Pasak profesoriaus, bet kokias fizinio aktyvumo formas galime suskirstyti į keturias grupes, pasižyminčias skirtingu poveikiu mūsų sveikatai, nuotaikai ir išorinei išvaizdai. Tai yra aerobiniai, tempimo pratimai, pratimai, atliekami su svoriais ir žaidimai.

Aerobiniai fiziniai pratimai

A. Skurvydo teigimu, tai – paprasčiausi, didelės fizinės ištvermės nereikalaujantys pratimai, tokie kaip spėrus pasivaikščiojimas, važiavimas dviračiu vidutiniu tempu ar plaukimas. Tiesa, tam, kad jie atneštų laukiamą naudą, derėtų šiomis veiklomis užsiimti ne mažiau nei 20-60 minučių. „Tokie fiziniai pratimai yra be galo naudingi mūsų kūno sveikatai, aktyviai kovoja su netgi 26 lėtinėmis ligomis“, – teigia specialistas.

Foto: Shutterstock

Pratimai, atliekami su svoriais

Tai – raumenų jėga ir kaulus stiprinantys fiziniai pratimai. „Jie yra atliekami su pakankamai dideliais svoriais, labai dažnai tokiais, kuriuos mes galime pakelti ar įveikti ne daugiau kaip 10-15 kartų“, – pasakoja A. Skurvydas ir priduria, jog tokio pobūdžio pratimai yra geriausias būdas sutvirtinti kaulus, sąnarius, raiščius, raumenis, sausgysles.

Tempimo pratimai

Pasak profesoriaus, tempimo pratimai gali būti statiniai ir dinaminiai, o jų taikyti nereikia daug – čia svarbiausias sistemingumas. „Per dieną pakanka jais užsiimti 2-3 minutes.

Pasirąžyti, pratampyti pagrindinius nugaros, kojų, rankų raumenis. Tokie pratimai ypatingai gerai kovoja su senėjimo medžiagų kaupimusi mūsų ląstelėse ir neleidžia atrofuotis raumenims“, – teigia A. Skurvydas.

Tempimo pratimai
Foto: Organizacijos nuotr.

Žaidimai

A. Skurvydo teigimu, žaidimai – žmogaus nuotaikos karalius. „Jie ypatingai gerai treniruoja judesio valdymą, pakelia nuotaiką, nes tokių fizinių pratimų metu galvos smegenyse išsiskiria natūralus, džiaugsmo pojūtį sukeliantis hormonas dopaminas. Kuo daugiau džiaugsmo, šypsenos, juoko, kuo daugiau emocijų – tuo daugiau dopamino“, – pasakoja specialistas.

Foto: Vida Press

Kuri pratimų grupė tinkamiausia jūsų amžiui?

Profesorius pažymi, jog nei viena iš šių formų nėra geriausia, žmogaus organizmui reikia jų visų, tačiau pasirinkimo galimybės priklauso nuo amžiaus grupės. Jų pašnekovas taip pat išskiria keturias – ikimokyklinio ir mokyklinio amžiaus vaikai, dirbantieji bei senjorai. „Ikimokyklinio amžiaus vaikų grupėje dominuoja žaidimai, kuriems paskiriamos ne mažiau nei 2-3 valandos per dieną. Be abejo, atliekami ir įvairūs pratimai kaulams, raumenims tvirtinti“, – pasakoja A. Skurvydas.

Tuo tarpu mokyklinio amžiaus vaikams ir dirbantiesiems derėtų derinti visas keturias pratimų grupes, tokiu būdu sukuriant įvairovę.

Tiesa, profesorius pastebi, jog dirbantiems asmenims svarbu pratimus atlikti ne tik ryte ar vakare, bet visos darbo dienos metu, darant trumpas pertraukėles. Senjorams ne tik reikėtų nepamiršti nei vienos iš pratimų grupių, tačiau ir paskirti joms ne mažiau nei valandą per dieną.