Anot specialistų, pusryčiai privalo būti lengvi, tačiau suteikti energijos ir budrumo visai dienai. Pristatome patiekalus, idealiai tinkančius pusryčiams, skelbia kp.ru.

· Kiaušinienė arba omletas;

· Avižinė košė su šviežiais arba džiovintais vaisiais;

· Dribsniai su pienu arba vaisių sultimis;

· Grikių košė su pienu;

· Vaisių salotos;

· Daržovių salotos su žalumynais;

· Varškė su vaisiais;

· Pilno grūdo duona;

· Jogurtas;

· Neriebus sūris;

Specialistams iš Kinijos, teigiantiems, kad košė su pienu idealiai tinka pusryčiams, pritaria ir mokslininkai iš Danijos, manantys, kad pusryčiams geriausia rinktis skystą maistą, geriausia sriubas. Toks maistas lengvai virškinamas, maistingas, tačiau neapsunkina.

„Ne, jokiais būdais ne dribsniai. Dribsniuose ir greitai paruošiamose košėse gausu cukraus ir skonio stipriklių. Ryte iš jogurto taip pat jokios naudos. Naudingosios bakterijos, atsidūrusios agresyvioje alkio kamuojamo skrandžio ertmėje, sparčiai žūsta. Iki žarnyno net nenukeliauja. Todėl rauginto pieno produktus rekomenduoju vartoti tik po pusryčių. Taip jie tikrai duos naudos. Jogurtą valgyčiau su varške ir vaisiais. Likę variantai man labai patinka“, – sąrašą komentuoja Rusijos dietologų asociacijos narė gydytoja Liudmila Denisenko. 

1) Omletas arba kiaušinienė

Mokslininkai jau gana seniai išsiaiškino, kad cholesterolis ne toks baisus, kaip visiems atrodo. Kiaušiniuose gausu lecitino ir cholino – medžiagų, kurios neleidžia kauptis cholesteroliui. Be to, viename vištos kiaušinyje yra 14 proc. baltymų dienos normos, gausios atsargos būtinų antioksidantų, be kurių organizmui sunku atlikti būtiniausias funkcijas. Kiaušiniuose netrūksta ir vitaminų bei antioksidantų, saugančių nuo įvairių ligų.

Manote, kad karštyje visos šios naudingos medžiagos žūsta? Klystate. Juk kiaušiniai labai greitai pagaminami, o per tą laiką žūsta vos 10-15 proc. vitaminų.

2) Namie gaminti dribsniai

Negalite įsivaizduoti ryto be dribsnių? Pasigaminkite jų patys. Vandenyje arba piene mirkytus avižinius dribsnius sumaišysite su uogomis, vaisiais, šiek tiek riešutų ir šaukšteliu medaus – gausite gardų, sveikatai naudingą ir nebrangų patiekalą.

3) Varškė su medumi ir vaisiais

Varškė pusryčiams – puikus pasirinkimas. Jeigu turite laiko, išsikepkite arba išsivirkite varškėčių. Sveikatai naudingiausia neapdorota varškė, paskaninta uogomis ir šaukšteliu medaus. Galite viską sutrinti trintuvu ir pagardinti šaukšteliu liesos grietinės.

„Geriau nesirinkti riebios varškės. Nevertėtų skrandžio nuo pat ryto apkrauti riebiais produktais. Tinkamiausia yra 5-9 proc. riebumo varškė“, – sako L. Denisenko.

4) Sumuštiniai

Tai pats greičiausias pasirinkimas pusryčiams, kuris gali būti ir labai naudingas: tik atsisakykite dešros ir baltos duonos.

Pavyzdžiui, rinkinės pilno grūdo juodą duoną. Ir neriebią varškę, pagardinkite ją žalumynais. Galite rinktis ir vištienos krūtinėlę.

Duonoje esantys B grupės vitaminai stiprina imunitetą, varškė puikus kalcio, reikalingo nervų sistemai ir regėjimui, šaltinis. Vištienos krūtinėlėje gausu aminorūgšties triptofano, suteikiančio gerą nuotaiką ir padedančio išlikti žvaliems.

Dar vienas variantas: riekę juodos duonos pašlakstykite alyvuogių aliejumi, užklokite salotos lapą, o ant viršaus – griežinėlį pomidoro. Puikiai tiks ir gabalėlis mocarelos ar kito nebrandinto sūrio.
Juoda duona ne tik vitamino B, bet ir ląstelienos, atsakingos už gerą žarnyno darbą, šaltinis. Alyvuogių aliejus tausoja odos grožį ir jaunystę. Pomidoruose esantis likopinas naudingas širdžiai. O salotoms komentarų tiesiog nereikia.

5) Blynai ir blyneliai

Šis variantas tinkamiausias namų šeimininkėms arba vyturiams. Kas gali būti skaniau už blynelius su vaisiais ar uogomis pusryčiams? Arba blynus su moliūgu. Jiems rinkitės grikių arba avižų miltus.

6) Pilno grūdo košė

Avižų ar grikių košė – geriausias pasirinkimas. Ryžių košėje labai daug kalorijų. Jeigu negalite gyventi be ryžių košės pusryčiams, nenusiminkite – tai sveikatai naudingesnis pasirinkimas nei kalnas sumuštinių. 

Jeigu neturite laiko, įsigykite greitpuodį. Jis pasirūpins, kad pusryčiams ant stalo laiku garuotų jūsų mėgstama košė. Dar geresnis variantas – nakčiai kruopas užpilkite verdančiu vandeniu ir palikite termose.

7) Mėsa su daržovėmis

Nustebote? Mokslininkai vis dažniau teigia, kad pusryčiams reikia rinktis sotų maistą. Niekas nesiūlo ryte sukirsti kepsnio ir kalną gruzdintų bulvyčių, tačiau virtos daržoves ir gabalėlis liežuvio ar vištienos krūtinėlės tikrai nepakenks. Pusryčiams puikiai tiks ir gabalėlis neriebios žuvies. Tikra baltymų ir vitaminų bomba.

Nepamirškite vandens

Nepamirškite vandens! Prieš valgį išgerkite stiklinę ar dvi kambario temperatūros negazuoto vandens – jis organizmą pažadins geriau nei pats geriausias pasaulyje žadintuvas. Vanduo ne tik papildo drėgmės atsargas, bet ir paruošia virškinimo sistemą pusryčiams. Jeigu purto vien nuo minties apie vėsų vandenį, galite jį šiek tiek pašildyti. Ir įlašinti kelis lašus citrinos sulčių.