„Pacientai yra labai prisirišę prie savo gydymo įstaigos ar gydančio gydytojo ir visai neįvertina to, kad pasirinkę kitą įstaigą ar kitą gydytoją, paslaugą gautų žymiai greičiau. Pavyzdžiui, jei žmogus lankosi pas šeimos gydytoją, prie kurio yra prisirašę daugiau kaip 2000 pacientų, tai jo paslaugos tenka laukti žymiai ilgiau, nei lankantis pas gydytoją, prie kurio yra prisirašę mažiau pacientų", – pastebi VLK Paslaugų ekspertizės ir kontrolės skyriaus patarėja Žydrūnė Baigienė.

Pasak jos, būtina žinoti, kad pacientas turi teisę pasirinkti tiek šeimos gydytoją, tiek gydymo įstaigą. Svarbu tik prisirašyti prie tokios įstaigos, kuri turi sudariusi sutartį su teritorine ligonių kasa (TLK) ir būti draustu privalomuoju sveikatos draudimu, nes tik tuomet sveikatos priežiūros paslaugos yra teikiamos nemokamai.

„Kalbant apie gydytojų specialistų konsultacijas, dažnai laukimo eilės yra konkrečioje gydymo įstaigoje pas konkretų gydytoją, nes daug pacientų pageidauja gydytojo specialisto konsultacijas gauti būtent aukščiausio lygio įstaigose. Žmonėms derėtų įvertinti tai, kad to paties specialisto konsultacijas kitoje įstaigoje galėtų gauti gerokai greičiau. Juk gydytoją specialistą ir gydymo įstaigą jie gali pasirinkti patys. Svarbu tik, kad įstaiga turėtų sutartį su paciento gyvenamosios vietos TLK dėl reikalingų paslaugų teikimo. Apie tai turi informuoti siunčiantis gydytojas", – atkreipia dėmesį Ž. Baigienė.

Anot specialistės, taip pat svarbu žinoti, kad jei gydytojas nusprendžia siųsti pacientą gydytojo specialisto konsultacijai, išduodamas siuntimą jis turi nurodyti bent 3 gydymo įstaigas, kuriose dirba reikiamos profesinės kvalifikacijos gydytojas. O užsiregistruoti pas jį pacientas turi per 30 dienų, nes tiek laiko galioja siuntimas.

Ligonių kasos atlieka laukimo eilių gydymo įstaigose stebėseną ir gauna iš jų duomenis apie laukimo eiles. Šie duomenys rodo, kad paprastai yra galimybė rasti specialistą, pas kurį tektų laukti trumpiau, jei pacientai rinktųsi jį pagal laukimo trukmę. Kur laukimo eilė yra trumpiausia, pacientas gali sužinoti paskambinęs į gydymo įstaigą ar jos interneto svetainėje. Taip pat ši informacija yra skelbiama visų TLK internetiniuose puslapiuose ir VLK svetainės skyrelyje „Apie eiles".

VLK primena, kad prisidėti prie eilių mažinimo gali ir patys pacientai. Jei dėl kokių nors priežasčių užsiregistravęs pas gydytoją pacientas atvykti negali, apie savo neatvykimą jis turi pranešti gydymo įstaigai bent prieš parą. Tokiu būdu įstaiga galės pasiūlyti laisvą laiką kitam pacientui, kuriam reikia gydytojo paslaugų.

VLK.lt
Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (25)