Fizinis krūvis. Net ne taip: reguliarus fizinis krūvis. Daug kas skundėsi priaugtais kilogramais, mat per karantiną į sporto klubą neįleidžia. Vasarą nelabai to sporto klubo ir reikia. Bėgimo takelis visada po kojomis, tereikia tik pradėti bėgti. Vilniuje kone kiekvienam kieme yra ir švediška sienelė, ir skersinis ir, jei vietinės močiutės užleistų, laisvas suoliukas. O paplanavus bėgimo/vaikščiojimo trasą tiesiog lyg specialiai Jums įrengtą sporto aikštelę aplankysite. Na, nebent į sporto salę eidavote ne dėl fizinio krūvio, o dėl reguliariai paviešinamų asmenukių su vis kitais marškinėliais ir „sexy“ hanteliu prieš veidą.

Vaikščiojimas
Foto: Shutterstock

Kada dar pabandyti ir pagauti malonumą, jei ne dabar, esant geram orui ir šiltais šviesiais rytais ar ilgais saulėtais vakarais? Jau šiandien įtraukite į dienos darbų sąrašą – pasivaikščiojimas parke. Kaip tik į tą sąrašo vietą kur ką tik buvo „nėra ką veikti, gal alaus ir serialo?“. O vėliau įsijausite ir tęsite tą tradiciją ir rudenį. Tęsite, nes gauti rezultatai ir pasiekimai sukelia priklausomybes.

Yra vienintelis minusas tokios sporto salės. Nėra pasiteisinimo nesportuoti. Visi patogūs atsikalbinėjimai – netinka grafikas, brangiai kainuoja, baigėsi abonementas, toli važiuoti, prakaito smarvė salėje, purvini dušai – netenka savo galių. Čia nemokamas abonementas 24 valandas per parą su natūraliu apšvietimu ir puikiausia ventiliacija. Pirmyn.

Šios dvi savaitės – puikiausias laikas pradėti maitintis sveikai. Vaisiai, daržovės, mažiau termiškai apdoroto maisto, sezoninių produktų pasirinkimas – tai sveikos mitybos pamatai. Na, niekaip neįrodysite, kad vėl ryjate batoną su dešra tik todėl, kad „organizmui netinka“ niekas iš dabar lysvėse, medžiuose ir miškuose nokstančių gėrybių. Tikrai nėra sunku bent likusias dvi savaites išsiversti be pusfabrikačių ir prekybos centrų technologų paruoštų salotų, kai pilnos lentynos ir krepšiai skanaus ir natūralaus gėrio. Pradėkite ragauti, gaminti, vaišinti ir vaišintis, pamatysite – galima gyventi skaniai ir sveikai.

Vasaros pabaiga – pats laikas ir toliau valgyti ledus. Dvi porcijos ledų per dieną. Ne pilnų cukraus, ne „kingsize“ dydžio, su sirupais ir priedais, kilogramą sveriančiam vaflyje, bet normalių, skanių, natūralių ledų. Ne vietoj rytinės košės, pietų sriubos ar vakaro obuolio, bet šalia jų. Dvi porcijos per dieną palepinti ir apdovanoti save o labiausiai – savo atžalą ir pagrūdinti mažas gerklytes bei nosytes prieš ateinant šalčiams ir virusams. Ir tegu tas „grūdinimasis“ tęsiasi kasdien iki Kalėdų.

Foto: Shutterstock

Laiko praleidimas gryname ore. Labai puikiai suderinama su fiziniu aktyvumu. Kada pratintis prie kasdienių oro vonių, jei ne dabar, kai už lango +28 laipsniai. Svarbu įprasti tai daryti kasdien. Ir saulė ir šešėlis, ir lietus, ir sniegas – nėra priežastis neiti į lauką. Saulės šviesos mes gauname net pro debesis. Ne tos, šviesos, kuri reikalinga vitamino D sintezei, kuri suteikia odai aplinkinių pavydą keliantį atspalvį ir didina vėžio riziką. Bet tos šviesos, kuri reikalinga dienos/nakties režimo, mūsų nuotaikos, darbingumo ir miego darniam veikimui. Ir, jei įprasime išeiti jos pagaudyti vasarą – bus lengviau tą padaryti ir rudenį ar žiemą.

Sujunkite visą tą veiklą apie kurią pasakojau ir gausime dar vieną – grūdinimąsi. Grūdinimuisi visiškai nebūtina nardinti sėdimosios vasario mėnesį į Baltijos jūrą. Kur kas svarbiau yra veiklos tęstinumas, laipsniškumas ir visavertiškumas. Pridėsite vandens procedūras, kad ir apsiprausimą nuošaliam vandens telkinyje po pasportavimo – bus tik į gerą, bet tas savęs sušlapinimas tikrai neatstos dietos, sporto ir geros nuotaikos sutartinio poveikio. Bet kuriuo atveju, kada pradėti tai daryti jei ne dabar? Vasarį tikrai bus šalčiau ir nejaukiau...

Valerijus Morozovas
Foto: DELFI / Josvydas Elinskas

Taip pat per šias dienas dar spėsite pailsėti, jei to dar nepadarėte. Turėjote planų atostogoms, bet juos sujaukė koronavirusas, piktas šefas, vaikų reikalai ir nepadaryti darbai? Neatiduokite savo poilsio ir svajonių kitiems. Nepadėkos nei anie, nei Jūsų organizmas. Planavote pailsėti vasarą – ilsėkitės, dar turite 2 savaites. Bent jau likusius savaitgalius padovanokite sau, o ne paaukokite juos ant aukurų „reikia pasiruošti mokyklai“ ar „reikia susitvarkyti šiltnamyje“ dievukams. Įsteikite naują „aš myliu save“ šventyklą, jai ir aukokitės.

Galiausiai per likusias dvi vasaros savaites apsisaugokite nuo erkių – pasiskiepykite pats ir paskiepykite šeimos narius. Ką, sezonas į pabaigą? Kieno sezonas? Erkių? O erkėms Jūs apie tai sakėte? Sergamumo erkiniu encefalitu pikas Lietuvoje – spalio mėnuo, tad kažkas pamiršo erkėms pranešti, kad jų gastrolės baigiasi sulig vasaros pabaiga. Skiepytis nuo encefalito – ne padangas keisti, su sezonu neprašausit. Pasiskiepysite dabar, galios apsauga ir kitai vasarai. O jei labai norite suspėti kokiam nors sezonui pasiruošti – kaip tik pasiūlymas rudens/žiemos laikotarpiui – pneumokokinė vakcina senjorams. Irgi užteks kelioms žiemoms, bet geriau paskubėti tą padaryti vasarą.

Foto: Shutterstock

Neliūdėkime, kad vasara į pabaigą. Dar turime šansą šiek tiek pasikeisti į gerąja pusę. Neatidėliokite pokyčių kitam sezonui, pradėkite mylėti save jau dabar ir visus metus būsite laimingi.