Alzheimeris – progresuojanti lėtinė smegenų liga, kuri dažniausiai pasireiškia apatija, atminties sutrikimu, emocijų nestabilumu, socialinių ir higienos įgūdžių praradimu, orientacijos sutrikimu, negebėjimu koncentruoti dėmesio“, – pranešime spaudai sako vaistininkė K. Zacharevič.

Anot pašnekovės, nėra vieno recepto ar prevencinės priemonės, tačiau ji pataria visiems senjorams vadovautis šiomis penkiomis taisyklėmis, kurios padės sumažinti riziką susirgti šia klastinga liga.

1. Nuolat judėti

Net ir vyresniame amžiuje reikia būti fiziškai aktyviems. Kiek įmanoma dažniau mankštintis, vaikščioti gryname ore. Tai daryti reikia kasdien, judėjimui skiriant bent 15–30 minučių. Svarbu pasirinkti mėgstamą fizinę veiklą, kad nereikėtų kasdien ieškoti motyvacijos.

2. Mankštinti smegenis

Nepamirškite protinio darbo. Nuolat skaitykite, spręskite kryžiažodžius, žaiskite sudoku, domėkitės aktualijomis ir pasaulio naujienomis.

Taip pat specialistai pataria vyresniame amžiuje vengti streso ir konfliktinių situacijų, jos gali turėti įtakos ne tik Alzheimerio vystymuisi, bet ir kitoms ligoms – širdies, kraujagyslių, nervų, virškinimo trakto.

3. Daugiau daržovių

Mitybos specialistai įspėja, kad lietuvių mityba yra per riebi, dažnu atveju joje per daug gyvulinės kilmės produktų. Alzheimerio prevencijai derėtų į savo mitybą įtraukti daugiau augalinės kilmės produktų – daržovių, kruopų, sėklų. Šie produktai gausūs antioksidantais, kurie stabdo šios ligos progresą.

4. Socialinis aktyvumas

Stenkitės gyventi socialiai aktyvų gyvenimą. Paskambinkite seniai girdėtai giminaitei, su kaimyne apsikeiskite mėgstamu receptu, su bičiule išeikite pasivaikščioti, o gal seniai svajojote šokti – užsirašykite į būrelį.

5. Nepamiršti papildų

Vis tik ne visada tik sveikas gyvenimo būdas ir įpročiai apsaugos mus nuo šios ligos. Todėl, norint sumažinti riziką susirgti Alzheimerio liga, verta savo mitybos racioną papildyti maisto papildais. Derėtų rinktis ginkmedžio, omega-3 ir omega-6, vitaminų E ir B grupės turinčius preparatus.