Dantų vainikėliai krito 7 kartus

DELFI turimame paciento skunde Sveikatos apsaugos ministerijai aprašoma, kaip pacientui po apsilankymo pas odontologę ir atliktos protezavimo procedūros dantų vainikėliai krito septynis kartus, o gydytojai dėl visko kaltino jį patį ir jokios atsakomybės neprisiėmė. Dabar vyras turi gyventi be trijų dantų.

„2015 m. spalio mėnesį kreipiausi į „Divex“ odontologę Agnę Dabkutę dėl 21 danties, kuris buvo nuskilęs ir daugiau kaip pusę danties sudarė plomba. Odontologė pasiūlė dėti cirkonio keramikinius dantis, kartu pašalinant ir kitus du dantis (t.y. 12 ir 11), kurių būkle buvau patenkintas. Dėl kainų skirtumo pasirinkau metalo keramikinius dantis. Man parinko stiklo audinio kaiščius“, - rašoma paciento skunde.

Pasak paciento, vainikėliai jam buvo iš naujo klijuojami net septynis kartus: „Man buvo įdėti trys metalo keramikiniai vainikėliai (12 ir 11 dantys sujungti tiltu, o 21 dantis atskirai). Tačiau nepraėjus parai, jau kitą rytą iškrito 21 danties vainikėlis, o po kelių dienų – 12 ir 11 dantų vainikėliai. Iš viso dėl iškritusių dantų vainikėlių pakartotinai kreipiausi 7 kartus ( 21 danties vainikėlis iškrito ir pakartotinai buvo priklijuotas 4 kartus, o 12 ir 11 dantų vainikėliai – 3 kartus) trijų mėnesių laikotarpyje.“

Kaltino pacientą

Paciento skunde Sveikatos apsaugos ministerijai rašoma, kad jam nuolat aiškindavo, kad dėl krentančių vainikėlių kaltas jis pats: „Kai pirmą kartą iškrito 21 danties vainikėlis nepraėjus parai, man „DIVEX“ darbuotoja – burnos higienistė paaiškino, kad blogas cementas. Kai antrą kartą iškrito tas pats 21 dantis, man burnos higienistė pasakė, kad blogas mano sąkandis. Kai dar kartą nuvykau dėl iškritusių dantų, ta pati burnos higienistė man pasakė, kad griežiu dantimis naktį, todėl man reik įsigyti kapą (aš naktį dantimis tikrai negriežiu).

Kiekvieną kartą kreipiantis dėl tos pačios problemos, tiek odontologė A. Dapkutė, tiek burnos higienistė man tvirtino, kad protezai yra pagaminti gerai, viskas padaryta gerai. Tačiau aš abejoju, ar tikrai pagaminti protezai man yra tinkami, nes aš nuolat jaučiu, kad 12, 11 ir 21 dantys remiasi į apatinius kandžius. Jaučiau nuolatinį diskomfortą burnoje. Jaučiau, kad dėl protezų keičiasi krūminių dantų sukandimas. Išsakius tokius nusiskundimus odontologei, gavau patarimą, kad turiu treniruoti apatinį žandikaulį – laikyti jį atstumtą.“

Skundų nepriėmė

„Kadangi esu nusivylęs tokiu nekokybiškai atliktu dantų protezavimo darbu, todėl raštu kreipiausi į „Divex“ direktorę, kad grąžintų pinigus. Gavau atsakymą, kad mano skundas yra užregistruotas ir su manimi turi susisiekti draudimo bendrovė. Tačiau praėjus daugiau kaip 20 darbo dienų su manimi niekas nesusisiekė. Todėl aš pakartotinai kreipiausi į „Divex“ direktorę, bet mano laiškas buvo nepriimtas. Vėliau gaunu laišką iš draudimo bendrovės, kad man jokia kompensacija nepriklauso. Tačiau pateiktame sprendime, parašytas ne mano vardas, iškreipti faktai, nesiremiama Lietuvos Respublikos įstatymais. Todėl išsiunčiau direktorei dar vieną laišką, tačiau jokio atsakymo nesulaukiau. Patikrinus Lietuvos pašto elektroninėje sistemoj, matau, kad ir šis mano laiškas buvo nepriimtas. Panašu, kad šios klinikos vadovė yra tik verslininkė“, - savo skunde dėsto pacientas.

