Kaip pusryčiai gali padėti lieknėjant?

Nors daug kas mano, kad praleidus pusryčius, bus lieknėjama greičiau, suvalgyti kokybiško ir sotaus maisto ryte yra labai svarbu.

Teisingi pusryčiai rytais ne tik numalšina alkį, bet ir suteikia jėgų treniruotėms ir subalansuoja cukraus kiekį kraujyje. Tyrimai taip pat rodo, kad reguliariai valgant pusryčius, ilgainiui atsikratoma antsvorio ir išsaugomas sveikas svoris.

Taigi pusryčiaudami ne tik stenkitės kruopščiai pasirinkti produktus ir maistines medžiagas, bet ir nedarykite šių klaidų, kurios gali apsunkinti jūsų pastangas sulieknėti.

Pusryčiams išgeriate tik puodelį kavos ar stiklinę sulčių

Nors kava ar sultys dažnai laikomi mažai kalorijų turinčiais produktais ar būdu praturtinti savo organizmą vaisiais bei daržovėmis, pusryčiams išgėrę vien tik kavos ar žaliųjų sulčių, negausite maistingo, subalansuoto maisto, kurio reikia dienos pradžiai.

Vanduo su citrina
Foto: Shutterstock

Nors kava ir detoksikuojančios sultys (pavyzdžiui, vaisių ir daržovių sultys) tikrai turi antioksidantų, jos paliks jus be kitų svarbių maistinių medžiagų ir netgi privers gana greitai pajusti alkį. Kava ir sultys gali tikti užkandžiavimams, bet jos negali atstoti pagrindinio valgio. Beje, jei norite papildyti savo mitybą daržovėmis ir vaisiais, valgykite pačias daržoves ir vaisius – taip gausite skaidulų ir vertingų maistinių medžiagų.

Pusryčiams prisivalgote daug cukraus

Tikėkite arba ne, bet daugybė populiarių pusryčių patiekalų yra kupini cukraus – ar tai būtų blyneliai, ar sausi pusryčiai, ar tiršti kokteiliai, ar vafliai. Šiuose produktuose esantis cukrus tikrai nepasitarnaus lieknėjant. Atvirkščiai, jis gali virsti papildomu antsvoriu, jei nebūsite budrūs.

Foto: Shutterstock

Per pusryčius gavus daug cukraus, taip pat išbalansuojamas gliukozės kiekis kraujyje, sutrikdomi hormonai ir – nepamirškite – padidinama rizika susirgti įvairiomis gyvenimo būdo ligomis. Diabetu sergantys ar padidintą riziką juo susirgti turintys žmonės turėtų itin atidžiai rinktis pusryčių produktus, kad jie neišbalansuotų gliukozės kiekio kraujyje. Pridėtinis cukrus taip pat gali tapti jūsų dietos kaltininku, todėl stebėkite, ką valgote.

Valgote pusryčius pernelyg vėlai

Protarpinis badavimas
Foto: Shutterstock


Tai dar viena dažna klaida, kurią galite daryti nežinodami. Tačiau ji taip pat gali sutrukdyti jums pasiekti trokštamų rezultatų, ar, dar blogiau, virsti papildomu svoriu, kurio jūs visiškai nepageidaujate. Tiesą sakant, tuo metu, kai žmonės pradėjo dirbti iš namų, pernelyg vėlyvi pusryčiai galėjo tapti viena iš padidėjusio antsvorio priežasčių. Jei pusryčius valgysite pernelyg vėlai, vėliau galite paprasčiausiai persivalgyti ir sutrikdyti likusį visos dienos valgymo ritmą. Pusryčius geriausia pavalgyti per 1 – 1,5 val. nuo tada, kai atsikeliate. Ką tik prabudus, savo dieną geriausia pradėti nuo stiklinės šilto vandens, riešutų bei sėklų, o jau tuomet reikėtų suvalgyti sveikus pusryčius.

Neįtraukiate riebalų ir baltymų

Benedikto kiaušiniai
Foto: Shutterstock


Jei stengiatės sulieknėti, tuomet riebalai ir baltymai turėtų būti geriausi jūsų draugai, ir labai svarbu, kad kiekvienio valgio metu rinktumėtės kokybiškus šių maistinių medžiagų šaltinius. Kiekvienas valgis turėtų atspindėti idealias angliavandenių, baltymų ir riebalų proporcijas. Angliavandeniai ir riebalai suteikia energijos visai dienai, o baltymai užtikrina, kad ilgiau būsite sotūs, ir padeda auginti raumenų masę. Jūsų lėkštėje turėtų atsidurti mononesotieji riebalai, gerieji angliavandeniai ir vertingi baltymai. Rinkitės kiaušinius, riešutus, sėklas ir sveikuosius miltus.

Vartojate apdorotą ir greitą maistą

Greitas maistas


Jei užimtomis ryto valandomis esate įpratę valgyti einant ar renkatės greitąjį maistą, laikas keisti tokius įpročius! Paprastai tariant, joks apdorotas maistas (net jei etiketėje rašoma, kad jis yra „sveikas“) nepadės sulieknėti. Apdorotas ir įpakuotas maistas dažniausiai būna kupinas chemikalų ir konservantų, kurie užtikrina ilgesnį produkto galiojimo laiką, bet nėra naudingi sveikatai. Jeigu jums trūksta laiko pusryčiams, užuot pirkdami jau paruoštą maistą, pasieškokite greitai ir lengvai paruošiamų patiekalų receptų. Tai, ką valgote, turi būti šviežia, maistinga ir nebūtinai patekti į jūsų burną tiesiai iš pakuotės!