„Triukšmo tarša yra ne mažiau svarbi nei oro, vandens ar dirvožemio užterštumas. Medikų teigimu, triukšmas gali būti galvos skausmų, svaigulio, nemigos, atminties šlubavimo, sumažėjusio darbingumo, agresyvumo ir kitų sveikatos sutrikimų priežastis“, - sakė leidinio „Ozonas“ direktorius Artūras Nečejauskas.

Pasak „Electrolux“ vadovo Deimanto Kirlio, triukšmą pagal jo šaltinį galima skirstyti į keletą tipų, remiantis kuriais gali būti taikomos skirtingos sprendimo priemonės.

„Mūsų prieš porą metų atlikto tyrimo duomenys rodo, jog didžiajai daliai, t.y. 57 proc. Lietuvos gyventojų trukdo techninis triukšmas, pavyzdžiui, keliamas automobilių signalizacijų arba įvairių rūšių transporto priemonių, gamybos, prekybos ar paslaugų teikėjų patalpų įrangos“, - sako „Electrolux“ vadovas.

Būtent apie techninio triukšmo vietas akcijos iniciatoriams pranešė dauguma prie šios socialinės iniciatyvos prisijungusių vilniečių. Specialiu garso lygio matuokliu MS6701, kurį akcijai suteikė elektronikos komponentų pardavėja „Lemona“, didžiausias vidutinis triukšmo lygis buvo užfiksuotas prie Seimo viešbučio, virš Geležinio Vilko gatvės – vidurdienį prietaisas čia rodė 69-73 dB(A), maksimalus triukšmas šioje vietoje siekė 80 dB(A). Triukšmo norma gyvenamųjų ir visuomeninės paskirties pastatų aplinkoje 6-18 val. yra iki 65 dB(A) , 18-22 val. – iki 60 dB(A), 22-6 val. 55 dB(A).

Didžiausias triukšmo rodiklis 90 dB(A) buvo užfiksuotas Pelesos g. šalia geležinkelio, tuo tarpu vidutinis triukšmo lygis čia svyruoja nuo 60 iki 70 dB(A). Panašus garso lygis užfiksuotas ir Narbuto g. priešais „Panoramą“ šalia gyvenamųjų namų, Dariaus ir Girėno bei Kapsų g. sankryža, Čiurlionio g. ties tiltu į Vingio parką. Tuo tarpu vidutinis triukšmas prie Savanorių g. žiedo, bei Mindaugo ir Naugarduko g. sankryža neviršijo 65 dB(A) normos.

Vilniuje valstybinių institucijų atlikto triukšmo strateginio kartografavimo rezultatai rodo, jog kelių transporto triukšmas, viršijantis normas, veikia daugiau nei 39 tūkst. (7,1 proc.) miestiečių (naktį - daugiau nei 116 tūkst. (21 proc.); geležinkelių transporto – atitinkamai 1100 ir 3000 gyventojų (naktį); oro uosto – 800 ir 2400 gyventojų (naktį), pramoninės veiklos – 300 ir 600 (naktį).

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją