Tai atskleidė draudimo bendrovės „Gjensidige” užsakymu kovo 17-25 d. „Spinter tyrimų” atlikta reprezentatyvi Lietuvos gyventojų apklausa. Duomenys lyginami su prieš mėnesį, vasario 17-25 d., atliktos apklausos duomenimis.

Karo akivaizdoje – visuomenės aktyvumo proveržis

Naujausio tyrimo duomenys rodo, kad per mėnesį nuo 23 proc. iki 43 proc. padidėjo pinigus skirianti gyventojų dalis. Asmenines lėšas kitų gerovei dažniau aukojo moterys, aukštąjį išsimokslinimą turintys asmenys bei didmiesčių gyventojai. Vyrai dažniau nurodė dalyvaujantys savanoriškose gynybos pajėgose.

„Visuomenės pokyčiai išties reikšmingi ir pasitaikantys itin retai, tačiau ir situacija, kurią per pastarąjį mėnesį išgyvename, yra išskirtinė. Šis pokytis atspindi didelį visuomenės sutelktumą ir, be abejo, mūsų žmogiškąją prigimtį“, – sako bendrovės „Spinter tyrimai” vadovas, sociologas Ignas Zokas.

 Ignas Zokas

Jis atkreipia dėmesį, kad šio karo akivaizdoje žmonės elgiasi kitaip negu stichinių nelaimių ar tolimesnių anksčiau vykusių karinių konfliktų atvejais. „Ši tragiška istorija vystosi visiškai šalia mūsų, gerai mums pažįstamoje aplinkoje, todėl didelis šalies gyventojų noras padėti ir prisidėti yra labai suprantamas“, – pabrėžia sociologas.

Pagalba kitiems padeda išgyventi nesaugumą

Tyrimo duomenimis, 33 proc. Lietuvos žmonių aukoja maistą, drabužius ir kitus daiktus, 11 proc. – savanoriauja, 4 proc. apklaustųjų dalyvauja savanoriškose gynybos pajėgose.

„Karas Ukrainoje mūsų šalies visuomenę suvienijo ir itin tvirtai nukreipė į kitų žmonių poreikius. Imtis veiksmų – veiksmingas būdas kovoti su nerimu ir nesaugumu. Prisidėdami įvairiais būdais – nuo lėšų Ukrainos gynybai iki pagalbos pabėgėliams - mūsų šalies žmonės kovoja už visų mūsų ateitį“, – sako draudimo bendrovės „Gjensidige“ generalinis direktorius Marius Jundulas.

 Marius Jundulas

Pasak M. Jundulo, šiomis dienomis visa pagalba Ukrainai yra svarbi ir būtina. „Gjensidige“ vadovas pabrėžė, kad dvigubai išaugęs paramą teikiančių žmonių skaičius liudija mūsų visuomenės brandą, atsakingumą ir pilietinės visuomenės stiprybę.

„Mūsų įmonė skatina darbuotojų savanorystę, todėl visiems 700 darbuotojų Baltijos šalyse suteikėme po apmokamą darbo dieną, kurią kiekvienas skiria savanoriškai veiklai pagalbą Ukrainai teikiančioje organizacijoje“, – pasakoja draudimo bendrovės vadovas.

Tyrimo duomenimis, per pastarąjį mėnesį niekaip prie kitų žmonių gerovės neprisidedanti visuomenės dalis sumažėjo nuo 48 iki 36 procentų.

Reprezentatyvioje Lietuvos gyventojų apklausoje dalyvavo daugiau kaip 1 tūkst. 18-75 amžiaus mūsų šalies gyventojų.