Skambino 20 kartų

Alytuje gyvenantis „Delfi“ skaitytojas Juozas (vardas pakeistas, tikrasis redakcijai žinomas – aut. past.) pasakoja, kad jo bandymas gauti reikiamus tyrimus prasidėjo maždaug prieš 2-3 savaites.

„Turėjau problemų su sveikata ir reikėjo pasidaryti magnetinio rezonanso tyrimą, papulti pas chirurgus. Gydytojas traumatologas buvo davęs siuntimą atlikti magnetinio rezonanso tyrimą ir liepė paskambinti į registratūrą, – kalbėjo Juozas.

– Siuntimas galiojo 2 savaites. Bandžiau skambinti – vieną dieną paskambinau, niekas nekėlė išvis. Kitą dieną paskambinau – pakėlė, bet pasakė, kad užsiregistruoti galėsiu tik kitą pirmadienį, nes šią savaitę buvo gauti tik 10 talonų ir visi jau išgraibstyti.“

Pasak vyro, pralaukęs iki pirmadienio vėl bandė prisiskambinti į ligoninę.

Foto: Tomas Preikša

„Niekas nekelia, telefonas tik pypsi. Sakau, pabandysiu taip normaliai paskambinti, kas kokias 5-10 minučių. Paskambinau 20 kartų ir viskas tas pats. Šiaip ne taip viena gydytoja man paskambino ir pasakė, kad išrašė atsakymą ir reikia ateiti pasiimti, – savo istoriją dėstė Juozas.

– Nuėjau į ligoninę su kauke, pamatavo temperatūrą, nuėjau prie kabineto, prie kurio laukė dar viena moteris. Sakau – kaip papulti pas gydytojus, kad pasidaryčiau tyrimus? O ji kaip tik atėjo atlikti tyrimą magnetinio rezonanso. Sako – nevark, reikia ieškoti pažįstamų, kitaip nepapulsi.“

Juozas pasakoja, kad būtent taip teko ir daryti, kadangi, pasak vyro, kitos išeities tiesiog nebebuvo.

„Kaip patarė, taip ir papuoliau, kitaip nelabai įmanoma. Bandžiau ir pas širdies gydytoją papulti, ta pati situacija, nėra talonų, užsiregistruoti neįmanoma. Kai karantino nebuvo, viskas buvo paprasčiau“, – sakė Juozas.

Taip pat vyras sakė nesuprantantis, kaip net pasibaigus karantinui chirurgai, traumatologai ar vidaus ligų gydytojai vis dar konsultuoja telefonu.

Kreipėsi į privačias klinikas

Kita „Delfi“ skaitytoja Lilija papasakojo savo patirtį Vilniaus Centro poliklinikoje. Pasak moters, lapkritį ji patyrė kojos traumą darbe, tačiau, nors koją ir smarkiai skaudėjo, bet tyrimo niekas neatliko. Galiausiai, skausmui nesibaigiant, Lilija nuvyko į privačią kliniką.

„Man pasakė – kur jūs buvote su tokiu uždegimu, tokiu pažeidimu? Ir menisko pažeidimą rado. Pasidariau operaciją, po jos man reikalinga reabilitacija, bet jos negaunu. Užsirašiau į reabilitaciją irgi mokamai, nes jaučiu, kad sveikata ne gerėja, o tik blogėja. Buvau poliklinikoje, kabinetai tušti, žmonių nepriima. Reikėjo padaryti kojos perrišimą, bet niekaip negalėjau prisiskambinti. Parašiau skundą, bet jie man pasakė, kad pasakys tą pačią dieną, kada ateiti. Kaip aš su dviem ramentais atvyksiu iškart greitai tą pačią dieną? Taip ir negavau poliklinikoje perrišimo“, – pasakojo Lilija.

Taip pat Lilija papasakojo, kad jos šeimoje gydymo reikėjo ne tik jai, bet ir jos dukroms. Viena iš jų serga širdies liga, bet, pasak moters, negalėjo gauti jokių tyrimų, tad teko kreiptis į privačias įstaigas.

„Mokamos klinikos dabar prestižas, visi ten eina, nes kitur negali gauti reikiamo gydymo. Nei vieno karto nebuvo, kad paskambinčiau ir iškart atsilieptų Centro poliklinika, reikia vis laukti po 8-10 minučių. Jei dabar neičiau privačiai, tai man reabilitologė paskirta nuotoliniu būdu. Ką ji gali pamatyti per kompiuterį – aš neįsivaizduoju. O prie kabinetų tuščia“, – sakė Lilija.

