Kaip pasakojo Toma (vardas pakeistas, tikrasis vardas ir pavardė redakcijai žinomi – autorės pastaba), seniau pas gydytojus visada registruodavosi per sergu.lt puslapį. Tačiau pradėjus registruotis per e.sveikata.lt puslapį, užklupo netikėti sunkumai.

Kadangi panevėžietės sutuoktinis neturi elektroninės bankininkystės, per e.sveikata.lt sistemą pas norimą gydytoją kardiologą užsiregistuoti negali. Dėl šios priežasties moteriai tenka skambinti tiesiai į Respublikinės Panevėžio ligoninės Konsultacijų polikliniką.

Tomos teigimu, į poliklinikos registratūrą ji kiekvieną savaitę skambina jau 2 mėnesius.

„Skambinu kiekvieną savaitę po kelis kartus. Paskutinis skambutis buvo sausio 4 dieną, sako: skambinkite trečiadenį sausio 6, tą dieną dirbs gydytojas, turi pateikti laikus. Skambinu ryte – nėra, priešpiet – nėra, popiet nėra, vakare vėl „skambinkit kitą savaitę“ ir numeta ragelį. Atsibodo, kiek galima. Tegul su gydytojais tvarkosi ir išvadas daro tada, jei pas vieną nėra mėnesius į priekį, o pas kitą – kad ir kitą dieną, bet niekas eiti nenori“, – kalbėjo moteris.

Panevėžietė pastebi, kad daug lengviau užsiregistuoti būdavo per sergu.lt puslapį, o dabar dėl registracijos vis kyla nemažai problemų.

Asociatyvi nuotr.

„Viena registratorė užsiminė, kad kai nebegalima registruotis per sergu.lt, daug kas skundžiasi. Labai patogu būdavo, nes galima buvo užsisakyti pranešimą, kai atsiras laisvų laikų. Pas geriausius gydytojus užregistruodavau. O dabar labai nepatogu“, – pasakojo moteris.

Siūlo vizitą pas kitą gydytoją

Respublikinės Panevėžio ligoninės atstovo Vytauto Riaubiškio teigimu, šiuo metu patekti kardiologo konsultacijai poliklinikoje nėra jokių kliūčių ir yra laisvų talonų. Tiesa, neslepiama, kad patekti pas tam tikrus gydytojus gali būti sunkiau dėl susidariusių eilių.

Taip pat ligoninė pasiūlė panevėžietei perduoti savo kontaktus, kad registratūra su ja galėtų susisiekti ir užregistruoti pas specialistą, tačiau moteris atsisakė, nes nori patekti pas konkretų gydytoją, o ne pas kitus medikus.

„Jei pacientas nori pas konkretų gydytoją ir nenori atskleisti duomenų ar nenori pagalbos – tuo atveju mes pagelbėti negalime. Atkreipiame Jūsų dėmesį į tai, kad pas atskirus specialistus (ne tik kardiologus) kartais susiformuoja laukiančių eilės, bet tuo pat metu galima laisvai patekti pas kitą specialistą. Čia ir iškyla klausimas – kas geriau? Laukti eilėje ar konsultuotis dabar? Nes tas laukimas gali būti ir lemtingas. Ir vėl kaltinsime medikus...“, – atsakyme rašė V. Riaubiškis.

Ligoninės teigimu, tai, kad registracija vyksta per e.sveikata.lt puslapį, pacientams neturėjo būti naujiena.

Asociatyvi nuotrauka

„Mes savo svetainėje nuo lapkričio mėn. vidurio nuolat informuodavome gyventojus apie tai, kad pacientų registracija per sergu.lt vyks tik iki gruodžio 31 d., o vėliau registracija vyks per e.sveikata.lt, tad gyventojams tai neturėjo būti naujiena“, – pridūrė V. Riaubiškis.

„Delfi“ susisiekė su Sveikatos apsaugos ministerija – paklausėme, ar ministerijai žinomas pacientų nepasitenkinimas naująja registracijos pas gydytojus sistema. Pasak SAM, ši problema yra žinoma.

Pateikiame ministerijos atsakymą.

Sveikatos apsaugos ministerijai (SAM) pacientų nepasitenkinimas dėl to, kad nebėra galimybės prie sergu.lt informacinės sistemos arba prie Išankstinės pacientų registracijos informacinės sistemos (IPR IS) galimybės prisijungti su slaptažodžiu, yra žinomas. Įsigaliojus Bendrojo duomenų apsaugos reglamento (angl. General Data Protection Regulation) nuostatoms ir siekiant užtikrinti pacientų duomenų saugumą, nuo 2020 m. Sergu.lt informacinėje sistemoje panaikinta funkcija prisijungti su slaptažodžiu. Nuo šiol visi naudotojai prisijungti prie Sergu.lt informacinės sistemos, taip pat prie IPR IS www.esveikata.lt/ipr ar e. sveikatos sistemos www.esveikata.lt, gali tik naudodamiesi „Elektroninių valdžios vartų“ sistema, elektronine bankininkyste, mobiliu parašu.

