Valgydami antioksidantų, sveikųjų riebalų, maistinių medžiagų kupiną maistą, gerdami pakankamą kiekį vandens mūsų kūnas atsidėkos parodant tai per didžiausią mūsų organą – odą.

Oda dažnai pirmoji parodo organizmo viduje atsiradusias bėdas.

Turėtume pagalvoti ne tik apie naudojamus losjonus, kremus, serumus, kaukes, tačiau taip pat ir kuo maitiname odą iš vidaus.

Tyrimai nustatė, jog valgant vaisius bei daržoves, galime išvengti smulkių raukšlelių bei negyvybingos odos išvaizdos.

Esate pasiruošę suspindėti? Valgykite šį maistą !

1. Paprastasis rėžiukas


Ši žalioji daržovė, kupina maistinių medžiagų, savyje turi daug kalcio, kalio, mangano, fosforo, vitaminų A, C, K ir B.

Paprastasis rėžiukas veikia antiseptiškai, didina mineralų pristatymą bei cirkuliaciją organizme, tuo pačiu ir odoje.

Antioksidantai gali neutralizuoti laisvuosius radikalus, padėti sumažinti raukšleles. Ši daržovė taip pat stiprina imunitetą, gerina virškinimą bei skydliaukės funkciją.

Patarimas – išbandykite šias daržoves savo mėgstamose salotose.

2. Raudonosios paprikos


Raudonosios paprikos pasižymi itin dideliu antioksidantų kiekiu, kurie itin svarbūs stabdant senėjimo procesus. Taip pat dideli kiekiai vitamino C, esantys paprikose, padidins kolageno atsargas odoje.

Karotenoidai, suteikiantys paprikoms ryškią spalvą, padės apsaugoti odą nuo žalingų aplinkos faktorių, kadangi turi priešuždegiminių savybių.

Patarimas – išbandykite paprikas kartu su humusu, salotose ar keptas orkaitėje.

3. Papajos

papajos
Foto: Shutterstock


Šie skanūs vaisiai, turintys itin daug antioksidantų, vitaminų ir mineralų, padės palaikyti odos elastingumą, sumažins raukšlelių matomumą.

Papajose esantys vitaminai A, C, K, E, B, kalcis, kalis, magnis, fosforas padės kovoti su laisvaisiais radikalais, atitolins senėjimo procesus.

Medžiaga papainas turi papildomų senėjimą stabdančių savybių, odą švelniai šveičia.

Patarimas – išbandykite šį vaisių kaip dalį savo pusryčiuose arba pasigaminkite papajų kaukę veidui!

4. Mėlynės

Mėlynės ar šilauogės?
Foto: DELFI


Mėlynėse gausu vitaminų A ir C, taip pat ir senėjimą stabdančio antocianino. Jis suteikia mėlynėms mėlyną spalvą. Šie stiprūs antioksidantai gali apsaugoti odą nuo saulės, streso, taršos, mažina kolageno netekimą.

Patarimas – išbandykite mėlynes žaliajame kokteilyje !

5. Brokoliai

Brokoliai
Foto: Shutterstock


Brokoliai kupini vitamino C, K, antioksidantų, skaidulų, folatų, luteino, kalcio. Mūsų organizmui būtinas vitaminas C kolageno gamybai, kuris suteikia odai stiprumo ir elastingumo.

Patarimas – valgykite brokolius kaip greitą užkandį, jei turite laiko pagaminkite brokolius garuose.

6. Špinatai

Špinatai
Foto: Shutterstock


Špinatai – itin rehidratuojančios daržovės, turinčios daug antioksidantų, vitaminų A ,C, E, K, magnio, geležies ir luteino. Špinatai padeda palaikyti kolageno gamybą, odos švelnumą.

Vitaminas A padės palaikyti plaukus stiprius bei žvilgančius, o vitaminas K – sumažins uždegimines reakcijas.

Patarimas – išbandykite špinatus kokteilyje ar salotose.

7. Riešutai

Riešutai
Foto: Shutterstock


Daugelis riešutų yra puikus vitamino E šaltinis, kuris geba mažinti odos pažeidimus, palaikyti odos drėgmę, apsaugoti odą nuo žalingos saulės spinduliuotės.

Graikiniai riešutai savyje turi daug omega-3 riebiųjų rūgščių, kurios stiprina ląstelių membranas, apsaugo odą nuo žalingų spindulių bei suteikia odai sveiko spindesio, atkuria apsauginį odos barjerą.

Patarimas – nenulupkite riešutų odelių. Tyrimai rodo, jog nulupdami nuo riešutų odeles prarasime 50% antioksidantų.

8. Avokadai

Foto: Shutterstock


Avokadai pasižymi uždegimus mažinančiomis riebiosiomis rūgštimis, kurios palaiko odos švelnumą. Jie taip pat turi itin daug senėjimą stabdančių medžiagų, tokių kaip vitaminai K, C, E, A, B bei kalis.

Vitaminas A padeda atsikratyti negyvų odos ląstelių, padeda palaikyti odą spindinčią. Karotenoidai taip pat geba blokuoti toksinus, saulės sukeltą pažaidą, apsaugo nuo odos vėžio.

atarimas – valgykite avokadus salotose, kokteiliuose ar tiesiog su šaukštu. Taip pat galite pasigaminti ir avokado kaukę veidui.

9. Saldžiosios bulvės

Foto: Shutterstock


Oranžinę spalvą šioms bulvėms suteikia medžiaga beta-karotenas, kuris paverčiamas vitaminu A. Vitaminas A padeda palaikyti odos elastingumą, odą atnaujinti, palaikyti odą jaunatvišką.

Saldžiosiose bulvėse esantys antioksidantai neutralizuoja laisvuosius radikalus ir palaiko odą spindinčią.

10. Granatų sėklos

Foto: Shutterstock


Granatai nuo senovės žinomi, kaip gydantieji vaisiai. Vitaminas C bei kiti antioksidantai apsaugo organizmą nuo laisvųjų radikalų, mažina uždegimus.

Šie vaisiai taip pat turi medžiagos punikalagino, kurie padeda išlaikyti kolageną odoje.

Patarimas – išbandykite granatų sėklas kartu su špinatų salotomis ir pasigaminkite senėjimą stabdančias salotas!

Pasirinkdami šiuos senėjimą stabdančius maisto produktus jausimės ir atrodysime geriausiai. Jei ieškote daugiau variantų – rinkitės vaisius ir daržoves, kurių spalva itin sodri ir ryški.

Ryškios spalvos reiškia, jog maisto produktas turi daugiau radikalus neutralizuojančių savybių, kurios padės palaikyti odą spindinčią.

Kuo daugiau spalvų jūsų lėkštėje – tuo geriau atrodys jūsų oda !