Raudonasis vynas – prastas pagalbininkas

„Pirmas patarimas – valgyti reguliariai, į mitybą įtraukti daug daržovių, pasirūpinti, kad būtų pakankamai baltymų. Tai padeda palaikyti kraujyje stabilų kiekį gliukozės ir insulino, organizmas išvengia uždegimų, streso ir hormonų disbalanso. Taip palaikoma gera nuotaika“, – laidoje „Sveikatos receptas“ kalbėjo V. Kurpienė.

Be to, reguliariai maitinantis, palaipsniui duodama energijos smegenims. O tai irgi labai svarbus veiksmas norint užtikrinti geras emocijas.

Kitas dalykas – tam tikrų medžiagų trūkumas. Jei mums trūksta cinko, geležies, omega 3, B grupės vitaminų, vitamino D, o pastarojo trūksta 9 iš 10 lietuvių, iš tiesų nuotaika gali suprastėti.

„Kai kas nuotaikai gerinti naudoja raudonąjį vyną, nes sudėtyjde yra antioksidanto resveratrolio, kuris stipriai mažina uždegimus. Tai tiesa, tačiau teigiama, jog tam, kad pasiektume reikšmingą šio antioksidanto normą, reikėtų išgerti keletą butelių vyno. Tai ne tik pablogintų nuotaiką dėl didžiulio kiekio alkoholio, bet ir pakenktų kepenims“, – sakė dietistė.

Foto: Shutterstock

Be to, pasak jos, Oregono valstijos universiteto mokslininkų atliktos metaanalizės išvadoje teigiama, kad, nors raudonajame vyne yra didelė resveratrolio koncentracija, tačiau šiuo metu nėra įrodymų, kad šis kiekis tiek sumažina širdies ir kraujagyslių ligų pavojų, kad nustelbtų neigiamą alkoholio poveikį.

Resveratrolio galima gauti iš raudonųjų vynuogių odelių, žemės riešutų, pistacijų, mėlynių, spanguolių, labai didelė koncentraciją turi mažai girdėta Itadori arbata. Kaip skelbiama žurnale „Journal of Agricultural and Food Chemistry“, šio antioksidanto turi net kakavos milteliai ir tamsus šokoladas – vienoje porcijoje yra vidutiniškai 14,1–18,5 mikrogramai.

Be to, uogos ir daržovės, kakava bei arbata yra tie maisto produktai, kurie gerina mūsų smegenų veiklą ir padeda tinkamai išsiskirti hormonams, taip mažina uždegiminius procesus ir padeda palaikyti gerą nuotaiką.

Į pagalbą – raugintos daržovės ir vanduo

„Dar viena grupė produktų – tai fermentuotos daržovės, pavyzdžiui, žiemą mūsų mėgstami rauginti kopūstai. Tačiau rauginti galima ne tik agurkus ir kopūstus. Tą patį galima daryti su burokėliais, morkomis, cukinijomis, žiediniais kopūstais. Jie visi turi ir probiotikų – gerųjų bakterijų, ir prebiotikų – gerųjų maisto bakterijų“, – pasakojo pašnekovė.

Foto: Shutterstock

Kai mūsų žarnynas sveikas, nuotaika taip pat geresnė, o tai įrodo daugybė neseniai atliktų tyrimų, sako V. Kurpienė. Pasak jos, tokiu atveju daug mažesnė tikimybė susirgti depresija, be to, teigiama, kad gera žarnyno sveikata mažina ir nerimo priepuolius.

„Vienas labai geras vaistas, kuris beveik nieko nekainuoja, – vanduo. Iš krano įsipilame vandens, atsigeriame, maisto medžiagos lengviau patenka į smegenis, o ląstelės membrana pasidaro elastingesnė. Taip į ją lengviau patenka mineralų ir vitaminų, vadinasi, mūsų medžiagų apykaita geresnė, taip pat – ir nuotaika“, – kalbėjo V. Kurpienė.

O ar gali nuotaiką pagerinti kavos puodelis?

„Kofeinas yra labai kontroversiškai vertinama medžiaga, svarbiausia – jo kiekis. Mažas kavos, juodosios ar žaliosios arbatos puodelis gerina nuotaiką. Tačiau skirtumas tarp blogos ir geros nuotaikos gali būti taip pat tik vienas puodelis, todėl, jei kofeino perdozuosime, nuotaika blogės, padidės nerimas, gali imti skaudėti galvą, tankiau plakti širdis“, – atkreipė dėmesį sveikos mitybos specialistė.

Nuotaiką gadina ir didelis persivalgymas, ypač, jei suvartojame didelį kiekį riebalų ir angliavandenių, taip pat – alkoholis ir įvairūs perdirbti produktai: jie kelia uždegiminius procesus.

„Išvada paprasta: sveikas kūnas – gera nuotaika“, – šypsosi V. Kurpienė.