„Visada, visada jie išimami iš konteksto ir neteisingai interpretuojami, – portalui „Business Insider“ skundėsi JAV Nacionalinio alergijos ir infekcinių ligų instituto direktorius. – Pripratau jau prie to“.

Neseniai pasirodė tekstas, neva daktaras papasakojo aktorei Jennifer Garner vartojantis dvejus papildus – vitaminus C ir D.

„Jeigu žmonės nori išgerti gramą ar panašiai vitamino C, tai gerai“, – pasakė tuo metu.

Kai kur internete jo žodžiais spekuliuota kaip įrodymu, kad jis žino kažką, kas nuo kitų slepiama, tarsi jis nutylėtų ypač svarbią informaciją.

Bet tai nebuvo oficialus jo, kaip mediko, patarimas. Jis taip pat negarantavo, kad gerdami daug vitaminų išvengsite ligų. Gydytojas teigė, kad tiesiog atsakė į klausimą.

„Labai tiksliai atsakiau, kai žmonės paklausė, kokius geriu vitaminus ir stengiausi tai paaiškinti“, – prisiminė A. Fauci.

Anthony Fauci
Foto: Sipa / Scanpix

Jeigu jo paklaustumėte, gydytojas, be abejo, atsakytų, kad geriausios priemonės pandemijai kontroliuoti yra tai, ką jis jau kelis mėnesius vardija: gera rankų higiena, kaukių dėvėjimas ir socialinis atstumas.

Kai kuriems žmonėms naudinga ir šiek tiek pagerti vitamino D.

„Yra įrodyta, kad, jeigu jums trūksta vitamino D, jums labiau tikėtina susirgti.

Kartais, kai žmonės negauna pakankamai salės šviesos, jiems ima trūkti vitamino D, tada jo lygis pasidaro žemas, – paaiškino A. Fauci. – Pradėjau gerti vitamino D papildus ir dabar mano vitamino D lygis yra normalus“.

Vitaminas D
Foto: Shutterstock

Daugybė mokslinių tyrimų parodė, kad dėl vitamino D trūkumo didėja infekcijų rizika ir tas atradimas dar kartą buvo patvirtintas per koronaviruso pandemiją.

„Yra aiškių įrodymų, kad, jeigu jums trūksta vitamino D, labiau gresia užsikrėsti, kai aplink siaučia infekcijos, – sakė A. Fauci. – Šie duomenys yra pakankamai geri“.

Be to, mažinant uždegimą, vitaminas D taip pat padeda mūsų organizmui absorbuoti kalcį, kuris užtikrina kaulų stiprumą bei sveikatą. Taigi jį vartoti naudinga įvairaus amžiaus ir rasių žmonėms. Svarbu, kad jo netrūktų.

Bet tai nereiškia, kad kiekvienas turi suskubti gerti multivitaminus. Dauguma sveikatos specialistų sutinka, kad tai yra iš esmės bevertės piliulės.

„Kelių rūšių multivitaminai, žolelės ir tai, ką žmonės daro, siekdami pagerinti savo imunitetą, iš tiesų jo nepagerina. Visa tai nėra veiksmingiau negu placebas“, – pastebėjo A. Faucis.

Kita tokia pati galinga maisto medžiaga, kaip ir vitaminas D, yra vitaminas C. Jis padeda organizmui įsisavinti geležį.

Bet vitamino C kiekis, kurį siūlo A. Fauci (1 tūkst. miligramų), daugumai žmonių būtų per didelis, ypač jeigu valgote vaisius ir daržoves kasdien, o ne tik picą.

Mayo klinika ir „Harvard Health“ teigia, kad saikingesnė vitamino C dozė – apie 100 mg per dieną – daugumai žmonių turėtų būti pakankama (nors ekspertai sutinka, kad niekas, kas neviršija 2 tūkst. miligramų, negalėtų pakenkti).

Kitaip tariant, galite iš esmės gauti tai, ko norite, suvalgę 150 g braškių arba kelias saujas termiškai neapdorotų pjaustytų žaliųjų paprikų, arba 260 g virto lapinio kopūsto.

Kai kurie Kinijos tyrėjai neseniai tyrė, ar didelės vitamino C dozės padėtų žmones apsaugoti nuo koronavirusinės infekcijos, bet kol kas nėra galutinių tyrimo rezultatų.

Daugumai mūsų pakankamas šviežių produktų vartojimas ir užtektinai saulės gali būti viskas, ko reikia. Žinoma, jeigu abejojate tuo, pasitarkite su savo šeimos gydytoju.

Jeigu norite labiau apsisaugoti nuo infekcijų, kol jos neužpuolė, tuomet gerti saujomis vitaminus nėra išeitis.

„Jei tikrai norite, kad jūsų imuninė sistema veiktų optimaliai, darykite tai, ką įprastai normalu daryti“, – patarė A. Fauci.

3 pagrindiniai A. Fauci patarimai, kaip sustiprinti imunitetą:

1. „Pakankamai išsimiegokite“.

Miegas, moteris
Foto: Shutterstock


Daugumai mūsų reikia 7–8 val. naktinio miego.

2. „Pasirūpinkite tinkama mityba“.

Viduržemio jūros dieta
Foto: Shutterstock


Jums gali padėti tai, kad įtrauksite į racioną aukščiau išvardintus vaisius ir daržoves.

Apskritai geriausia pradėti nuo Viduržemio jūros stiliaus dietos, kurioje garsu daržovių, alyvuogių aliejaus, viso grūdo produktų, žuvies ir šiek tiek vaisių.

3. „Stenkitės vengti ar nesukelti sau didelio streso, kuris, kaip žinia, kartais gali paveikti imuninę sistemą“.

Vonia
Foto: Shutterstock


Vienas geriausių ir paprasčiausių būdų kovoti su stresu – reguliari mankšta, meditacija, gilus kvėpavimas, atsipalaidavimas karštoje vonioje, masažas, muzikos klausymas, laiko leidimas vienumoje ar bendravimas su jūsų mėgstamu žmogumi ar gyvūnėliu.

„Kur kas svarbiau sveika gyvensena nei papildų ar ko kito vartojimas“, – sakė A. Fauci apie savo tris patarimus.