O to daryti nedrįstanti kankinamus nugaros skausmus kenčianti panevėžietė pasakoja taip ir likusi be talono į Skausmo kliniką.

Vyresnybę statė „ant ausų“

Nebetveriamus nugaros skausmus kenčianti 80-metė Eleonora, paskambinusi „Sekundei“, guodėsi Respublikinės Panevėžio ligoninės Konsultacijų poliklinikos registratūros telefono atsakiklio leidžiamos muzikos garsų klausiusi 40, o kitąsyk 45 minutes, kol galop sužinojo, kad patekti pas Skausmo klinikos specialistus – jokių šansų.

„Kamuojamai skausmų, man yra tekę kreiptis į Vilniaus ir Kauno klinikas. Tenykščių registratūrų darbuotojai irgi nebūtinai iš karto atsiliepia. Tačiau neatsiliepę jie man perskambindavo po dešimties minučių. O Panevėžy tesugeba muziką leisti“, – Konsultacijų poliklinikos negebėjimu tvarkytis piktinosi Eleonora.

Poliklinika

Labiau pasisekė metais jaunesnei insultą patyrusiai Marytei. Jos sūnus Darius, iš pradžių taip ir neprisiskambinęs į Konsultacijų poliklinikos registratūrą, o nuvažiavęs ir pamatęs net lauke nutįsusią ilgiausią besiregistruojančiųjų eilę, išdrįso paskambinti pačiai poliklinikos vedėjai.

„Gerai, gerai, tuoj priregistruosime“, – Darius prisimena vedėjos žodžius, kai jis jau pakeltu tonu liejo priekaištus, kad nėra galimybių neįgaliai mamai patekti pas gydytojus.

Darius ne tik stebėjosi, bet ir baisėjosi, kad Konsultacijų poliklinikoje jam pasisekė talonus gauti tik „ant ausų“ ėmus statyti jos vyresnybę.

Pacientų paguodai – beveik valanda muzikos

„Konsultacijų poliklinika mums, mirtingiesiems, tapo nebepasiekiama. Patekti į ją – lyg laimėti loterijoje“, – „Sekundei“ guodėsi Eleonora.

Poliklinika

Eleonora – dažna Respublikinės Panevėžio ligoninės Skausmo klinikos pacientė. Gavusi šeimos gydytojos nukreipimą ir šįkart senjorė skambino į Konsultacijų polikliniką tikėdamasi patekti į Skausmo kliniką.

„Jau anksčiau buvau išsiaiškinus, kad turiu skambinti birželio 23-iąją, nes būtent tą dieną kažkaip atsiranda talonų ir pradedama registracija. Joninių išvakarėse nuo pat ryto rinkau Konsultacijų poliklinikos registratūros telefono numerį. Vos paskambinusi, užmečiau akį į laikrodį“, – pasakojo Eleonora.

Su telefonu prie ausies prasėdėjo lygiai 40 minučių. Visą tą laiką ji klausėsi atsakiklio muzikos, pertraukiamos įrašo, skelbiančio, jog visos registratorės užimtos ir prašoma palaukti.

„Ką darysi, laukiau. Bet praėjus 40 minučių nutariau, kad toks laukimas – jau patyčios iš žmogaus, ir išjungiau telefoną“, – laukimo patirtimi dalijosi senjorė.

Laimę prisiskambinti ši moteris išmėgino ir kitą dieną. Muzikos ir atsakiklio garsų šįkart ji klausėsi 45 minutes, kol pagaliau atsiliepusi registratorė paaiškino, kad talonų į Skausmo kliniką nebėra.

„Pastėrau tą išgirdusi. Sakau, negali taip būti, tada registratorė puolė aiškinti, kad į Panevėžio skausmo kliniką ligoniai važiuoja iš visos Lietuvos – Žemaitijos, Klaipėdos. Taigi, likau nieko nepešusi, nuplauks ir šeimos gydytojos siuntimas, teks prašyti jo dar kartą“, – piktinosi pensininkė.

Padėjo gudrybė

O panevėžietis Darius, birželio 23-iosios rytą bandęs skambinti Konsultacijų poliklinikos telefonais, tačiau išgirdęs vien automatinius atsakiklius, pats į ją nuvažiavo.

„Anksti ryte, dar prieš 8 valandą, pamačiau ilgiausią eilę prie Konsultacijų poliklinikos“, – pasakojo Darius.

Nuojauta jam pakuždėjusi, kad stoti į eilę beprasmiška – ją atstovėjus, talono pas gydytojus tikrai nebeliks.

„Mama – sunkus ligonis, patekti pas gydytojus jai būtina. Pirmiausia surinkau pačios ligoninės direktoriaus telefoną. Juo niekas neatsiliepė, tada paskambinau Konsultacijų poliklinikos vedėjos numeriu. Kai šiai atsiliepus pradėjau sakyti priekaištus, išgirdau, kad tuoj užregistruos, tą ir padarė. Dabar rugsėjo 2-ąją mamą vešiu pas neurologą, o 7-ąją – pas kardiologą“, – savo sėkmės istorija pasidalijo Darius.

Panevėžietis neslepia pasibaisėjęs tokia tvarka, kai talonus pas gydytojus nevaikštančiai, tik neįgaliojo vežimėlyje judančiai mamai teko išsikovoti.

„Konsultacijų poliklinikai būtų laikas susitvarkyti ir patekimą į ją. Kai vežu mamą, vežimėlio ratai sminga į plytelių prie poliklinikos tarpus. Į liftą abu irgi vos telpame. Ir tai tokia europinio lygio save vadinančios Panevėžio ligoninės Konsultacijų poliklinika“, – piktinosi Darius.

Talonų problema – remontas?

Panevėžiečių pretenzijas dėl to, kad tapo neįmanoma patekti pas Respublikinės Panevėžio ligoninės Konsultacijų poliklinikos specialistus, gydymo įstaiga atremia argumentuodama joje nuo balandžio vykstančiais remontais.

„Konsultacijų poliklinikos renovacijos metu, siekiant įgyvendinti kuriamo naujo vieningo skambučių centro idėją, bus atlikti būsimo centro instaliacijos, kiti darbai, kas leis po renovacijos pagerinti registratūros darbą poliklinikoje“, – teigiama Respublikinės Panevėžio ligoninės atstovo spaudai Vytauto Riaubiškio „Sekundei“ atsiųstame paaiškinime.

Konsultacijų poliklinikos vedėjos Laimos Sakalauskienės teigimu, šioje gydymo įstaigoje kiekvieną dieną apsilanko iki 1500 pacientų.

„Darbuotojų krūviai yra dideli. Labai svarbu stengtis per darbo dieną paskirstyti juos tolygiai, kad būtų patogiau ir pacientams, ir personalui. Atsižvelgiant į poliklinikos registratūros apkrovimą, nuolat rekomenduojame pacientams aktyviau naudotis informacine pacientų registravimo sistema, kurioje 50 proc. talonėlių pas gydytojus specialistus skelbiama internetu, taip pat kreiptis į registratūrą po 15 valandos, o dar geriau – po 17 val., kai registratūros darbuotojai būna mažiau apkrauti ir turi galimybę pacientams padėti greičiau“, – aiškino L. Sakalauskienė.

„Ir pasakys, kad talonų pas gydytojus nebėra“, – gydymo įstaigos atsakymą reziumavo „Sekundės“ pašnekovas Darius.