Per pirmąjį 2022 metų ketvirtį „Pigu.lt“ buvo parduota net 66 proc. daugiau kepsninių ir grilių nei per tą patį praėjusių metų laikotarpį. O tai, kad traškančių kepsnių sezonas jau ant nosies, liudija ir balandžio mėnesio duomenys – „Pigu.lt“ kepsninių pardavimai pašoko kone du su puse karto.

Orai – tinkami grilinti

„Panašu, kad šylantys orai Lietuvos gyventojus jau vilioja vasaroti į sodybas, prie ežerų ar upių grilinti – mes, lietuviai, poilsio gamtoje neįsivaizduojame be kepsnio. Esame arčiausiai kliento, todėl iš karto matome, kaip artėjant savaitgaliui, kepsninių ir grilių paklausa ima augti akyse“, – pastebi Kristina Liškauskaitė, „Pigu.lt“ pardavimų vadovė.

Pasak jos, kepsninės jau seniai įsitvirtino kaip privalomas iškylos gamtoje elementas, o taip pat – sodybos, sodo ar sklypo atributas.

„Jau trečius metus iš eilės augantys kokybiškų kepsninių pardavimai tik patvirtina, kad lietuvių mitybos įgūdžiai keičiasi, pradedame valgyti vis daugiau gurmaniško maisto ir mėgstame save palepinti“, – sako K. Liškauskaitė.

Kaip teigia „Pigu.lt“ pardavimų vadovė, absoliutus lyderis tarp kepsninių Lietuvoje yra „Kamado Bono“. Šiam prekės ženklui Lietuvoje jaučiama ypatinga simpatija, todėl jis sudaro kone du trečdalius bendrų kepsninių pardavimų.

„Dažnai tarp lietuvių vyrauja mitas, kad egzistuoja tik „Kamado Bono“ kepsninės. Taip nėra. „Kamado“ yra kepsninės tipas, kuris leidžia mėsos ar vegetarinius kepsnius paversti gurmaniška vakariene“, – pasakoja K. Liškauskaitė.

Kristina Liškauskaitė
Foto: Autorių nuotr.

„Pigu.lt“ duomenimis, Lietuvoje noriai perkamos „Kamado Nordgarden“, „Mustang“, „Modern Home“, „KamadoClub“ ir kitų gamintojų kepsninės.

„Kamado“ iš Kinijos ar Japonijos?

Daugybė maisto entuziastų visame pasaulyje iki šiol ginčijasi, iš kur kilo „kamado“ tipo kepsninės – Kinijos ar Japonijos? Štai japonų kalboje žodis „kamado“ reiškia „krosnis“ arba „viryklė“. Ši sąvoka apibūdinama dviem simboliais, reiškiančiais „katilo vieta“.

Kita vertus, istoriniai tyrinėjimai rodo, kad keraminiai puodai maisto gamybai buvo pradėti naudoti jau senovės Kinijoje, bemaž prieš 3000 metų. Tad didžiausia tikimybė, kad šią tradiciją Japonų samurajai iš kinų perėmė vadinamuoju imperatoriaus Edo laikotarpiu (1603-1867) metais.

Šis laikotarpis – ponų ir jiems atsidavusių samurajų – laikomas didžiosios gastronomijos eros pradžia. Samurajai ir pirkliai daug keliaudavo gausiomis grupėmis, mėgo daug ir sočiai užkandžiauti, taigi pakelės užeigoms reikėjo didelių viryklių, kurios galėtų išmaitinti daugelį žmonių.

Į JAV „kamado“ pateko tik antrojo pasaulinio karo metais, kai amerikiečių kariai pamatė, kaip patogu tokiose kepsninėse gaminti maistą. Vėliau iš Europos „kamado“ pateko į Europą, išpopuliarėjo čia, o galų gale – tapo mėgstamiausia lietuvių kepsnine.

Kaip išsirinkti kepsninę?

Prireikus įsigyti kepsninę, daugelis ima laužyti galvą kaip išsirinkti, tačiau ir čia galima rasti paprastų patarimų.

Pasak K. Liškauskaitės, pasirinkimas apibrėžiamas trimis kriterijais: ką norima kepti, kur kepsninė bus naudojama ir koks numatytas biudžetas. „Iš esmės viskas priklauso nuo dydžio, noro ir galimybių transportuoti, lokacijos ir investicijos dydžio“, – sako „Pigu.lt“ pardavimų vadovė.

„Kamado“ „kelioniniai“ griliai kainuoja apie 100-150 Eur, šiek tiek didesni – apie 250-350 Eur, vidutinio dydžio – tarp 500-650 Eur ir dideli – nuo 650 Eur. Aišku, brangiausios kepsninės su visais priedais gali kainuoti 700 eurų ir daugiau, tačiau, pasak K. Liškauskaitės, už 300 eurų galima susikomplektuoti tikrai puikų rinkinį sodybai ar gyvenamajam namui.

Privalumas – universalumas

„Kamado“ kepsninės yra labai universalios. Jose galima gaminti tiesioginėje ir netiesioginėje kaitroje, taip pat – rūkyti mėsos ar žuvies gaminius ar netgi kepti krosnyje. Dėl šios priežasties kepsninėse galima ruošti ne tik vištieną, jautieną ar avieną, bet ir jūros gėrybes, daržoves ar sūrius.

„Pastebėjome, kad nemažai kepsninių perka ir užsienyje gyvenantys giminaičiai, kurie nori nudžiuginti savo tėvus ar artimuosius gimtadienio, sukaktuvių ar jubiliejaus proga“, – teigia K. Liškauskaitė.

Anot jos, kadangi „Pigu.lt“ garantuoja pristatymą iki durų, tokia paslauga pasiteisina. Belieka pasiimti kepsnių ir keliauti į svečius.