Jei alkani jaučiatės nuolat, turėtumėte kreiptis į savo gydytoją. Pateikiame kelias priežastis, kodėl organizmas gali vis prašyti maisto, rašoma webmd.com.

1. Diabetas

Jūsų kūnas maiste esantį cukrų paverčia degalais, vadinamais gliukoze. Tačiau sergant cukriniu diabetu gliukozė negali pasiekti ląstelių. Todėl kūnas vis liepia valgyti daugiau. Reikia žinoti, kad žmonės, sergantys 1 tipo cukriniu diabetu, gali valgyti daug maisto ir vis tiek numesti svorio.

Be apetito padidėjimo, diabeto simptomai gali būti:

Neįprastai didelis troškulys;
Didesnis miego poreikis;
Nepaaiškinamas svorio kritimas;
Suprastėjusi rega;
Ilgai negyjančios žaizdos ir mėlynės;
Rankų ar kojų dilgčiojimas ar skausmas;
Nuovargis.

Diabetas
Foto: Shutterstock

2. Mažas cukraus kiekis kraujyje

Būsena, kai gliukozės kiekis organizme krenta iki labai žemo lygio, vadinama hipoglikemija. Tai itin svarbu žmonėms, sergantiems diabetu, tačiau šią būklę gali sukelti ir kitos sveikatos problemos, pavyzdžiui, hepatitas, inkstų sutrikimai, neuroendokrininiai navikai kasoje ir antinksčių ar hipofizės problemos.

Sunkiais atvejais hipoglikemija sergantys žmonės gali atrodyti neblaivūs ir sunkiai vaikščioti. Kiti šios būklės simptomai gali būti šie:

Nerimas;
Aritmiškas širdies darbas;
Blyški oda;
Drebulys;
Prakaitavimas;
Dilgčiojimas aplink burną.

3. Miego trūkumas

Nepakankamas poilsis gali paveikti kūno hormonus, kurie kontroliuoja alkį. Per mažai miegantys žmonės turi didesnį apetitą, taip pat yra labiau linkę į riebų, daug kalorijų turintį maistą.

Kiti miego trūkumo padariniai:

Sunku susikaupti;
Kankina didelė nuotaikų kaita;
Didesnė avarijų tikimybė;
Svorio priaugimas.

4. Stresas

Kai jaučiate nerimą ar įtampą, kūnas išskiria hormoną, vadinamą kortizoliu. Tai sustiprina alkio jausmą. Daugelis stresą patiriančių žmonių labai nori maisto, kuriame yra daug cukraus, riebalų ar jų abiejų. Tai gali būti kūno bandymas „išjungti“ smegenų dalį, kuri verčia jaudintis.

Kiti simptomai:
Pykčio proveržiai;
Nuovargis;
Galvos skausmas;
Miego problemos;
Skrandžio sutrikimai.

5. Mityba

Ne visi maisto produktai numalšina alkį vienodai. Geriausiai tai padaro produktai, kuri turi daug baltymų, pavyzdžiui, liesa mėsa, žuvis ar pieno produktai. Taip pat tie, kurie turi daug skaidulų. Geri ląstelienos šaltiniai yra vaisiai, daržovės, sveiki grūdai ir pupelės.

Sveiki riebalai, tokie kaip riešutai ar žuvis, gali sumažinti cholesterolio kiekį kraujyje. Jie yra raktas į subalansuotą mitybą ir gali padėti pajusti didesnį pasitenkinimą valgant.

Kepiniuose, baltoje duonoje, daugelyje fasuotų patiekalų ir greitame maiste trūksta šių maistinių medžiagų, negana to, juose yra daug riebalų ir nesveikų angliavandenių. Jei tokių produktų valgysite daug, netrukus po valgio vėl galite būti alkani. Todėl ir suvalgysite daugiau nei iš tiesų reikia.

Dar viena svarbi taisyklė – po valgio jausitės sotesni, jei valgydami ilgiau kramtysite ir mėgausitės maistu, o ne greitai jį sukimšite. Taip pat svarbu valgant sutelkti dėmesį į tai, kas yra jūsų lėkštėje, o ne į televizorių ar telefoną.

6. Vaistai

Kai kurie vaistai gali priversti valgyti daugiau nei įprastai. Tokį poveikį gali turėti antihistamininiai vaistai, gydantys alergijas, taip pat ir antidepresantai, steroidai, kai kurie vaistai nuo diabeto ir antipsichoziniai vaistai.

Jei pradėję vartoti vaistus priaugote svorio, pasitarkite su gydytoju, kad sužinotumėte, kas gali jums padėti.

7. Nėštumas

Daugelis būsimų mamų pastebi didžiulį apetito šuolį. Taip kūnas bando įsitikinti, ar kūdikis gauna pakankamai maistinių medžiagų.

Kiti požymiai, kad galite būti nėščia, yra šie:

Vėluojančios menstruacijos;
Poreikis dažnai šlapintis;
Skrandžio sutrikimai;
Krūtinės skausmas ar padidėjusios krūtys.

Skydliaukė
Foto: Shutterstock

8. Skydliaukės problemos

Skydliaukė yra drugelio formos liauka kakle. Ji gamina hormonus, kurie kontroliuoja kiekvieno kūno organo veikimo greitį. Šiai liaukai sutrikus, gali pradėti kankinti ligos.

Be padidėjusios skydliaukės, yra ir kitų šios problemos požymių:

Greitas pulsas;
Nervingumas;
Padidėjęs prakaitavimas;
Raumenų silpnumas;
Troškulys net atsigėrus.

9. Gėrimai be cukraus arba kitaip zero sugar

Daugelis žmonių geria gaiviuosius gėrimus be cukraus norėdami sumažinti kalorijų kiekį ar numesti svorio. Tačiau netikras cukrus šiuose gėrimuose siunčia signalą smegenims, kad jos gali tikėtis kalorijų, kurias galėtų panaudoti energijai. Kai jų negauna, smegenys reaguoja siųsdamos alkio signalus ir taip savotiškai liepia gauti kalorijų iš maisto.

Jei dietiniai gėrimai sukelia alkį, taip pat galite pastebėti:

Galvos skausmus;
Potraukį cukrui;
Svorio priaugimą.

Foto: Shutterstock

10. Dehidracija

Esate alkanas ar tiesiog ištroškęs? Ne visada galima atskirti šiuos du pojūčius ir troškulys gali būti laikomas alkiu.

Kiti dehidratacijos požymiai yra šie:

Svaigulys;
Nuovargis;
Retesnis šlapinimasis, taip pat labai tamsus šlapimas.