Čia išvardintas dvidešimties jus lėtai žudančių maisto produktų sąrašas. Stenkitės jų vengti arba vartokite jų kiek įmanoma mažiau. Kai kurie šių produktų gali didinti kraujo spaudimą, cholesterolio kiekį, sukelti širdies ligas, diabetą, Alzheimerio ligą ar net vėžį. Jau nekalbant apie nutukimą ir nerimą bei depresiją.

1. Konservuotas pomidorų padažas

Konservuotas pomidorų padažas yra užmaskuotas žudikas. Tai yra paslėptas cukraus šaltinis ir jums tikrai niekada net neatėjo į galvą, kad konservuotas pomidorų padažas gali didinti nutukimo, diabeto, širdies ligų ir netgi dantų ėduonies riziką. Jeigu norite išvengti visų šių problemų, iš šviežių pomidorų patys pasigaminkite pomidorų padažą arba pereikite prie sutrintų pomidorų be pridėtinio cukraus ar druskos, tačiau su mėgstamais prieskoniais. Blogiausiu atveju rinkitės tą pomidorų padažą, kuriame mažiausiai cukraus ir natrio.

Pomidorų padažas
Foto: Shutterstock

2. Sodos vanduo

Gazuoti gėrimai ar sodos vanduo yra vieni didžiausių priešų. Jie gali pakenkti viskam, pradedant oda ir cukraus kiekiu kraujyje, baigiant hormonų pusiausvyra ir nuotaika. Pamirškite rinkodarą ir etiketes, kurie tvirtina, kad tai sveikas produktas, kad jame yra maistinių medžiagų ir vitaminų. Viskas, kas juose yra – milžiniškas cukraus kiekis, maistiniai dažai ir konservantai. O ir gazuoti gėrimai be cukraus ne kuo geresni, nes juose yra kenksmingų dirbtinių saldiklių.

3. Cukrus

Jeigu mėgstate saldžiai, potraukį saldumui visada galima patenkinti kur kas sveikesniu būdu. Cukrus veikia kaip narkotikas ir ne tik pakels gliukozės lygį kraujyje ir virs riebalais, bet dar gali sukelti ir širdies ligas. Venkite cukraus visada, kai tik galite, nes taip sumažinsite diabeto, vėžio, nutukimo, širdies ligų riziką. Verčiau mėgaukitės šviežiais vaisiais, o visuose receptuose vietoj cukraus naudokite medų.

4. Mėsos delikatesai

Tokie mėsos delikatesai kaip saliamis, kumpis, Bolonės dešra ir taip toliau, turi daug nitratų, natrio, konservantų ir priedų. Visos šios medžiagos gali padidinti vėžio, širdies ligų, diabeto ir net elgesio problemų bei mokymosi sunkumų riziką vaikams. Jeigu norite sumažinti neigiamą jų poveikį, rinkitės mėsos produktus iš vietinių mėsininkų, o ne iš prekybos centrų. Arba dar geriau, išmokite gyventi be šių produktų.

5. Augalinis aliejus

Augalinis aliejus yra neatsiejama mūsų virtuvės dalis ir mes net nesusimąstome apie jo naudą. Tačiau kai kurie šių aliejų spausti iš genetiškai modifikuotų augalų ir mes dar nežinome, koks šių produktų ilgalaikis poveikis. Negana to, augaliniuose aliejuose yra pavojingų transriebalų, kurie gali sukelti širdies ir kraujagyslių ligas, nutukimą, vėžį ir Alzheimerio ligą. Tad visada skaitykite etiketes ir jeigu aliejus yra rafinuotas, nepirkite jo, nes jame esantys laisvieji radikalai skatina vėžines ląsteles, greitina senėjimo procesus ir kelia daugybę kitų problemų. Tad verčiau rinkitės sveikas alternatyvas, tokias kaip alyvuogių aliejus, kokosų aliejus ar avokadų aliejus.

6. Margarinas

Tai yra vienas nesveikiausių produktų jūsų racione. Tad atsisakykite jo! Margarinas yra tarsi labai bloga sviesto, pagaminto su hidrintais augaliniais aliejais, versija. Tai kur kas labiau nenatūralus produktas, negu jums atrodo. Tai absoliuti chemija. Tai transriebalai, kurie gali pakenkti jūsų širdžiai, kraujagyslėms ir cholesterolio lygiui. Jeigu norite sveikesnės alternatyvos, pereikite prie sviesto. Kitos sveikos alternatyvos yra alyvuogių aliejus ir avokadų aliejus, kurį galima tepti ant duonos.

Margarinas

7. Dešrainiai

Dešrainiai ir kiti panašūs rūkyti ir sūdyti mėsos gaminiai turi daug sveikatai kenksmingų konservantų. Atsakingos medicinos gydytojų komitetas dešrainių valgymo poveikį prilygino cigarečių rūkymo poveikiui. Jeigu ir tai jūsų dar neįtikino, turėtumėte žinoti, kad dešrainiuose yra daug natrio ir toksinų, kurie didina vėžio riziką. Jeigu vis tiek negalite atsispirti šiam maistui, bent jau pasirūpinkite, kad jame būtų naudojama tiesiogiai iš ūkininkų ar ekologinių mėsinių atkeliavusi mėsa.

8. Bulvių traškučiai

Visuose skrudintuose maisto produktuose yra pavojingos medžiagos, vadinamos akrilamidu. Bulvių traškučiai nėra išimtis. Akrilamidas didina gaubtinės žarnos vėžio, krūties vėžio, prostatos vėžio ir tiesiosios žarnos vėžio riziką. Taigi venkite bulvių traškučių arba namuose pasigaminkite sveikesnę, jų versiją. Ant supjaustytų bulvių užpilkite šiek tiek aliejaus, užberkite truputį druskos ir apkepkite juos orkaitėje.

9. Salotų užpilai buteliuose

Buteliuose parduodamuose salotų užpiluose gausu cukraus, dirbtinių dažų, taip pat juose yra daug fruktozės turinčio kukurūzų sirupo. Kai savo salotas užpilate šiuo mitybos prasme nenaudingu produktu, jo vertė tampa tokia pat, kaip bulvių traškučių ar dešrainio. Tad atsisakykite gatavų salotų užpilų ir pakeiskite juos citrinų sultimis, obuolių actu ar balzaminiu actu su trupučiu alyvuogių aliejaus. Toks salotų padažas bus tikrai sveikas.

10. Dirbtiniai saldikliai

Ne, jie nėra geriau nei cukrus. Tiesą sakant, jie dažnai yra blogesni. Dirbtiniai saldikliai, tokie kaip aspartamas, neotamas, acesulfamo kalis ir kt., gali turėti mažiau kalorijų, tačiau jie vistiek didina diabeto, aukšto kraujospūdžio, širdies ligų ir metabolinio sindromo riziką. Galbūt nepastebėjote, tačiau daugelis kramtomųjų gumų be cukraus savo sudėtyje turi aspartamo, kuris laikomas pavojingiausia medžiaga pasaulyje. Cukrus turi sveikų alternatyvų, pavyzdžiui, medų, klevų sirupą ir agavų sirupą.