Mokykla skaičiuoja jau 15 savo gyvavimo metus ir šiemet išleis jau 5-tą dvyliktokų laidą. Kalbėdama apie motyvus, kurie tėvus paskatina pasirinkti savo mažiesiems būtent VIMS, mokyklos direktoriaus pavaduotoja ugdymui Jolanta Riaukienė pasakoja, kad šį pasirinkimą lemia daugelio veiksnių, susijusių tiek su akademiniais rezultatais, tiek su vaiko tobulėjimu, visuma.

„Jauniausieji VIMS mokiniai skatinami pasitikėti savimi, domėtis aplinka, tapti aktyviais mokymosi proceso dalyviais, tyrinėti supantį pasaulį, drąsiai klausti ir reikšti savo mintis. Vykdomi įvairūs eksperimentai, STEAM ir kitos veiklos, prie kurių vaikai gali prisiliesti praktiškai. Tikime, jog patyriminė praktika padeda ugdyti asmenybes, galinčias ryžtingai ir atsakingai priimti kasdienius gyvenimo iššūkius ir nebijoti atsiradusių nepatogumų“, – pažymi J. Riaukienė.

Nuo ugdymo iki poilsio

Mokyklos aplinka įrengta taip, kad joje leisti laiką būtų įdomu, patogu ir saugu.

„Suprantame, kad norint sudominti vaikus, ypač ikimokyklinukus, priešmokyklinukus ir pradinukus, išlaikyti sutelktą jų dėmesį – svarbu tikslingai parinkti aktyvius mokymo metodus. Todėl mažiesiems skirtose erdvėse turime išmanių ekranų, edukacinių kilimų ir žaidimų, muzikinių instrumentų, aplinką tausojančių ir kūrybiškumą skatinančių žaislų, saugių vidaus erdvėms pritaikytų karstynių, interaktyvią grindų dangą. Užduotys, kurias atlieka mokiniai, yra spalvingos, įdomios ir technologiškai praturtintos“, – pasakoja J. Riaukienė.

Mokykla užtikrina moksleivių užimtumą visą dieną, tad VIMS sudaromos sąlygos pasirinkti norimą laisvalaikio veiklą. Pertraukų metu daug dėmesio skiriama aktyviems užsiėmimams – tinkamai suorganizuota fizinė veikla vėliau padeda labiau susitelkti mokyklinėms užduotims. Mokyklos kieme yra įrengta žaidimų aikštelė, kurioje vaikai ne tik smagiai leidžia laiką, bet ir mokosi: atlieka kūrybines užduotis, sportuoja, skaičiuoja. Mokiniai, kurie laisvalaikiu nori susitelkti ar jį leisti mažiau aktyviai, gali įsikurti skaitymo kampelyje, išmėginti savo įgūdžius žaisdami šachmatais ar interaktyviomis lėkštėmis.

Patiems mažiausiems VIMS ugdytiniams po pietų numatyta poilsio ir ramybės valanda, jos metu vaikai gali snūstelėti patogiose lovelėse.

VIMS išsprendė mobiliųjų telefonų, kurie smarkiai blaško mokinių dėmesį, klausimą – jau daug metų mokykloje gyvuoja tradicija telefonus prieš pirmą pamoką sudėti į tam skirtas specialias dėžutes ir pasiimti juos tik išeinant į namus.

Išleidus priešmokyklinuką į VIMS, netenka sukti galvos dėl maitinimo – mokykloje sudarytos sąlygos pasirinkti maitinimą tris kartus per dieną, maistas gaminamas mokykloje. Esant poreikiui, sudaromos sąlygos maitintis vegetariškai.

Patraukli ir mokyklos įsikūrimo vieta – Vilniaus senamiestis. Pro atvirus mokyklos langus girdimi šalia esančių bažnyčių varpai, matyti Trijų Kryžių kalnas, Gedimino pilis. Dažnai pamokos vyksta ne tik mokyklos erdvėse, bet ir yra perkeliamos į vaizdingas senamiesčio gatveles.

Mokykloje stengiamasi kurti saugią ir jaukią aplinką, kurioje kiekvienas jaustųsi gerai. Įrengtos vaizdo kameros, į teritoriją patenkama su magnetinėmis kortelėmis.

Tėvai ramūs: ugdymo galimybės VIMS – itin plačios

„Pasirinkome VIMS, nes jau įžengus pro mokyklos vartelius sutinki besisveikinančius, besišypsančius vaikus. Aplanko jausmas, kad esi laukiamas – tiek per Rugsėjo 1-ąją, tiek kreipdamasis dėl iškilusio klausimo. Akivaizdu, kad mokiniams rūpi mokykla, o mokyklai rūpi mokiniai: eksponuojami vaikų darbeliai, aiškūs ir aktualūs informaciniai pranešimai, jaukios ir nuolat atnaujinamos patalpos. Mokykla turi įspūdingą laboratoriją, puikiai įrengtą kompiuterių klasę. Vaikai dalyvauja konkursuose, olimpiadose – išbando save ir patiki savo jėgomis arba mokosi iš nesėkmių“, – įspūdžiais dalijasi VIMS lankančios mokinės mama Jurgita.

Ją itin džiugina tai, kad visą darbo dieną dirbantys tėvai gali būti ramūs dėl savo vaikų: mokykla užtikrina visos dienos turiningą veiklą – vaikai po pamokų paruošia užduotus namų darbus, lanko būrelius, lankosi bibliotekoje, saugiai bendrauja.

