„Kol kas šalies gyventojai nėra linkę kruopščiai laikytis gamintojo rekomendacijų dėl gaminio periodinio techninio aptarnavimo, bet tendencijos gerėja. Norime sodo technikos šeimininkus paskatinti labiau rūpintis jų aplinką prižiūrinčiais gaminiais, todėl įsigijusiems vejos robotus suteikiame galimybę naudotis pratęstos garantijos paslauga – tik periodiškai tikrindami gaminio „sveikatą“ galime būti tikri, kad jis tarnaus ilgus metus“, – sako „Husqvarna“ techninio aptarnavimo atstovas Vaidas Mikulėnas.

Pratęsta garantija galios vejos robotams „Automower“, kurie buvo pirkti 2019, 2020 ir 2021 metais, šis pasiūlymas bus taikomas iki 2021 m. gruodžio 31 d.

Kad galėtų pasinaudoti paslauga, vejos roboto savininkas ar pirkėjas turi registruotis specialiame portale (Pratęstos garantijos (Warranty Plus) kampanija (husqvarna.com)) arba kreiptis į „Husqvarna“ prekybos atstovą. Būtina pratęstos garantijos galiojimo sąlyga – kasmetinė techninė apžiūra, kliento lėšomis atliekama pas įgaliotą „Husqvarna“ prekybos atstovą. Iki šiol bendrovė robotams vejapjovėms „Automower“ taip pat taikė papildomą 3 metų pratęstos garantijos paslaugą, kuri papildomai kainavo 99 eurus.

Brangesnei technikai – daugiau dėmesio

Vaidas Mikulėnas sako, kad rekomenduojama bent kartą per metus patikrinti gaminio būklę ir jo veikimo funkcijas, taip pat atkreipia dėmesį, kad rekomendacijos dėl techninio aptarnavimo dažnumo gali skirtis priklausomai nuo gaminio tipo ar jo naudojimo intensyvumo.

„Gaminio kaina nėra kriterijus, lemiantis, kaip dažnai reikia atlikti jo techninę apžiūrą, tačiau pastebime, jog Lietuvos gyventojai brangesniems gaminiams, pavyzdžiui, vejos robotams, labiau linkę netaupyti techninio aptarnavimo sąskaita, o pigesnių gaminių periodine priežiūra susirūpina tik nutikus pirmam gedimui. Dažnas pasiteisinimas – laiko stygius pristatyti gaminį į servisą. Tačiau neatlikdami gaminio techninio aptarnavimo vartotojai rizikuoja susidurti su netikėtu jo gedimu pačiu netinkamiausiu metu“, – komentuoja V. Mikulėnas.

Specialistas teigia, kad techninio aptarnavimo kaina, palyginti su paties gaminio ar jo eksploatacinių dalių kaina, nėra didelė. Rankinių gaminių techninė apžiūra gali kainuoti 25–30 Eur, vejos traktoriukų – iki 200–250 Eur. Už kasmetinį robotų vejapjovių „Automower“ techninį aptarnavimą gali reikėti sumokėti apie 60–100 Eur.

Tokio sodo technikos aptarnavimo metu yra patikrinamos saugos ir tinkamo veikimo funkcijos, atnaujinama programinė įranga, technika kruopščiai išvaloma, pakeičiami filtrai, tepalai, įvertinama labiau besidėvinčių dalių, tokių kaip dirželiai ar guoliai, būklė. Pastebėjus ir įvertinus dalies nusidėvėjimą, rekomenduojama ją pakeisti. Pasak Vaido Mikulėno, tinkamai įvertinti gaminio funkcijas, patikrinti jo veikimą, atlikti dalių pakeitimą gali tik įgudę ir reikiamą kompetenciją turintys meistrai, todėl visada patartina kreiptis tik į oficialių atstovų servisus. Tas pats patarimas tinka ir renkantis atsargines dalis – oficialių atstovų servisuose naudojamos tik gamintojo patikrintos ir ištestuotos originalios dalys bei priedai, užtikrinantys ir maksimalų saugumą, ir darbo efektyvumą, ir gaminio ilgaamžiškumą.

Kuo skiriamės nuo skandinavų?

Švedų sodo ir miško priežiūros technikos gamintojos „Husqvarna“ ekspertas pastebi, kad Lietuvoje parduodama beveik du kartus daugiau atsarginių sodo technikos dalių nei Skandinavijos šalyse. Tai lemia gyventojų polinkis sugedusį įrenginį mėginti remontuoti patiems.

„Daug mūsų šalies gyventojų yra nagingi, tad neretai sugedus sodo technikai pirmiausia perka reikiamas dalis ir remontuoja patys ar kreipiasi į pažįstamus meistrus. Kitas svarbus aspektas – labai intensyvus sodo technikos naudojimas ir gaminio pirkimas ne pagal realius poreikius, dėl ko gaminiai taip pat greičiau ir dažniau genda. Ne mažiau svarbi ir jau minėta priežastis – neatliekama ar nereguliariai atliekama gaminio techninė apžiūra. Savo ruožtu skandinavai mėgsta kokybę, daugiau investuoja į sodo techniką, o tuo pačiu labiau ją prižiūri: reguliariai atlieka techninius aptarnavimus, remontuoja tik oficialiuose servisuose ir panašiai“, – vardija V. Mikulėnas.

Mėgėjiško sodo technikos taisymo neefektyvumą ir neekonomiškumą pašnekovas iliustruoja keliais pavyzdžiais. Jis atkreipia dėmesį, kad dažniausiai tokie atvejai vis tiek baigiasi gaminio vežimu į servisą ir kur kas didesnėmis išlaidomis.

„Pavyzdžiui, laiku neatlikus vejos traktoriuko techninio aptarnavimo – abiejų važiavimo ašių sinchronizacijos, laiku nepatikrinus hidraulinės sistemos alyvos lygio, nepakeitus filtrų – prireikia keisti galinį ar priekinį važiavimo tiltą, kurio kaina, priklausomai nuo gaminio modelio, svyruoja nuo 600 iki 1000 Eur. Arba laiku nepakeitus vejos roboto „Automower“ važiuoklės filtro, viduje susidaręs kondensatas pažeidžia ten esančius elektroninių plokščių komponentus, o jų pakeitimas remonto metu kainuoja nuo kelių šimtų eurų – tai ženkliai daugiau nei techninio aptarnavimo mokestis“, – tikina V. Mikulėnas.

Užsakymo nr.: PT_88470983