Atėjo į vaistinę dėl virškinimo problemų

Dažniausiai žmones susirūpinti savo širdies darbu paskatina netikėti jos permušimai ar atsiradęs skausmas krūtinėje. Tačiau farmacininkė Jelena Deksnienė teigia, kad širdies sutrikimai gali pasireikšti ir retesniais simptomais, kurie labiau primena kvėpavimo takų arba virškinimo sistemų sutrikimus.

„Vieną kartą į vaistinę teko iškviesti netgi greitąją pagalbą dėl to, kad vaistų nuo virškinimo sistemos sutrikimų įsigyti atėjęs vyras nepažino infarkto simptomų. Jam atrodė tarsi aplink kaklą būtų užveržtas kaklaraištis – skausmas plito į pečius ir apatinį žandikaulį.

Pasirodo šie simptomai atsirado ne iš niekur – prieš tai keletą dienų jis jautė pykinimą ir skrandžio skausmus. Visą tą laiką žmogus namų sąlygomis gydėsi nuo virškinimo problemų, o, pasirodo, liga slypėjo visai kitur – širdies kraujagyslėse“, – prisimena J. Deksnienė.

Greitoji medicinos pagalba
Foto: DELFI / Nerijus Povilaitis

Širdies darbo sutrikimams didelę svarbą užima mūsų gyvenimo būdas, sako vaistininkė. Ilgai besitęsiantis rūkymas, alkoholio ir energetinių gėrimų vartojimas, nesveika mityba bei išsibalansavęs miego rėžimas. Jeigu pradžioje organizmas dar geba priimti tokius iššūkius, bėgant metams jis gali stipriai nusilpti. Taip pat širdžiai pavojų gali sukelti ir per daug intensyvios treniruotės, todėl jų krūvį rekomenduojama didinti palaipsniui.

Paprasti būdai, kaip stiprinti širdį

Vasaros sezonas gali tapti tikru išbandymu žmogaus širdžiai, sako vaistininkė. Jos teigimu, prasidėjus karštiems vasaros orams žmonės aktyviau sportuoja, daugiau linksminasi, užsiima aktyviomis veiklomis. Toks krūvis nepratusiai širdžiai gali būti sudėtingas, todėl visą sezoną vertėtų reguliariai tikrintis kraujospūdį, vartoti maisto papildus bei kiek įmanoma labiau palaikyti tolygų miego rėžimą.

„Jeigu jūs mėgstate aktyvią veiklą, natūralu, kad užsiimant ja išprakaituojate daugiau mineralų, ypač magnio ir kalio. Todėl papildomai vertėtų gerti tirpius papildų gėrimus, turinčius didesnį elektrolitų kiekį. Tai gelbsti užsiimant įvairiomis sporto šakomis, žygiuojant, bėgiojant ar kopiant į kalnus. Papildomai vartojant šias medžiagas, širdies raumuo greičiau ir lengviau atsigauna nuo didelės apkrovos“, – pasakoja J. Deksnienė.

Širdis
Foto: Shutterstock

Kitas visiems puikiai pažįstamas papildas – omega-3. Dauguma yra gerai susipažinę su įvairiausiomis žuvų taukų naudomis. Tačiau kalbant apie širdies kraujagyslių ligų prevenciją, omega 3 papildus atsimena retas. Iš tikrųjų, jie mažina kraujo lipidų kiekį ir kraujospūdį bei teigiamai veikia širdies ritmą.

„Artėjant vasaros pramogoms tikrai kur kas rečiau susimąstoma apie sveikatos problemas. Jeigu nesinori apkrauti savęs papildomais vitaminais ar kraujospūdžio matavimais, galima ir mažesniais žingsneliais kurti sveikesnius įpročius. Pavyzdžiui, kasdien išgerti daugiau vandens, į savo maisto racioną įtraukti daugiau daržovių ir liesesnių patiekalų, o pavargus aktyvios veiklos metu rasti bent keletą minučių trumpam atsikvėpimui“, – pataria farmacininkė.