Odontologas ir pacientė

Pacientas skunde pasakojo apie apsunkintas gyvenimo sąlygas: „Esu labai nusivylęs šios klinikos odontologijos paslaugomis. Šiuo metu dantų vainikėliai yra nukritę, o 11 danties kaištis nulūžo tuo pat metu nukritus 11 ir 12 dantims. Aš negaliu gyventi pilnaverčio gyvenimo: negaliu normaliai valgyti, negaliu miegoti jau 8 mėnesius, kompleksuoju bendrauti su žmonėmis. Dėl užsitęsusio miego sutrikimo tenka gerti vaistus.“

Atsisako komentuoti

Bendruoju telefonu susisiekus su „Divex“ klinikos atstove ir paklausus, ar galima pasikalbėti su klinikos direktore, DELFI išgirdo neigiamą atsakymą. Paklausus klinikos atstovės, ar ji, ar kas nors kitas galėtų pakomentuoti situaciją, buvo gautas atsakymas, kad klinika kol kas nieko nekomentuos.

„Kol nėra atsakymo iš Sveikatos ministerijos, jokių komentarų nebus“, - pokalbį baigė klinikos atstovė.

Sveikatos apsaugos ministerija vykdo tyrimą

Sveikatos apsaugos ministerija gavo paciento skundą ir šiuo metu yra atliekamas tyrimas. Tai DELFI patvirtino Sveikatos apsaugos ministerijos Ryšių su visuomene skyriaus vedėja Giedrė Maksimaitytė.

„Paciento pareiškimas šiuo metu yra nagrinėjamas Pacientų sveikatai padarytos žalos nustatymo komisijoje. Komisija, išnagrinėjusi skundą, priims sprendimą buvo ar nebuvo padaryta paciento sveikatai atlygintina žala“, - laiške rašė G. Maksimaitytė.

Specialistė: kad tiek daug kartų kristų vainikėliai – retas atvejis

Vilniaus universiteto ligoninės Žalgirio klinikos vadovė, medicinos mokslų daktarė Alina Pūrienė, paprašyta pakomentuoti, dėl ko galėjo susiklostyti tokia situacija, teigė, kad priežasčių gali būti įvairių. Ji sakė, kad gana retas atvejis, kai vainikėliai krenta taip dažnai ir patarė pacientui kreiptis į kitą gydytoją.

„Kiekvieną klinikinę situaciją reikėtų įvertinti odontologinėje kėdėje. Priežasčių gali būti daug, gali būti sąkandžio problema ir nepavyksta protezuoti taip, kaip buvo sumanyta. Dar gali būti dėl to, kad žmogus griežia dantimis, tai yra tokia jėga, kuri išmeta bet ką, sulaužo dantis. Galbūt vainikas yra per mažas ir bet koks judesys išmeta jį. Aš siūlyčiau tam žmogui nueiti pasikonsultuoti į kitą kliniką arba pas specialistus protezistus. Čia, ko gero, darė bendros praktikos gydytoja, kuri taip pat ir protezuoja. Net tas pats gydytojas galėtų duoti žmogui nukreipimą į aukštesnio lygio kliniką ir padėti išsiaiškinti priežastis ir jas pašalinti“, - kalbėjo A. Pūrienė.

Paklausta, ar dažnas atvejis, kai tiek daug kartų nepavyksta sėkmingai protezuoti dantų, specialistė atsakė neigiamai: „Galiu sakyti, kad tiek daug kartų, nėra dažnas atvejis. Matyt, čia yra kažkokia priežastis, kurios nesuranda nei gydytojas, nei pacientas. Reikėtų pasikreipti pas aukštesnio lygio gydytoją.“