Penkių kartų per dieną ritmas – pats optimaliausias, norint turėti sveiką, spindinčią odą. Organizmas gauna didelį kiekį mineralų, ląstelienos ir vandens. Vitaminas C ne tik maitina, valo, bet ir stiprina kapiliarus, skatina kolageno gamybą. Vitaminai C ir E (jų gausu kiviuose, avokaduose) ir beta karotinas (morkose, abrikosuose ir mango vaisiuose esantis pigmentas) neutralizuoja laisvųjų radikalų poveikį, kurie skatina senėjimą, rašo Newsme.com.ua.

Vitamino C šaltinis – citrusiniai vaisiai, jų sultys, raukšlėtieji melionai, braškės, pomidorai, saldžiosios paprikos, žirneliai. Visuose vaisiuose ir daržovėse esantis kalis reguliuoja skysčių kiekį ląstelėse, mažina paburkimą, neleidžia kauptis skysčiams organizme.

Mėlynėse gausu vitamino C, beta karotino, jos vienos iš vertingiausių jauninančių produktų. Naudingiausios – šviežios uogos, jose – maksimalus kiekis vitaminų ir maistingų medžiagų, nuo kurių jūsų oda švies sveikata.

Neskaldytų grūdų produktai

Neskaldytų grūdų produktuose – daug ląstelienos, kuri dėl daugelio dalykų naudinga odai. Minėti produktai naudingi ir virškinimo sistemai, ilgesniam laikui suteikia sotumo jausmą, apsaugo nuo vidurių užkietėjimo. O jei virškinimo sistema tinkamai funkcionuoja, oda spindi sveikata ir energija. Neskaldytuose grūduose gausu vitamino B, t. y. B2 ir B3, kurie būtini, norint turėti gražią, sveiką odą. Valgykite daugiau gaminių iš avižinių miltų, vartokite laukinių ryžių. Venkite valytų grūdų produktų – šviesios duonos, baltų miltų ir baltų ryžių.

Neskaldytuose grūduose ir kviečių želmenyse taip pat yra seleno, mineralini antioksidantų, kurie neutralizuoja ultravioletinių spindulių poveikį. Tyrimai rodo, kad jie taip pat užkerta kelią odos vėžiui. Grūduose esantis cinkas išsaugo kolageną, kuris standina odą, lygina raukšles ir stabdo naujų atsiradimą.

Baltymai

Jeigu organizmui trūksta baltymų, tai neigiamai veikia plaukus, odą, dantis ir nagus. Baltymų pagrindas – naminė paukštiena, žuvis, kiaušiniai, mėsa, sūris, žirniai, ankštiniai, avinžirniai. Žuvis – vienas iš pagrindinių baltymų, ląstelienos ir daugelio maistingų medžiagų šaltinių.
Vanduo

Beveik du trečdalius mūsų organizmo sudaro vanduo. Vanduo būtinas, kad tinkamai vyktų medžiagų apykaita, organizmas valytųsi. Kai trūksta vandens, toksinai kaupiasi audiniuose, pasidaro negraži veido spalva, suprastėja sveikata, be to, greičiau senstama.

Nesotieji riebalai, aliejai

Jei nevartojate riebalų, ypač nesočiųjų, ir aliejų, galite padaryti organizmui nepataisomą žalą. Riebalai – būtinas elementas, jie suteikia odai drėgmės. Na o cholesterino yra gerojo, jis saugo uo širdies nepakankamumo.

Valgykite daugiau grūdų

Valgykite daugiau grūdų, alyvuogių, moliūgų, riešutų aliejaus, sėklų, lašišos, menkės.

Avokaduose daugiausia senėjimą stabdančių medžiagų – vitamino E ir C, jie naikina laisvuosius radikalus. 

Jei nemėgstate ar nevalgote žuvies, puikus omega 3 riebalų rūgščių šaltinis – kanapių aliejus. Jame gausu ir vitamino E, antioksidantų, būtinų norint turėti jauną odą.

Žuvis

Riebi žuvis – lašiša, silkė, menkė ir sardinės – pagrindinis omega 3 riebalų rūgščių šaltinis. Minėtose žuvų rūšyse – daug medžiagų, užkertančių kelią odos senėjimui. Išlyginti raukšles, sustangrinti, patempti odą padės lašišų dieta.