Galima nevalgyti, bet su keliomis sąlygomis

Pasak dr. A. Sujetos, pusryčių nevalgymas gali būti patogus, nemokamas įrankis, kuris padeda sumažinti bendrą dienos kalorijų skaičių ir taip numesti svorio. Tačiau jokiais būdais pusryčių nevalgymas gali būti taikomas visiems.

„Žmonės, kurie neturi antsvorio problemų, turėtų valgyti pusryčius ir per dieną paskirstyti maistą taip, kad nesukurtų didelio kalorijų deficito, kad būtų išlaikyti tam tikti tarpai tarp valgymų, tai yra 2-3 valandos. Per tą laiką stabilizuojasi gliukozės kiekis kraujyje.

Jei žmogus praleidžia pusryčius, tai būna kaip protarpinis badavimas, ir tai nieko blogo. Tačiau, jei žmogus turi padidėjusį tulžies kiekį, refliuksą, kitas skrandžio ar žarnyno problemas, žinoma, pusryčių praleisti nereikėtų, nes tai tokios problemos dar labiau paskatinamos“, – sakė pašnekovas.

Mitybos specialisto teigimu, yra daug tyrimų, rodančių, kad žmonės, kurie nevalgo pusryčių, vakare linkę labiau persivalgyti. Tad jei pusryčių nevalgymas nesukelia noro persivalgyti vakare, jų galima ir atsisakyti. Jei vakare nepersivalgyti nepavyksta, pusryčius reikia valgyti.

Artūras Sujeta

Jokiu būdu negalima gerti kavos vietoje pusryčių

Kai kurie vietoje pusryčių mėgsta išgerti puodelį kavos. Tačiau toks elgesys gali sukelti daugybę problemų. Pasak dr. A. Sujetos, kavos vartojimas tikrai neturėtų būti pats pirmas dalykas atsikėlus ryte.

„Visų pirma, reikia išsivalyti dantis ir tada atsigerti vandens. Kavoje, neskaičiuojant kofeino, yra dar daugybė kitų elementų. Natūralu, kad ją geriant, kai skrandis tuščias, gali atsirasti pasekmės – po truputį kava pradės rūgštinti skrandį, atsiranda dirglumas, priklausomybė kofeinui, labai sunku pradėti dieną be kavos ir taip toliau“, – sakė pašnekovas. Gerti kavą tuščiu skrandžiu ypač negerai tiems, kurie jau turi refliuksą, mat taip jis bus dar labiau paskatintas.

Pusryčius geriausia valgyti per pirmą valandą nuo prabudimo. Tačiau būna žmonių, kurie rytais išvis nenori valgyti, nėra apetito arba juos pykina. Specialisto teigimu, jei atsiranda pykinimas rytais, reikia ieškoti priežasties.

„Apskritai, jei nesinori valgyti, galima ryte išgerti šilto vandens su citrina, jei nėra problemų dėl rūgštingumo. Tai provokuoja alkį. Taip pat reikia atkreipti dėmesį, ar prieš einant miegoti neprisivalgoma, nes tai dažniausiai pagrindinis dalykas, dėl ko žmogus nenori pusryčių. Pavalgyti reikėtų 2 valandas prieš miegą“, – patarė pašnekovas.

Koks maistas pusryčiams geriausias?

Sakoma, kad pusryčiams galima valgyti viską, net ir kaloringesnius produktus geriau valgyti per pusryčius, nes tada kūnui reikia daugiausiai energijos. Visgi, pasak dr. A. Sujetos, tai netiesa, o labai paplitęs mitas.

„Visos rekomendacijos nurodo, kad maisto medžiagos turi būti tolygiai paskirstytos per visą dieną. Tikrai nereikia bijoti vakare valgyti vaisių. Nustokite tikėti kvailais mitais. Jei vaisius valgysite tik ryte ir po to visą dieną laikysitės savo improvizuotos dietos, nevalgysite angliavandenių, energija bus išeikvota, užsinorėsite saldumynų ir jų padauginsite“, – kalbėjo mokslų daktaras.

Foto: Shutterstock

Pusryčiams puikiai tinka pilno grūdo duona su avokadu, kiaušinienė, virtas kiaušinis. Kiaušinų nereikėtų valgyti kasdien, tačiau keletą kartų per savaitę būtų labai geras pasirinkimas. Taip pat pusryčiams puikiai tiks klasikinės košės – avižų, grikių ar kitų grūdų košės.

„Gali būti vaisiai kartu su migdolu pienu ir chia sėklomis, tai būtų vitaminų bomba. Kartais tinka trintų uogų kokteiliai, bet rečiau, nes juose bus daug cukraus. Tačiau tai geras pasirinkimas fiziškai aktyviems žmonėms. Kepsnys ryte būtų keistas pasirinkimas, bet kartas nuo karto, jei norisi pusryčiams vištienos, tikrai galima jos suvalgyti“, – sakė dr. A. Sujeta.

Kokį gėrimą geriausia rinktis pusryčiams – kavą, arbatą, sultis?

Pašnekovas ryte rekomenduoja rinktis žaliąją arbatą ar matchą. Galima rinktis ir kavą, tačiau būtina prisiminti, kad ją galima gerti tik praėjus porai valandų po maisto, mat kofeinas iki 70 proc. stabdo geležies pasisavinimą iš kraujo.

„Būtinai ryte reikia išgerti vandens. Žaliosios arbatos puodelis būtų labai geras pasirinkimas, ji tonizuoja ir pagerina riebalų oksidacinius procesus“, – sakė pašnekovas.

Dar vienas patarimas, kartas nuo karto pasirodantis internete, ryte išgerti obuolių acto. Neva jis visą dieną degina kalorijas. Mokslų daktaras juokaudamas sako, kad šitą patarimą geriausia išbandyti tiems, kas turi skrandžio opas, nes po acto iškart teks važiuoti į ligoninę.

„Obuolių acto tradicija atkeliavusi iš Japonijos. Jie turi kelis mokslinius straipsnius, kurie rodo, kad gali padėti svorio metimui. Tačiau tai pakankamai ekstremalu ir žmonės dažnai neįvertina savo būklės, jei yra skrandžio pažeidimų, jie gali baigtis labai liūdnai“, – sakė dr. A. Sujeta.