Sušlapusį telefoną laikyti ryžiuose, tarp drėgmės surinkimo maišelių arba džiovinti plaukų džiovintuvu. Kaip teigia didžiausios Baltijos šalyse telefonų priežiūros bendrovės „MTTC“ Remonto departamento vadovas Andrius Mieželis, šie taisymo mitai vis dar labai gajūs visuomenėje. Vis tik, specialistas įsitikinęs, kad kiekvienas mobilųjį įrenginį turintis gyventojas, pirmiausia, turėtų žinoti su savarankišku taisymu susijusius pavojus ir galimus nuostolius.

Didžiausia rizika – vandenyje esančios priemaišos

Kaip pastebi „MTTC“ Remonto departamento vadovas, šiltuoju metu laikotarpiu dėl mobiliųjų remonto besikreipiančių gyventojų skaičius yra net 20 proc. didesnis nei kitais metų laikais. „Dažniausiai klientai kreipiasi dėl sudužusių ekranų. Tokie gedimai sudaro apie 70 proc. visų atvejų“, – dažniausią gedimą įvardija A. Mieželis.

Pasak pašnekovo, antroje vietoje pagal populiarumą – drėgmės sukelti gedimai ir, galiausiai, įvairūs funkcionalumo gedimai. Pavyzdžiui, garso, ryšio problemos telefone ar trumpas baterijos tarnavimo laikas ir pan.

Kalbėdamas apie drėgmės pavojų telefonui, specialistas pastebi, kad net tuo atveju, jei jūs skubiai ir, atrodo, kruopščiai išdžiovinsite įrenginį, dar nereiškia, kad šis veiks. „Vanduo nėra tyras – jame yra įvairiausių priemaišų, kurių tik džiovinimu nepašalinsite. Tos priemaišos nusėda telefone ir gali paskatinti korozijos procesą, o vėliau – ir kitus cheminius procesus, taip tik dar labiau pažeidžiant detales. Be to, tai gali turėti ir gerai matomų pasekmių, jei vanduo pateks į ekrano vidų“, – sako A. Mieželis.

Pasak jo, suskubus į taisyklą o ne eksperimentuojant namuose, turėsite daugiau galimybių sutaisyti telefoną. Taip yra todėl, kad korozija dar nebus spėjusi paveikti įrenginio detalių.

Susiruošusiems remontuoti patiems – pavojaus signalas

Jei jau nusprendėte kreiptis į specialistus, „MTTC“ Remonto departamento vadovas pastebi, kad labai svarbu remontą atlikti tose bendrovėse, kurios teikia autorizuotas įrenginių priežiūros paslaugas.

„Neretai nutinka taip, kad mėgėjams remontuojant įrenginius pridaroma daugiau žalos nei naudos“, – tvirtina A. Mieželis. Pavyzdžiui, ekrano keitimas būna apibrėžtas gamintojo specifikacijose, kuriose nurodoma, kokios papildomos detalės turi būti keičiamos, siekiant išlaikyti tas pačias gamintojo specifikacijas.

Asociatyvi nuotr.
Foto: Shutterstock

„Jei įrenginio ekraną keičia pats žmogus, tikimybė, kad pavyks išlaikyti konstrukcinę specifikaciją, yra menka. Dažnai, nors yra sugedusi tik viena ekrano dalis, reikia keisti kelias detales, kad būtų išlaikyti mobiliojo įrenginio parametrai ir ateityje. Pavyzdžiui, keičiant ekranus, kai kurie gamintojai nurodo keisti ir baterijas. Jei bandoma keisti tik vieną detalę, susiduriama su problemomis – įrenginys nebeatitinka kokybės reikalavimų“, – atkreipia dėmesį Remonto departamento vadovas.

Nepaisant šių rizikų, savarankiškai ar neautorizuotoje remonto įmonėje taisantys savo mobilųjį telefoną žmonės susiduria ir su dar viena problema – atliekant detalių keitimus, pavyzdžiui, telefono ekrano, nebegalioja gamintojo garantija.

Atitinka griežtus gamintojų reikalavimus

Kalbėdamas apie autorizuotų remonto centrų privalumus, A. Mieželis pažymi, kad šiose vietose darbai atliekami siekiant atitikti gamintojų standartus. Pavyzdžiui, autorizuotas įrenginių priežiūros paslaugas teikianti „MTTC“ visus su remontu susijusius darbus atlieka pagal griežtus gamintojų reikalavimus, turėdama specialią remontui reikalingą įrangą ir ISO kokybės sertifikatus.

„Mūsų specialistai nuolat dalyvauja mobiliųjų įrenginių gamintojų organizuojamuose mokymuose, todėl žino visus remonto reikalavimus – net ir tuos, kurie keliami patiems naujausiems įrenginiams dar prieš jiems pasirodant prekyboje“, – sako A. Mieželis.

Bendrovė yra įgaliota „Apple“, „Samsung“, „Huawei“, „Sony“, „LG“, „Nokia“ bei kitų gamintojų mobiliųjų įrenginių remonto paslaugų teikėja.

Klientams – išskirtinės sąlygos

Kaip pasakoja įmonės atstovas, analizuojant pasaulines tendencijas ir klientų poreikius, įmonė pastebėjo, kad šiandien žmonių labiausiai netenkina ilgas remonto laikas ir didelės finansinės išlaidos. Tai paskatino įmonę pasiūlyti klientams alternatyvų.

„Šiandien sparčiai auga „premium“ klasės įrenginių skaičius, o tokie įrenginiai – technologiškai sudėtingesni, juose naudojamos brangesnės medžiagos ir komponentai, todėl jų remontas paprastai būna brangesnis nei pigesnių aparatų. Tad savo klientams siūlome galimybę mokėti už įrenginio remontą lizingu. Tai jiems palengvina remonto išlaidų naštą“, – teigia A. Mieželis.

Dar viena bendrovės siūloma paslauga – telefonų ir planšetinių kompiuterių supirkimas. Paslauga veikia pagal Lietuvoje unikalų modelį: įvertinus įrenginio būklę už jį grynaisiais pinigais yra atsiskaitoma iš karto, o priimtus modelius, priklausomai nuo jų stovio, naujam gyvenimui prikelia įmonės partneriai – bendrovė „Redeem“, kuri užsiima ir tokių įrenginių prekyba.

„Lietuvos gyventojai telefonus keičia kas 2–3 metus, nors jų būklė dar būna visiškai tinkama kasdieniam naudojimui. Vis tik, norėdami atsinaujinti žmonės įsigyja naujus įrenginius, o senuosius padeda į stalčius. Mūsų įmonės siūloma paslauga naudotiems įrenginiams suteikia antrąjį gyvenimą“, – teigia A. Mieželis ir priduria, kad tokių restauruotų telefonų paklausa Vakarų šalyse yra pakankamai didelė, mat nepaisant mažesnės įrenginio kainos, taip prisidedama ir prie atliekų kiekio mažinimo, resursų bei aplinkos tausojimo.

„MTTC“ klientų aptarnavimo salonus galima rasti Vilniaus, Kauno, Klaipėdos ir Šiaulių „Akropoliuose“. Bendrovės salonai taip pat įsikūrę Žirmūnų g. 64 ir prekybos centre „Ozas“ Vilniuje bei Savanorių pr. 206A, Kaune. „MTTC“ klientus taip pat aptarnauja partnerių salonai Panevėžyje, Alytuje ir Marijampolėje.