Didžiojoje Britanijoje šį tyrimą atliko Karališkasis chirurgų koledžas, išanalizavęs visoje šalyje taikomus prostatos vėžio gydymo metodus. Tyrimas parodė, kad gydymo kokybė yra labai nevienoda. Kas penkta Didžiosios Britanijos ligoninė neturėjo galimybės taikyti pažangios radioterapijos, ketvirtadalis jų neturėjo būtinų tyrimo aparatų, o pusė nesiūlė jokios pagalbos nuo pašalinio poveikio, rašo „The Telegraph“.

Niekas netrokšta susidurti su prostatos vėžiu. Šios ligos priežastys nėra iki galo žinomos, todėl jos saugotis itin sudėtinga. Tačiau mokslininkai nurodo kelis gyvenimo būdo įpročius, kurie sumažina tikimybę susirgti prostatos vėžiu.

Valgykite daugiau vaisių, daržovių ir žuvies

Mažesnis sergamumo prostatos vėžiu procentas Rytų Azijoje, kur žmonės valgo daugiau daržovių ir žuvies, rodo, kad sveika mityba gali padėti apsisaugant nuo šios ligos. Kai vyrai iš tokių Azijos šalių kaip Japonija emigruoja į valstybes, kur vartojama mažiau vaisių ir daržovių, tikimybė susirgti prostatos vėžiu jiems tampa tokia pati, kaip ir vakariečiams. Norint išvengti prostatos vėžio, rekomenduojama valgyti daug vaisių ir daržovių, ypač pomidorų, taip pat sojos produktų ir ankštinių augalų.

Juodąją arbatą keiskite žaliąja

Ar žalioji arbata tikrai padeda apsisaugoti nuo prostatos vėžio, tebėra diskusijų objektas. Tačiau 2012 metais Glazgo universitetas nustatė, kad žmonėms, per dieną išgeriantiems daugiau kaip septynis puodelius juodosios arbatos, rizika susirgti šiuo vėžiu buvo kur kas didesnė negu tiems, kurie išgerdavo tris puodelius arbatos ar net mažiau. Taigi potencialiai pavojingą anglišką arbatą geriau pakeisti potencialiai naudinga žaliąja arbata. Per dieną rekomenduojama išgerti šešis ar septynis puodelius žaliosios arbatos, plikant ją maždaug penkias minutes.

Valgykite mažiau mėsos, pieno produktų, saldumynų ir riebalų

Vyrams, kurie mėgsta raudoną mėsą ir riebius pieno produktus, būdinga didesnė prostatos vėžio rizika. Manoma, kad toks maistas daro poveikį organizmo hormonams, o pastarieji gali paskatinti vėžio išsivystymą.

Vartokite mažiau alkoholio

Mokslininkai ginčijasi, ar alkoholio vartojimas turi kokį nors specifinį poveikį prostatos vėžiu sergantiems vyrams. Nepaisant to, dideli alkoholio kiekiai gali prisidėti prie sveikatos ir svorio problemų, kurios didina širdies ligų ir kai kurių vėžio rūšių tikimybę. Kai kurie tyrimai yra parodę, kad per dieną išgeriant daugiau kaip du vienetus alkoholio, didėja rizika susirgti prostatos vėžiu.

Sportuokite

Manoma, kad aktyvi fizinė veikla mažina prostatos vėžio riziką. Jeigu norite būti sveikas ir apsisaugoti nuo šios ligos, rekomenduojamos 30 minučių vidutinio intensyvumo treniruotės penkis kartus per savaitę arba 75 minučių intensyvi treniruotė kartą per savaitę.

Daug mylėkitės

Monrealio universiteto mokslininkų atlikta studija nustatė, kad lytinis aktas tarp skirtingos lyties asmenų apsaugo vyrus nuo prostatos vėžio. Jų tyrimas parodė, kad daugiau kaip 20 moterų turėjusiems vyrams, kurie veikiausiai mylėjosi dažniau už monogamiškus vyrus, tikimybė susirgti agresyviausia prostatos vėžio forma buvo 19 proc. mažesnė. Tuo tarpu homoseksualiems vyrams lytinių santykių naudą nustelbdavo didelė rizika apsikrėsti lytiškai plintančiomis ligomis ir jų kūnui sekso tarp tos pačios lyties asmenų daroma žala.

Stenkitės palaikyti sveiką svorį

Antsvoris ar nutukimas susiję su didesne prostatos vėžio išsivystymo rizika, be to, gali reikšti, kad tokie gydymo metodai kaip chirurginė operacija ar radioterapija nebus tokie veiksmingi. Išsaugoti sveiką svorį ir tuo pačiu sumažinti prostatos vėžio tikimybę padės reguliarus sportas ir sveika mityba.