Kaip dažnai reikia gerti mineralinį? Į ką atsižvelgti jį renkantis?

Mineralinio vandens galima išgerti tiek pat, kiek ir paprasto vandens. Mineralinis vanduo yra išgaunamas iš natūralių požeminių vandens rezervuarų ir mineralinio vandens šaltinių, šio vandens tiekėjams yra draudžiama į mineralinį vandenį mineralinių medžiagų pridėti papildomai. Dauguma žmonių renkasi mineralinį vandenį, nes mano, jog šis vanduo yra švaresnis bei jam nėra taikomi cheminės dezinfekcijos metodai.

Mineralinis vanduo skirstomas į keletą tipų: chloridinį, bikarbonatinį, sulfatinį, kalcinį, magninį, fluoridinį, jodidinį ir kt. Lietuvai būdingi nespecifinės sudėties natūralūs mineraliniai vandenys, kuriuose vyrauja natrio ir chloridų jonai. Mineraliniame vandenyje vyraujančios mineralinės medžiagos gali suteikti tam tikras skonines savybes, pvz., natrio chloridinis vanduo apibūdinamas kaip sūrus. Išsami informacija apie kiekvienos rūšies mineralinį vandenį pateikiama ant mineralinio vandens pakuočių etikečių, todėl mineralinį vandenį rinkitės pagal Jūsų gydytojo rekomendacijas, mėgstamą skonį.

Nors galime daug kur matyti, jog mineralinis vanduo yra labai naudingas mūsų sveikatai, tačiau nėra žinoma reikšmingų tyrimų, kuriuose būtų įrodyta, kad mineralinis vanduo yra naudingesnis žmogaus sveikatai nei paprastas vanduo.

O kaip jo gazuotumas? Kokia jo įtaka žmogui?

Mineralinis vanduo dažniausiai taip pat yra apdorojamas – į šį vandenį pridedamos arba iš jo pašalinamos anglies dioksido (CO2) dujos, pašalinamos toksinės medžiagos, pvz. arsenas. Anglies dioksidas apsaugo nuo oksidacijos procesų bei riboja bakterijų dauginimąsi mineraliniame vandenyje. Natūraliai gazuotame mineraliniame vandenyje CO2 patenka iš mineralinio vandens išgavimo vietos, tačiau mineralinio vandens gamintojai gali vandenį įsotinti ir dirbtinai po vandens išgavimo.

Gazuotame mineraliniame vandenyje yra angliarūgštės, kuri gali sukelti žagsėjimą ir vidurių pūtimą. Literatūroje aprašoma ir tai, jog gazuotas vanduo gali šiek tiek pakenkti dantų emaliui, kadangi gazuoto vandens pH yra mažesnis nei paprasto vandens, dėl to jis yra šiek tiek rūgštinis. Angliarūgštė gali veikti ir teigiamai – dėl to pagerinama virškinimo sistemos veikla: pagerėja rijimas, sumažėja vidurių užkietėjimo simptomai.

Kokiems asmenims geriau nesirinkti gazuoto vandens?

Gazuotas mineralinis vanduo yra saugus gerti. Yra žinoma labai nedaug neigiamų dalykų, siejamų su mineralinio vandens vartojimu. Gazuotame vandenyje esanti angliarūgštė gali sudirginti skrandžio gleivinę, dėl šios priežasties žmonėms, turintiems skrandžio problemų, rekomenduojama gerti negazuotą vandenį. Taip pat negazuotą vandenį reikėtų rinktis žmonėms, kuriuos vargina vidurių pūtimas, dažnai genda dantys, nors įrodymai dėl šių angliarūgštės poveikių moksliškai nėra reikšmingai pagrįsti.