Sąrašo tęsinys

11. Alkoholis

Net jeigu kai kurie nesutinka su šia nuomone, tačiau turime pasakyti jums aiškiai: alkoholis sveikatai jokios naudos neduoda. Jis turi itin daug kalorijų, gali sukelti dehidrataciją, pakenkti kepenims, didinti svorį, sukelti depresiją ir tapti odos problemų priežastimi. Jau nekalbant apie visus tuos blogus sprendimus, kuriuos priimame jo veikiami. Tad jeigu norite pakenkti visoms organizmo sistemoms, pradedant smegenimis ir baigiant kepenimis bei oda, tikėkite rinkodara ir kasdien gerkite alkoholį. Priešingu atveju, venkite jo.

12. Balta duona ir rafinuoti miltai

Grūdai yra gerai, tiesa? Taigi duona turi būti geras produktas? Taip, jeigu tai nėra balta duona, pagaminta iš rafinuotų miltų. Iš baltų miltų pašalinamos maistingos skaidulos, mineralai, vitaminai, ir viskas, ką iš jų gaunate – grūdų atliekos, sumaišytos su cheminėmis medžiagomis, kad būtų išgauta graži balta spalva. Tačiau už viso to slypi svorio augimas, skydliaukės ir kitų organų pažeidimai. Tad visada rinkitės pilno grūdo miltus!

13. Pieno produktai

Taip, pienas yra pirmas maistas, kurį valgome atėję į šį pasaulį. Tačiau mamos pienas gerokai skiriasi nuo karvės pieno. Be to, su amžiumi dažnam išsivysto laktozės netolerancija. Pieno produktai siejami su prastu maistinių medžiagų įsisavinimu, migrena, artritu, vėžiu, alergijomis ir astma. Taigi, pamirškime visus tuos išmintingus rinkodaros triukus. Jei be pieno negalite, verčiau pereikite prie kokosų ar migdolų pieno, nes jų skonis puikus ir jie nežudys jūsų pamažu, kaip kad karvės pienas.

Foto: Adobe Stock

14. Kepsninėje kepta mėsa

Kepsninėje keptos mėsos kvapui sunku atsispirti, bet pabandyti tikrai verta. Šio proceso metu į mėsą patenkančios cheminės medžiagos siejamos su kasos vėžio ir krūties vėžio rizika. Jeigu negalite gyventi be taip paruoštos mėsos, bent jau stenkitės riboti jos vartojimą ir marinuodami ją įberkite rozmarino, suris sumažins kancerogenų kiekį.

15. Energetiniai batonėliai

Sportininkams energetiniai batonėliai gal ir būtini, nes jiems reikia greitai atstatyti energiją, tačiau jeigu jūs nesate vienas iš jų, stenkitės vengti šių kalorijų bombų. Energetiniuose batonėliuose daug cukraus (mes jau kalbėjome apie jo žalą aukščiau), daug fruktozės turinčio kukurūzų sirupo, taip pat gali būti transriebalų. Tad iš esmės tai yra saldainis, kuriame gausu kalorijų, cukraus ir dirbtinių ingredientų. Kitaip tariant, tai tiksinti bomba.

16. Greitas maistas

Žinoma, greitas maistas skanus, jis gana nebrangus, o svarbiausia – jo visur pilna. Pasiaiškinkime, kodėl jis toks skanus? Jame yra tie patys dalykai, kurie jus lėtai žudo: transriebalai, cukrus, druska, konservantai, įvairiausi priedai, dažai ir kitos cheminės medžiagos, kurios gerina išvaizdą ir skonį. Greitas maistas gali prisidėti prie diabeto, širdies ir kraujagyslių ligų, vėžio, nuotaikos sutrikimų, svorio augimo, medžiagų apykaitos sutrikimų ir kt. rizikos. Tad mažų mažiausiai stenkitės sumažinti greito maisto vartojimą.

17. Kviečiai

Kviečiuose yra angliavandenių, kurie staiga ir stipriai padidina cukraus kiekį kraujyje. Tai paskatina insulino gamybą ir svorio augimą. Laikui bėgant jūsų kasa nuo to pavargs ir išsivystys atsparumas insulinui, o toliau – tiesus kelias į diabetą. Be to, aukštas cukraus kiekis skatina junginių, spartinančių senėjimo procesus ir odos raukšlėjimąsi, gamybą. Tad jeigu valgysite kviečius, sensite greičiau ir rizikuosite susirgti diabetu.

18. Pusryčių dribsniai

Pusryčiu dribsniai nėra toks nekaltas produktas, kaip gali atrodyti žvelgiant į jų spalvas ir dėžėje kartais aptinkamus žaislus. Juose daug cukraus, dirbtinių dažiklių, konservantų, genetiškai modifikuotų produktų, taip pat dažnai juose nebėra tų maistinių medžiagų, kurios buvo prieš jų gamybą. Tad verčiau rinkitės avižų dribsnius su trupučiu šviežių ar džiovintų vaisių. Skonis bus puikus, o ir sveikatai nekenkia.

19. Komercinės vaisių sultys

Netikėkite į akis krentančiais užrašais, kad jūsų nusižiūrėtame sulčių pakelyje – 100 procentų vaisių. Komercinėse vaisių sultyse dažnai yra pridėtinio cukraus, dažų ir konservantų, be to, pasterizavimo eigoje prarandama daug maistinių medžiagų. Tad geriausias sprendimas – susirasti patikimą vietinį sulčių barą arba gamintis vaisių sultis namuose. Geresnis pastarasis variantas. Pasimėgaukite procesu ir išbandykite naujus skonius. Dar geriau – valgykite neapdorotus vaisius.

20. Druska

Druska atlieka svarbų vaidmenį kraujo spaudimo reguliavime. Jeigu vartojate per daug druskos, pakils kraujo spaudimas ir padidės širdies bei kraujagyslių ligų rizika. Visiškai druskos atsisakyti nereikia, nes organizmui ji būtina, tiesiog ribokite jos kiekį ir kontroliuokite natrio kiekį perdirbtuose maisto produktuose. Pakankamas ir saugus natrio kiekis – 3,75 gramo per dieną. Viskas virš 6 gramų kelia rimtą pavojų sveikatai.