Trijų dienų savaitgaliai - apgaulingiausi: 72 valandų nepakanka, kad deramai atsiduotum kelionių aistrai. Tačiau tyrimai rodo, kad trumpos atostogos taip pat gali būti naudingos, net jei trunka mažiau kaip penkias dienas.

Laikydamiesi šių patarimų iš ilgojo savaitgalio galėsite išspausti maksimalų poilsį, rašo svetainė qz.com.

Neleiskite, kad paskutinė darbo savaitė jus prislėgtų. Paskutinės dienos prieš laisvadienius neabejotinai būna kupinos streso, tačiau didesni darbo krūviai prieš savaitgalio dienas leidžia geriau atsiduoti poilsiui, rodo vienas olandų tyrimas (panašiai būna ir su paskutinės minutės buities darbais).

Ilgąjį savaitgalį pradėkite užbaigdami visus darbus ir apsilankydami sporto salėje, eikite namo pėsčiomis. „Tai leis jums psichologiškai atsijungti nuo darbo, atsikratyti streso hormonais ir išvengti skundų pirmosiomis poilsio dienomis“, - sakė psichologė Jessica de Bloom.

Per laisvadienius – jokių darbo reikalų

Išmanieji telefonai skatina bet kokio pobūdžio produktyvumą, tačiau pasiduodami spaudimui būti visada pasiekiami telefonu, galite nepastebėti, kad aplinkui yra per daug dirgiklių.

„Žmonės nerimauja dėl darbo, nori didesnio atlyginimo ar pakilti karjeros laiptais, taigi jiems atrodo, kad jie turi labiau atsiduoti darbui, - sako psichologijos profesorius Young Ah Parkas iš Kanzaso universiteto. – Jie tai parodo keldami telefono ragelį net po įprastų darbo valandų“.

Per atostogas jūsų smegenims ypač reikia poilsio. Laisvadieniai leidžia įsisąmoninti potyrius, paversti juos ilgalaikiais atsiminimais“, – teigė psichologijos profesorė Loren Frank iš Kalifornijos universiteto San Fransiske.

Neduodami laiko smegenims atsipūsti, galite prisišaukti išsekimą, o tada jau tikrai bus sunkiau grįžti į darbą.

Išbandykite kažką naujo

Naujų įgūdžių tobulinimas gali padėti įveikti niūrią sekmadienio vakaro nuotaiką, kuri paprastai apima besibaigiant ilgajam savaitgaliui.

Tyrimai rodo, kad „meistrystės potyriai“ skatina džiugesį, pasitikėjimą savimi ir ramybę. Taigi per trijų dienų savaitgalį pasistenkite išmėginti naują hobį, ar tai būtų kopimas į uolas, ar naminių spagečių gamyba.

Grįžkite prie gamtos

Neapsiribokite tik buvimu lauke – vykite ten, kur auga medžiai. Mičigano universiteto studija parodė, kad žmonės, kurie 50-55 minutes vaikštinėjo po parką, geriau atlikdavo atminties testus, negu tie, kurie pasivaikščiojimui rinkosi miesto centrą.

Panašus Stanfordo universiteto tyrimas patvirtino, kad 90 minučių žaliose erdvėse praleidusius žmones mintys apie rūpesčius kankino mažiau negu tuos, kurie 90 minučių vaikščiojo judriomis gatvėmis.

Užbaikite laisvadienius aukšta nata

Nesvarbu, kiek truko ir kiek egzotiškos buvo jūsų atostogos, tyrimai rodo, kad per savaitę ar dvi grįšite prie to paties streso lygio, kuris tvyrojo prieš atostogas.

Taigi geriau laikykitės „kulminacijos pabaigos taisyklės“, kurią siūlo Nobelio premijos laureatas Danielis Kahnemanas, teigiantis, kad mes įsimename potyrius, paremtus pačia intensyviausia jų dalimi ir pabaiga. Taigi užuot paskutinį vakarą pradėję galvoti apie būsimus darbus, verčiau pasilepinkite prabangia vakariene ar paskaitykite gerą knygą – arba išeikite pasilinksminti.