Paprastai jie turi daug vitaminų ir mineralų bei kitų naudingų medžiagų, tokių kaip antioksidantai, baltymai, ląsteliena ir sveikieji riebalai – visi jie gerina sveikatą ir, manoma, užkerta kelią ligoms. Be to, supermaistas paprastai būna augalinio pagrindo ir be galo universalus, tai reiškia, kad jį galima vartoti labai įvairiai.

Sveikatos ekspertai patvirtina, kad pacientai, kurie valgo daugiau šviežių vaisių ir daržovių, rečiau serga lėtinėmis ligomis, tad tai yra dar viena priežastis į savo racioną įtraukti kai kuriuos populiariausius superproduktus.

Vis dėlto neužtenka atsitiktinai išsirinkti vieną produktą iš sąrašo ir įsimesti jį į lėkštę. Atminkite, kad daugiausiai maistinių medžiagų turi sezoniniai vaisiai ir daržovės, nes jie dažniausiai būna užauginti vietoje – o tai reiškia, kad jie sunoko natūraliai, nebuvo surinkti dar žali ir sunokinti cheminiu būdu, kad ištvertų ilgą transportavimą į maisto parduotuvę šalia jūsų namų. Be to, sezoniniai, vietoje užauginti produktai yra skanesni ir dažniausiai pigesni, nei atvežtiniai.

Tad atvėsus orams ir medžiams apsivilkus spalvotą rūbą, laikas į savo racioną įtraukti superproduktus, kurie užderėjo šį sezoną arba puikiai dera su rudeniniais patiekalais.
Yahoo.com pateikia jų sąrašą.

Žiediniai kopūstai

Žiedinis kopūstas, kryžmažiedė daržovė, yra vis dažniau įtraukiamas į superproduktų sąrašą ir dėl savo universalumo, ir dėl įvairiapusio poveikio sveikatai. Šis nespalvotas brokolio giminaitis turi daug vitaminų ir mineralų, jame daug ląstelienos ir omega-3 riebalų rūgščių, tad jis labai gerina mūsų sveikatą – neutralizuoja laisvuosius radikalus ir slopina uždegiminius procesus. Be to, manoma, kad žiedinis kopūstas užkerta kelią vėžiui ir kitoms lėtinėms ligoms.

Net jei nesate žiedinių kopūstų gerbėjas, jums pasisekė, nes jų skonis labai švelnus, tad juos galima maišyti su kitais produktais, ir praturtinti mėgstamus patiekalus, pavyzdžiui, makaronus su sūriu – skonis beveik nepasikeis, o naudos iš patobulinto patiekalo gausite daug daugiau.

Spanguolės

Spanguolės yra ne tik kalėdinio stalo atributas – visų mėgstamas spanguolių kisielius. Šios skanios uogos taip pat yra supermaistas, kuris yra itin naudingas mūsų organizmui. Dažniausiai šios uogos naudojamos nuo šlapimo takų infekcijų. Be to, jose daug antioksidantų, jos stiprina širdį, be to, jose daug ląstelienos, tad jos gerina virškinimą ir medžiagų apykaitą.

Ciberžolė

Ciberžolė yra itin veiksminga priešuždegiminė priemonė, padedanti sumažinti skausmą pacientams, kenčiantiems nuo artrito ir kitų sąnarių ligų. Tačiau čia naudingos šio stebuklingo augalo savybės nesibaigia. Mokslininkai atrado, kad ciberžolė mažina skrandžio rūgštingumą ir pykinimą (nors tai ko gero taip pat galima paaiškinti priešuždegiminėmis ciberžolės savybėmis).

Galima jas vartoti kaip piliules arba malta ciberžole skaninti rudeniškus patiekalus. Šis prieskonis ne tik suteikia pikantišką skonį, bet ir nudažo patiekalą ryškiai geltona spalva, kuri gerina apetitą ir kelia nuotaiką – o juk rudenį, kai saulės šviesos vis mažiau, tai labai aktualu. Ciberžole galima skaninti sriubas troškinius, blynus. Taip pat rudens vakarais puikiai sušildo šilta ciberžolių arbata.

Obuoliai

Ieškodami superproduktų, paprastai galvojame apie egzotiškus vaisius ar daržoves, ir retai susimąstome apie, pavyzdžiui, mūsų kraštuose populiariausią vaisių – obuolį. Tačiau šio puikaus vaisiaus pamiršti nevalia – jis maistinių medžiagų mums gali užtikrinti visus metus.

Obuoliuose antioksidantų yra kone tiek pat kiek uogose, be to, juose daug ląstelienos, kuri gerina virškinimą. Ląsteliena taip pat padeda sumažinti cholesterolio kiekį, užkerta kelią diabetui ir padeda išlaikyti optimalų svorį. Didžiausia paslaptis, kaip užsitikrinti didžiausią naudą sveikatai – valgyti visą vaisių, nes daugiausiai maistinių medžiagų yra žievelėje.

Graikiniai riešutai

Šiuo metu iš visų riešutų labiausiai liaupsinami graikiniai riešutai. Šie ant medžių augantys riešutai yra labai naudingi mūsų organizmui. Juose daug omega-3 riebalų rūgščių, kurios stiprina širdį ir malšina reumatoidinio artrito sukeltą skausmą. Be to, juose itin daug ląstelienos, baltymų, vitamino E, magnio, folato, vario ir itin naudingų antioksidantų.

Moliūgas

Ruduo yra moliūgų metas, jais ne tik puošiame namus, bet ir iš jų gaminame kvapnias tirštas sriubas, kepame purius pyragus ir gaminame kitus patiekalus, džiuginančius namiškius ir svečius. Moliūgams oranžinę spalvą suteikia karotenoidai, kurie apsaugo nuo vėžio ir stiprina regėjimą. Be to, moliūguose daug omega-3 riebalų rūgščių, tad jie stiprina širdį.

Moliūgų sėklos

Perpjovę moliūgą, neišmeskite jo sėklų. Moliūgo sėklose daug magnio, geležies, baltymų ir cinko, tad jos ne tik skanios, bet ir labai maistingos. Įtrauktas į valgiaraštį, šis produktas sustiprins kaulus ir stabilizuos kraujospūdį.