Atkreipiame dėmesį, kad sergu.lt informacinė sistema buvo atnaujinta ir susieta su e. sveikatos sistema, o IPR IS yra nauja jos versija. Siekiant didinti suteikiamų paslaugų prieinamumą ir pasiekiamumą asmenims gauti reikalingas sveikatos priežiūros paslaugas, Lietuvos nacionalinei sveikatos sistemai priklausančioms asmens sveikatos priežiūros įstaigoms nustatyta prievolė prisijungti prie nacionalinės IPR IS. Tai leis tobulinti asmenų registravimo į asmens sveikatos priežiūros paslaugų laukimo eiles tvarką ir pacientų registraciją vykdyti nacionalinėje IPR IS. Artimiausiu metu Sergu.lt informacinės sistemos išvis neliks, o visos išankstinės pacientų registracijos bus vykdomos tik per IPR IS www.esveikata.lt/ipr.

Šiuo metu pacientai prisijungę prie IPR IS gali peržiūrėti sveikatos priežiūros įstaigų deklaruotus laikus ir užsiregistruoti pas reikiamą specialistą, taip pat gali užregistruoti savo vaikus, ar pagal atstovavimą – kitą asmenį. Taip pat IPR IS yra galimybė susieti registraciją su elektroniniu siuntimu, peržiūrėti visas savo registracijas, jas atšaukti, gauti priminimą apie artėjantį vizitą.

Taip pat atsižvelgiant į pacientų ir sveikatos priežiūros specialistų poreikį tobulinti IPR IS, SAM kartu su pagrindiniu ESPBI IS tvarkytoju – Registrų centru vykdo projektą „Išankstinės pacientų registracijos informacinės sistemos vystymas“. Projektu siekiama patenkinti Projekto tikslinių grupių – pacientų, gydymo įstaigų bei sveikatos priežiūros sektorių prižiūrinčių institucijų poreikius bei išspręsti sveikatos priežiūros paslaugų prieinamumo problemas: dideles eiles pas sveikatos priežiūros specialistus, neoptimalų vizito laiko panaudojimą, nepatogią registraciją vizitams, IPR IS funkcionalumų trūkumą, nepakankamą poreikių užtikrinimą. IPR IS projekto tikslas – efektyvinti apsilankymo pas sveikatos priežiūros specialistus procesus, padarant išankstinę registraciją patogesne pacientui ir sudarant sąlygas aktyviai sistemos stebėsenai.

Asociatyvi nuotr.

Medikai pastebi, kad daugėja laiku nenustatytų ligų

Kiek anksčiau Respublikinė Šiaulių ligoninė pranešė, jog Skubiosios medicinos pagalbos skyriuje nuo 2021 metų pradžios pradėjo didėti besikreipiančių pacientų srautas. Kasdien atvyksta iki 20 proc. daugiau pacientų nei 2020 metų gruodžio mėnesį.

Daugumai šių pacientų po medikų apžiūros ir tyrimų skiriamas ambulatorinis gydymas. Tačiau medikai, kaip rašoma Šiaulių ligoninės pranešime, pastebi ir nerimą keliančią situaciją, kai į ligoninės Skubiosios medicinos pagalbos skyrių atvyksta pacientai, kuriems diagnozuojami toli pažengę arba ilgai negydyti susirgimai.

Asociatyvi nuotr.

Per pirmąją sausio mėnesio savaitę kasdien į Skubiosios medicinos pagalbos skyrių atvyko po keletą pacientų, kuriuos ištyrus buvo diagnozuota išplitusi onkologinė liga. Anksčiau pacientai nesirgo, tačiau simptomus jautė jau keletą mėnesių, bet niekur nesikreipė. Taip pat kasdien atvyksta pacientų dėl lėtinių ligų netinkamo gydymo ir priežiūros. Dažniausiai tokie pacientai kreipiasi į Skubiosios medicinos pagalbos skyrių dėl paūmėjusio širdies nepakankamumo, užtrukusių širdies ritmo sutrikimų, skausmų krūtinėje.

Gydytojai chirurgai pastebi, kad daugėja ir pacientų, kuriems komplikuojasi lėtinės chirurginės ligos, todėl jų gydymas tampa daug sudėtingesnis ir ilgesnis, prognozė blogesnė. Medikai skatina ir prašo pacientų nedelsti ir kreiptis į savo šeimos gydytojus, dalyvauti krūties, prostatos, gimdos kaklelio, storosios žarnos vėžio prevencinėse programose bei širdies ir kraujagyslių ligų prevencinėje programoje, ragina atlikti tyrimus dėl naujai atsiradusių nusiskundimų ir atsakingai gydyti lėtines ligas, nenutraukti vartojamų vaistų.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (437)