Paklausus Centro poliklinikos, kodėl, pasak skaitytojos, vis dar labai sunku gauti reikiamas gydymo paslaugas ir tenka kreiptis į privačias įstaigas bei kokia dabartinė situacija šioje įstaigoje, poliklinika atsakė, kad komentuoti minimos situacijos negali, nes neturi pilnos informacijos.

„Šiuo metu Skambučių centro veikla pilnai atstatyta, pacientai registruojami paskambinę į Skambučių centrą ar patys internetu. Dėl gydymo taktikos sprendžia gydantys gydytojai paciento kontaktinio vizito metu ar teikiant nuotolinę sveikatos priežiūros paslaugą“, – rašoma atsakyme.

Taip pat pateikiame Alytaus poliklinikos atsakymą.

„Suprantame, jog žmonės nori kuo greičiau prisiskambinti ir kuo greičiau gauti norimas paslaugas. Stengiamės, kad viskas vyktų kuo sklandžiau, tačiau telefono linijos kaista. Iki karantino užsiregistruoti buvo galima telefonu, internetu ir atvykus į polikliniką. Registracija internetu buvo atnaujinta prieš kelias savaites, be to, pacientai jau gali registruotis ir pačioje poliklinikoje. Prašome žmonių būti supratingais ir palaukti. Įprastai Alytaus poliklinikos skambučių centre dirba 4-5 žmonės, piko valandomis: 7-8 val., 13-14 val. ir 17-18 val., papildomai prisijungia dar keli darbuotojai. Nupirkome ir dar daugiau techninės įrangos, dirbs daugiau žmonių, tad tikimės, jog pavyks suvaldyti skambučių srautus. Mūsų įstaiga net ir sudėtingomis sąlygomis savo pacientams teikia daug paslaugų, štai birželio mėnesį Alytaus poliklinika suteikė daugiausiai paslaugų šalyje – 80 proc., kai kitos šalies įstaigos vos 20 proc.“, – savo atsakyme rašė VšĮ Alytaus poliklinikos administracija.

Foto: Shutterstock

SAM: birželio mėnesį suteikta tik 6 proc. mažiau paslaugų nei pernai

Kaip anksčiau „Delfi“ sakė Sveikatos apsaugos ministerijos (SAM) Spaudos tarnybos patarėja Gabrielė Banaitytė, dėl susiklosčiusių aplinkybių, esant Lietuvos Respublikos teritorijoje paskelbtai valstybės lygio ekstremaliajai situacijai ir buvus karantinui dėl COVID-19 ligos (koronaviruso infekcijos), asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimas buvo ir tebėra vykdomas kitokiais tempais, nei buvo prieš pandemija.

Kaip sakė SAM atstovė, siekiant sumažinti pacientų srautus gydymo įstaigose ir taip išvengti grėsmės virusui plisti, pirmenybė teikiama nuotolinėms paslaugoms, t.y. pacientai pirmiausia konsultuojami telefonu, ir tik tuomet, jei gydytojas nusprendžia, kad būtini tyrimai, išsamesnė paciento apžiūra, pacientui paskiriamas tiesioginio kontakto vizitas.

„Beje, atkreiptinas dėmesys, kad pirminės sveikatos priežiūros įstaigos – poliklinikos – yra pavaldžios savivaldybių administracijoms, tad pastarosios taip pat turėtų nelikti nuošalyje, jei pacientai laiku negauna tinkamų paslaugų, – sakė SAM atstovė.

Foto: Tomas Preikša

– Vyriausybė nusprendė atidžiai stebėti, kaip grįžtama prie planinių paslaugų teikimo, ir, jei paslaugų teikimo sutrikimai išliks iki š. m. rugsėjo 1 d., gali būti atsisakyta 1/12 mokėjimo ir pereita prie mokėjimo už suteiktų paslaugų faktą, – komentavo G. Banaitytė. – Tikimasi, kad tai paskatins gydymo įstaigas greičiau grįžti prie spartesnio paslaugų atnaujinimo gyventojams.“

SAM liepos 23 dieną nurodė, kad birželio mėnesį pirminės sveikatos priežiūros paslaugų suteikta tik 6 proc. mažiau nei tą patį mėnesį praėjusiais metais.