Sąrašo tęsinys


7. Imbieras
Valgomas imbieras gali paspartinti gijimą ir sumažinti uždegimą.
Imbieras (Zingiber officinale) – šakniastiebis, galintis būti natūralus skausmo malšintojas.

2015-aisiais paskelbtoje apžvalgoje nurodoma, kad, per dieną suvartojant du gramus imbiero, šiek tiek sumažėja raumenų skausmas, kurį sukėlė sportavimas ir bėgiojimas, jei toks kiekis imbiero vartojamas bent penkias dienas.

Mokslininkai taip pat teigia, jog imbieras gali paspartinti gijimą ir sumažinti su sportu susijusius uždegimus.

Į mitybą imbierą įtraukti galima dedant gryno imbiero į glotnučius ar arbatą. Taip pat galima vartoti imbiero papildus. Visgi sveikesnis ir naudingesnis, ko gero, būtų natūralus ir šviežias imbieras.

Prieš pradėdami vartoti naują papildą, visuomet pasitarkite su gydytoju. Maisto papildai gali turėti šalutinį poveikį arba pasižymėti nepageidaujama sąveika su vartojamais vaistais.

Imbieras
Foto: Shutterstock

8. Vaistinis skaistenis

Vaistinis skaistenis – gydomasis augalas. Jis įprastai vartojamas gydant karščiavimą, migreninį galvos skausmą, reumatoidinį artritą, dantų ir pilvo skausmus, taip pat pasitelkiamas, kai žindant kūdikį norima paskatinti pieno gamybą.

Sudėtinės vaistinio skaistenio dalys gali sumažinti uždegimą ir raumenų mėšlungį. Kai kurie mokslininkai mano, kad tarp pagrindinių veikliųjų komponentų yra seskviterpeno laktonų ir flavonoidų.

Amerikos migrenos organizacijos teigimu, yra įvairių tyrimų rezultatų dėl vaistinio skaistenio veiksmingumo, tačiau ši vaistažolė greičiausiai yra naudinga siekiant užkirsti kelią migreniniams galvos skausmams.

2011-aisiais atliktame tyrime daroma išvada, kad vaistinio skaistenio žiedai ir lapai turi analgetinių – skausmą malšinančių – savybių.

Vaistinis skaistenis gali turėti pašalinį poveikį – sukelti pilvo skausmą, pykinimą, vėmimą, padidėjusią kraujavimo riziką. Tad prieš išbandant šią vaistažolę vertėtų pasitarti su gydytoju.

9. Ciberžolė

Kurkuminas, veiklioji ciberžolės sudedamoji dalis, turi skausmą malšinančių savybių.

Ciberžolė
Foto: Shutterstock

2014-aisiais atliktas mažos apimties tyrimas nustatė, kad kurkumino ekstraktas malšinant skausmą yra lygiai toks pat efektyvus kaip ir ibuprofenas, kuomet gydomas kelio osteoartritas, o asmuo šį ekstraktą vartoja keturias savaites.

Ciberžolė taip pat dažnai vartojama kaip uždegimą mažinanti natūrali augalinė priemonė. Jei norite įtraukti ciberžolę į savo mitybą, pamėginkite dėti jos į karį, glotnučius ar sultis.

10. Akupunktūra

Akupunktūra yra alternatyvus gydymo būdas, kurio šalininkai yra įsitikinę, kad akupunktūra padeda sumažinti skausmą. Neseniai atlikti tyrimai patvirtina šiuos įsitikinimus.

Nacionalinis alternatyvios ir integracinės medicinos centras (NCCIH) teigia, jog akupunktūra gali padėti palengvinti tam tikro pobūdžio skausmą, įskaitant:

  • skausmą apatinėje nugaros dalyje;
  • kaklo ir sprando skausmą;
  • osteoartritą ar kelio skausmą.


Akupunktūra taip pat gali sumažinti įtempto galvos skausmo dažnumą ir padėti išvengti migreninio galvos skausmo.

2018-aisiais atliktas tyrimas parodė, kad akupunktūra yra veiksmingas būdas susidoroti su lėtiniu skausmu. Mokslininkai padarė išvadą, jog akupunktūra gali padėti sušvelninti raumenų ir raumenų sistemos skausmą, galvos skausmą ir su osteoartritu susijusį skausmą.

Dabar reikia atlikti daugiau tyrimų dėl akupunktūros poveikio malšinant kitokį skausmą, tačiau vis daugėja įrodymų, kad akupunktūra yra veiksminga įvairių skausmo tipų atveju.

Iš esmės akupunktūra gali padėti daugiau nei šimto sveikatos problemų atveju.

11. Joga

Joga yra fizinė meditacijos praktika, galinti padėti natūraliu būdu sumažinti skausmą.

Mažinant nugaros skausmą, dažnai būna veiksmingi tempimo pratimai ir fizinė terapija, o joga būtent tai ir suteikia.

