„Hargreaves Lansdown“ vyresnioji investavimo ir rinkų analitikė Susannah Streeter „Reuters“ sakė: „Lūkesčiai buvo viršyti, nes dabar vaistų gamintoja pareiškė, kad vien šiais metais tikisi parduoti vakcinos dozių už 26 mlrd. JAV dolerių. Ankstesnės prognozės buvo kuklesnės – 15 mlrd. JAV dolerių. Taigi, kaip ir minėjau, „Pfizer“ viršijo lūkesčius. Jos sukurtos vakcinos dozių užsisakė maždaug 91 pasaulio valstybė. Panašu, kad pastarosiomis savaitėmis padaugėjo sudarytų sutarčių, nes atsirado nuogąstavimų, jog jeigu šalys neįsigis daugiau vakcinos dozių, nepajėgs susidoroti su koronavirusu. Akivaizdu, kad „Pfizer“ tai išėjo į naudą.“

Spėjama, jog šiais metais gautos vakcinos dozių pardavimo pajamos sudarys daugiau nei trečdalį visų „Pfizer“ metinių pajamų.

„Kadangi „Pfizer“ sukurta vakcina buvo pirmoji, patvirtinta daugelyje šalių, įskaitant Jungtinę Karalystę, farmacijos įmonė turėjo didelį pranašumą. Visgi yra vienas trūkumas: vakciną būtina laikyti itin žemoje temperatūroje. Išeitų, kad tokiu atveju pranašumą turėtų įgyti „AstraZeneca“ ir „Johnson & Johnson“ gaminiai.

Bet, kaip žinome, pasirodė nerimą keliančios informacijos apie kraujo krešulius, todėl kai kurios valstybės nusprendė apriboti šių vakcinų naudojimą ir jomis skiepyti tik jaunesnio amžiaus gyventojus. Manau, kad susiklosčiusi situacija vėlgi yra naudinga „Pfizer“. Štai kodėl pasirašoma vis daugiau sutarčių dėl vakcinos dozių įsigijimo.

Tikriausiai sutarčių sudarymo ir vakcinų pristatymo tempai nesumažės ir kitais metais, kad šalys galėtų rimtai kovoti su koronaviruso plitimu ir kasmet skiepyti gyventojus, panašiai kaip nuo sezoninio gripo. Manyčiau, jog tokios taktikos tikisi ir „Pfizer“, nes ji garantuotų dideles pajamas ateityje,“ – komentavo S. Streeter.

Prognozė yra paremta pasirašytomis sutartimis dėl 1,6 mlrd. vakcinos dozių pristatymo šiais metais. „Pfizer“ atstovai sakė, kad įmonė tikisi šiemet sudaryti daugiau sutarčių ir su keletu šalių derasi dėl vakcinos dozių tiekimo 2022-aisiais ir tolesniais metais.

„Kalbant apie akcijų kainą, greičiausiai šis požiūris, kad „Pfizer“ turi pranašumą, nes sukūrė labiau prestižine laikomą vakciną, jau daro įtaką. Ypač turint omenyje tą faktą, kad tam tikros šalys atsisakė „AstraZeneca“ gaminio. Įdomu tai, jog išaugo ir kai kurių kitų „Pfizer“ gaminių, pavyzdžiui, antikoaguliantų ir vaistų nuo onkologinių ligų, pardavimas. Taigi, atrodo, kad „Pfizer“ puikiai sekasi, ir ji nėra priklausoma tik nuo vakcinos paklausos. Nieko panašaus. Įmonė turi daug kitų produktų, kurie, regis, yra ne mažiau sėkmingi, sprendžiant iš naujausių rezultatų,“ – kalbėjo analitikė.