1. Lėtas ir gilus kvėpavimas – dėmesį sutelkiant į įkvėpimą ir iškvėpimą. Tai padeda nurimti mūsų kūnui. Kad bent kiek galėtumėte padėti sau kvėpavimo pratimais, nebūtina eiti į specialias pamokas ar tapti jogos meistru: paprastą gilų kvėpavimą galite išmėginti čia ir dabar.

2. Fizinė veikla: pasivaikščiojimas ar pabėgiojimas lauke, namų ruošos darbai, aktyvus darbas sode ir panašiai. Tai „atpalaiduoja“ mūsų mintis, suteikia energijos ir leidžia į situaciją pažiūrėti kitomis akimis.

3. Dėmesingas įsisąmoninimas – dėmesio sutelkimas į tai, kas vyksta šiuo metu, stengiantis nevertinti, nekritikuoti to, kas vyksta aplinkui, o priimti. Tai padeda nuraminti tiek kūną, tiek mintis. Dėmesingas įsisąmoninimas gali būti lavinamas.

4. Dėmesio nukreipimas į malonų užsiėmimą. Tai gali būti muzikos klausymas, knygos skaitymas, lengvas pokalbis su draugu ar kita veikla, kuri padeda nurimti ir atsipalaiduoti. Toks atsitraukimas padeda prie įtampą sukėlusios situacijos sugrįžti ramiau nusiteikus.

Nurimus svarbu sau atsakyti, kas atsitiko, kokia situacija, įvykis ar kitų žmonių elgesys sukėlė šiuos jausmus. Ateityje tai gali padėti išvengti panašių situacijų.

O jei vis dėlto pasikarščiavome ir įžeidėme, įskaudinome kitą žmogų, galbūt galime pasakyti „Atsiprašau“ ir pasiūlyti kartu suvalgyti ledų – kad atvėstume!