Bendras šalies sergamumo gripu ir ŪVKTI rodiklis vasario 14–20 d. siekė 56,8 atvejo 10 tūkst. gyventojų, ankstesniąją savaitę – 83 atvejus 10 tūkst. gyventojų.

Praėjusią savaitę daugiausia sergančiųjų buvo užfiksuota Panevėžio apskrityje, mažiausia – Marijampolės apskrityje.

Vasario 14–20 d. gripas diagnozuotas 55 Lietuvos gyventojams, ankstesniąją savaitę gripu sirgo 44 asmenys.

Pastarąją savaitę Lietuvoje dėl gripo ligoninėse gulėjo 2 asmenys, kurie priklausė 0–17 metų amžiaus grupei.

Sergamumo gripu ir ŪVKTI duomenys apskrityse:

Sergamumo gripu ir ŪVKTI duomenys apskrityse 2022 m. 7 savaitę
Foto: NVSC nuotr.

2021 metų 7-ą savaitę bendras Lietuvos gyventojų sergamumo rodiklis buvo 12,5 atvejo 10 tūkst. gyventojų, šiemet tuo pačiu metu – didesnis – 56,8 atvejo 10 tūkst. gyventojų.

Nacionalinės visuomenės sveikatos priežiūros laboratorijos duomenimis, 2022 m. 6-ą sav. 663 ėminiai, paimti COVID-19 ligai nustatyti, buvo tirti ir dėl gripo viruso, išskirti 2 gripo virusai (A(H3)).

Sergamumas gripu ir ŪVKTI Lietuvoje gripo sezonų metu nuo 2018 m.:

Sergamumas gripu ir ŪVKTI Lietuvoje gripo sezonų metu nuo 2018 m.
Foto: NVSC nuotr.


Europos ligų prevencijos ir kontrolės centro (ECDC) duomenimis, Europoje 6-ą šių metų savaitę iš 90 617 mėginių, imtų gripo virusui nustatyti, 1 283 buvo teigiami (A tipo gripas sudarė 96 proc., B tipo – 4 proc.).

Europos savaitiniai duomenys apie nustatytus gripo virusus pagal tipą 2021–2022 m. sezonu:

Europos savaitiniai duomenys apie nustatytus gripo virusus pagal tipą 2021–2022 m. sezonu
Foto: NVSC nuotr.


Informacija pasiekiama adresu https://flunewseurope.org/VirusCharacteristics

NVSC specialistai primena, kad gripo sezonas tęsiasi, todėl jo metu svarbu laikytis profilaktikos priemonių:

  • Kuo dažniau plauti rankas su muilu ir vandeniu.
  • Neplautomis rankomis neliesti burnos, nosies ir akių.
  • Kuo dažniau vėdinti ir drėgnu būdu valyti patalpas.
  • Kosint ir čiaudint užsidengti burną ir nosį vienkartine nosine.
  • Pasirinkti šiam metų laikui tinkamus drabužius ir avalynę.
  • Nuolat stiprinti savo sveikatą – grūdintis, laikytis sveikos mitybos, fizinio aktyvumo rekomendacijų.
  • Pajutę gripo simptomus, likite namuose ir kreipkitės į savo šeimos gydytoją telefonu.