Joga apima kvėpavimo ir savipagalbos pratimus, taip pat atsipalaidavimo metodus, tad ji taip pat gali palengvinti su stresu ar nerimu susijusį skausmą.

2013-aisiais atliktas tyrimas parodė, kad joga gali padėti susidoroti su skausmu apatinėje nugaros dalyje.

Pasak Nacionalinio alternatyvios ir integracinės medicinos centro, joga gali padėti sumažinti skausmą apatinėje nugaros dalyje ir kaklo bei sprando skausmą, tačiau nėra pakankamai įrodymų, kad šis užsiėmimas gali padėti palengvinti kitas problemas – pavyzdžiui, galvos skausmą, artritą ar fibromialgiją (lėtinį išplitusio skausmo sindromą).

12. Sąmoningumo meditacija

Lėtinį skausmą patiriantys žmonės vis labiau atsigręžia į natūralų gydymo būdą – sąmoningumo meditaciją. Reikia atlikti daugiau tyrimų, tačiau pirminiai tyrimai yra daug žadantys.

2017-aisiais atlikta 38 tyrimus apėmusi apžvalga galiausiai priėjo prie išvados, kad sąmoningumo meditacija gali palengvinti skausmo simptomus, depresiją ir pagerinti gyvenimo kokybę. Visgi autoriai teigia, jog, norint tiksliai nustatyti šios priemonės efektyvumą, reikia platesnės apimties tyrimų.

Natūralių metodų privalumai

Daugelis žmonių vartoja skausmą mažinančius medikamentus ir dėl to nepatiria problemų, tačiau pašalinį poveikį jaučiantys žmonės gali išmėginti natūralius skausmo malšinimo būdus. Jie apima vaistažoles ir liaudies medicinos praktikas, pavyzdžiui, jogą ar akupunktūrą.

Viena 2016-aisiais atlikta apžvalga ilgalaikį acetaminofeno (paracetamolio) vartojimą sieja su padidėjusia širdies smūgio, virškinimo organų sistemos kraujavimo ir sutrikusios inkstų funkcijos rizika.

Be to, kai kurie tyrimai rodo, kad ilgalaikis nesteroidinių uždegimą malšinančių vaistų (pavyzdžiui, ibuprofeno) vartojimas didina skrandžio opų, inkstų nepakankamumo ir insulto riziką.

Kai kurie liaudies medicinos gydymo būdai, pavyzdžiui, joga, sąmoningumo meditacija ar akupunktūra, gali pagerinti ir psichinę asmens sveikatą.

Vaistažolės gali ne tik sumažinti skausmą, bet ir duoti kitokios naudos sveikatai, tarkime, dėl antioksidacinio poveikio padėti palaikyti sveiką organizmą.

Kada kreiptis į gydytojus?

Natūralūs skausmo malšinimo būdai gali nebūti veiksmingi malšinant visų tipų skausmą. Šios priemonės gali nenumalšinti stipresnio skausmo. Tokiu atveju asmuo jomis gali papildyti kitas skausmo malšinimo priemones, kad sustiprintų poveikį.

Susidūrus su stipriu skausmu, įskaitant su esamomis sveikatos problemomis susijusį skausmą, reikėtų kreiptis į gydytojus. Medikai galės patarti, kaip geriausiai dorotis su skausmu.

Be to, į gydytojus kreiptis reikėtų, jei asmuo ima justi skausmą ir nežino jo priežasties. Gydytojai nustatys skausmą sukėlusią priežastį ir paskirs gydymą.

Galvos skausmas
Foto: Shutterstock

Apibendrinimas

Jei asmuo vartoja liaudies medicinos priemones skausmui malšinti taip, kaip paskirta, prižiūrimas gydytojo, tuomet toks skausmo suvaldymo būdas yra saugus.

Natūralios skausmo malšinimo priemonės gali tapti alternatyva tiems žmonėms, kurie nori išvengti ilgalaikio skausmą malšinančių vaistų šalutinio poveikio.

Eterinius aliejus galima vartoti užlašinus keletą lašų ant audinio arba į garų vonelę ir kvėpuoti jų garais. Anksčiau minėtų žolelių ir prieskonių galima dėti į gaminamus patiekalus. Jei asmuo to daryti negali, galima rinktis specialius papildus.

Sąmoningumo meditaciją galima lengvai išmėginti namuose. Tą patį galima pasakyti apie jogą – internete gausu įvairių vaizdo įrašų ir patarimų pradedantiesiems.

Jei norite išmėginti akupunktūrą, geriausia kreiptis į profesionalų sertifikuotą specialistą.

Ne visi natūralūs skausmo malšinimo būdai bus veiksmingi kiekvienam. Kai kuriems pavyksta atrasti natūralią priemonę, kuri galiausiai būna labai veiksminga. Kitiems gali ir nepasisekti natūraliai numalšinti skausmo.