojimų laisvės.

Savo komandos nariams siekiame aiškiai iškomunikuoti verslo modelio kontekstą, supažindinti su visais veikimo mechanizmais, papasakoti, kiek dėmesio skiriama mano minėtam saugumui ir tvarumui.

Visuomet stengiamės parodyti, kaip atrodo mūsų gaminimo lokacijos, produktai, o esant galimybėms, darbuotojai apsilanko ir ten, kur gimsta pats plienas“, – pasakoja įmonės vyriausiasis viceprezidentas.

„Outokumpu“ ketina ir toliau plėsti svarbų kompetencijų centrą Lietuvoje, į industriją įtraukdama daugiau kvalifikuotų lietuvių specialistų. Prie šiuo metu jau dirbančių apskaitos ir finansų srities, IT projektų, pirkimų, personalo ir duomenų valdymo specialistų bei procesų ir operacijų valdymo ekspertų įmonė nuolat kviečia prisijungti naujus darbuotojus.

Kaip pasakoja „Outokumpu“ vyriausiasis viceprezidentas Philas Rodrigo, Lietuvoje, laukiami ir patyrę, ir dar tik pradedantys profesinį kelią specialistai. Tiesa, kaip vieną pagrindinių reikalavimų, taikomą absoliučiai visiems kandidatams, jis įvardija anglų kalbą, nes ji tarptautinėje kompanijoje yra būtina sąlyga.

Toliau, anot Ph. Rodrigo, visuomet vertinamos kandidatų kompetencijos, atsižvelgiant į konkrečias pareigas, o štai specifines, pačios pramonės žinias, perduoti ir ugdyti pasiruošusi pati įmonė, šiame sektoriuje lyderių pozicijos neužleidžianti jau ne vienerius metus.