,,Mokykloje dirba daug atsidavusių, turinčių patirties bei jaunų, veržlių, talentingų, nebijančių eksperimentuoti ir taikyti naujoviškus, mokiniams patrauklius mokymosi metodus, mokytojų“, – priduria mama Vaiva.

Ji išskiria didelį VIMS mokyklos privalumą – galimybę mokytis pagal Kembridžo mokymo programą, kadangi tai suteikia papildomą progą tobulėti ir įgyti naujų gebėjimų. Išskirtinis dėmesys visuomeninei ir projektinei veiklai, vaikų įtraukimas į tarptautinius projektus, skatinimas dalyvauti Vilniaus miesto, Lietuvos ir tarptautinėse olimpiadose – neabejotini mokyklos pranašumai, įsitikinusi pašnekovė. Mokykla pati aktyviai organizuoja konkursus ir olimpiadas, įtraukdama tėvus ir rodydama auklėtiniams lyderystės pavyzdį.

Stipri, įsitraukianti mokyklos bendruomenė

Pasak VIMS vadovybės, ugdymo procese gerų rezultatų padeda pasiekti atraminės mokyklos vertybės, kurias išgrynino VIMS bendruomenės nariai – pagarba, bendradarbiavimas, kritinis mąstymas, sąmoningas mokymasis. „Visa tai padeda ugdyti visapusišką asmenybę, siekti asmeninių tikslų“, – pabrėžia mokyklos vadovo pavaduotoja ugdymui.

Prie visaverčio mokinių ugdymo proceso ir įvairiapusiško pažinimo prisideda vaiko gerovės komanda, kurioje darbuojasi logopedė, psichologė ir socialinė pedagogė. „Šie žmonės ne tik padeda spręsti iškilusias problemas, bet ir savo darbu labai prisideda prie to, kad būtų kuriamas nenutrūkstamas ir stiprus bendruomenės ryšys, paremtas pasitikėjimu“, – teigia J. Riaukienė.

,,Mokykla tapo vieta, kur mūsų sūnus su malonumu eidavo kiekvieną rytą ir pasilikdavo po pamokų. Gal ir sunku patikėti, bet tokie žodžiai kaip ,,atmosfera“, ,,bendruomenė“, ,,kultūra“ gali paaiškinti viską šioje mokykloje. Esame trijų vaikų tėvai ir galime pasakyti, kad mokykla namuose minima kaip traukos vieta bei antri namai, kas mus maloniai nustebino. Mokykla įdėjo daug pastangų, kad sūnus būtų kuo greičiau priimtas į klasės ir visos mokyklos kolektyvą, kad žinių stoka, pvz., lietuvių kalbos, liktų praeityje, nes visa integracija čia vyksta labai natūraliai. Gal tai ir skamba per skambiai, bet kartu su kitais mokymo centrais (mokyklomis ir universitetais) VIMS kuria Europą!“, - teigia mama Olga.

Mamos Vaivos teigimu, mokykloje susiformavusi pilietiška, kultūringa bendruomenė: „Susitelkusioje mokyklos bendruomenėje – kiekvienas lyg „ant delno“. Kiek man žinoma, VIMS iš karto pastebima ir reaguojama į nederamą elgesį. Labai džiaugiuosi mokyklos administracijos, mokytojų ir tėvų bendradarbiavimu.“

Pasak mamos Vaivos, mokykloje aiškiai jaučiamas administracijos siekis didinti mokymosi kokybę, nuolatinis rūpestis gerinant mokymosi aplinką ir kuriant mokyklos bendruomenei (mokytojams, mokiniams ir tėvams) draugišką ir motyvuojančią atmosferą.

Mokykla nuolat bendradarbiauja su mokinių tėvais. Pristatydami savo hobius, profesijas, pasiekimus, jie padeda vaikams jau nuo mažų dienų įsitraukti į karjeros planavimą. Tėvams informacija teikiama bendrų ir individualių susitikimų su mokytojais metu, taip pat elektroniniame dienyne.

Mokinių atsiliepimai – gera, jauku kaip namie

Patys mokiniai negaili gražių atsiliepimų mokyklai. Štai tik keletas jų:

„VIMS mokykloje mokausi jau devintus metus. Atmosfera čia labai gera, draugiški ir nuoširdūs mokiniai, šiuolaikiškas mokytojų kolektyvas. Man labai patinka, kad prireikus čia visados galima rasti pagalbos.“ (Gabriela)

„Mokausi nuo pat nulinės klasės, t. y. 10 metus. Į šią mokyklą einu, nes ji yra netoli mano namų, aš pripratusi prie jos jaukios aplinkos ir labai vertinu visas galimybes, kurios teikiamos šioje mokykloje.“ (Gustė)

„Be galo vertinu čia užmegztas draugystes tiek su mokytojais, tiek su kitais mokiniais.“ (Izabelė)

„Klasės draugai draugiški, mokytojai profesionalūs. Aplinka šiuolaikiška, švari ir naujoviška. Ir nors toli nuo mano gyvenamosios vietos, bet čia verta mokytis. Įspūdį daro mokyklos vertybės.‘‘ (Džiugas)

„Geriausiai jaučiuosi, kai mokytojai ir draugai mane išklauso.“ (Lukrecija)

„Čia jaučiuosi kaip namie.“ (Ieva)