– Papasakokite apie savo mitybą ir fizinį aktyvumą iki sveikatingumo iššūkio.

– Iki projekto kurį laiką jau sportavau (daugiausia dariau kardio treniruotes, myniau dviratį), tačiau mitybai neteikiau didelės reikšmės – nevalgiau pusryčių, užkandžiaudavau ir po visos dienos darbų sekdavo soti vakarienė. Teko išbandyti ir protarpinį badavimą tačiau, matyt, netinkamai. Per likusį nuo nevalgymo laiką suvalgydavau daugiau nei reikia, todėl jokio rezultato nebuvo.

– Kas jus paskatino siekti sveikatingumo tikslų bei pasiryžti dalyvauti „Healthy Fit“ projekte?

– Visų pirma, manęs netenkino mano išvaizda – norėjosi realių pokyčių, išbandyti kažką, kas padėtų pasiekti matomus rezultatus. Taip pat, sporto salėje reikėjo trenerio pagalbos, o jį išsirinkti buvo sunku. Šis projektas pasiūlė nuolatinę mitybos specialisto ir trenerio pagalbą, todėl nusprendžiau surizikuoti. Tuo metu akivaizdžių sveikatos problemų neturėjau, tačiau, manau, jeigu būčiau nepasiryžęs pakeisti savo gyvenimo būdo, bučiau jų sulaukęs labai greitai.

Mariaus pokyčiai
Foto: Asmeninis albumas

– Kaip pasikeitė jūsų gyvenimas (mitybos, sporto įpročiai, komfortas ir t.t) po projekto?

– Po projekto pradėjau reguliariai sportuoti, prisižiūrėti mitybą. Pradėjau domėtis ir vis lengviau įsivaizduoti, kiek konkretus maistas turi kalorijų, kiek man reikia suvalgyti.

Tas įprotis formuojasi ir toliau, nors nuokrypių tikrai būna – žmogiška. Po projekto tapau labiau fiziškai aktyvus – jeigu kas man prieš kelis metus būtų pasakęs, kad aš su dviračiu ryte prieš darbą savo noru numinsiu 50 km, būčiau smarkiai nusijuokęs.

– Galbūt tapote pavyzdžiu savo draugams, šeimai?

– Šiandien kol kas visi tik giria mano išvaizdos pokyčius. Beje, giriančioji auditorija vien moteriška, – šypsosi Marius.

Mariaus pokyčiai
Foto: Asmeninis albumas

– Pakalbėkime apie skaičius – kiek tiksliai kilogramų jums pavyko atsikratyti ir per kiek laiko?

– Mano dabartinis svoris 85–87 kg. Iš viso nuo pasikeitimų pradžios atsikračiau 27–29 kg. (tie 2 kg svyruoja). Laiką įvardinti sunku, tačiau visas šis rezultatas pasiektas per maždaug 1,5 metų – didžioji dalis per projekto laikotarpį, o vėliau savo sveikos gyvensenos įpročius išlaikiau ir karantino metu.

– Kaip manote, kas turėjo didžiausią įtaką – sportas, mityba ar psichologinis nusiteikimas?

– Aš akivaizdžiai pamačiau ir supratau kokia didelė yra mitybos įtaka rezultatui (mano atveju turbūt 80–90 proc.). Psichologinio nusiteikimo man niekada netrūko, tai, manau, man padeda nesugrįžti į ankstesnę valgymo rutiną net per tokius iššūkius, kaip karantinas. Beje, atvirkščiai nei daugeliui, karantinas man padėjo laikytis savo sveikos rutinos, nes buvo mažiau pagundų – buvo galimybė gamintis maistą namuose, nebuvo susitikimų su draugais, papildomų maisto pagundų.

– Kaip pavyksta išlaikyti pasiektus rezultatus?

– Šiandien pavyksta gan neblogai, svoris svyruoja tik +/-2 kg. Jeigu išpuola koks gimtadienis ar šventė, leidžiu sau daugiau nei eilinę dieną, nes puikiai suprantu, kad negali visada savęs varžyti, tačiau per savaitę visada grįžtu į ritmą.

– Mariau, ko palinkėtumėte norintiems pakeisti gyvenimo būdą, bet nedrįstantiems?

– Palinkėčiau ne galvoti, o daryti. Aš per ilgai galvojau, galėjau jau anksčiau turėti pokyčius.

Artūras Sujeta
Foto: Asmeninis albumas

Biomedicinos mokslų daktaras, lektorius ir mitybos specialistas Artūras Sujeta, prisidėjęs prie Mariaus mitybos įpročių gerinimo, pabrėžia, kad sveikas svorio metimas turi būti kombinuotas mitybos ir fizinio aktyvumo derinys: „Pirmo pokalbio su Mariumi metu „GymPlius“ sporto klube išsikėlėme aiškius, pamatuotus ir, svarbiausia, realius tikslus. Kitaip tariant, pirminis tikslas buvo įvertinti žmogaus galimybes sveikatai palankiu būdu sumažinti kūno masę.

Labai svarbu nustatyti laiko tarpą, per kurį, taikant kalorijų apribojimą ir fizinį krūvį, kūno svoris keistųsi apie 0,5 proc. per savaitę nuo bendro svorio. Po pirmųjų savaičių pastebėjus progresą, šis procentas gali keistis į mažesnę pusę, didėjant fiziniam darbingumui – padidėti.

Kalbant apie mitybos įpročius, akcentavome baltymų ir lėtųjų angliavandenių vartojimą po prieš ir po fizinio krūvio, maždaug per 2 valandų intervalą. Taip pat, maistinių skaidulų ir antioksidantų vartojimą, atsižvelgus į mitybos įpročius bei palaipsniui didėjantį fizinį krūvį, kurį užtikrino profesionalus asmeninis treneris. Štai ir visa sėkmės istorijos paslaptis“.

Artūras Sujeta
Foto: Asmeninis albumas

Mitybos specialistas A. Sujeta pabrėžia, kad labai svarbu yra suvokti, jog amžinai gyventi, jaučiant kalorijų deficitą, nėra įmanoma.

„Todėl vėliau su Mariumi aptarėme ir tolimesnę jo perspektyvą pasibaigus 3 mėnesių projektui.

Noriu pabrėžti, kad sveikatos būklė, amžius, patirtis sportuojant, mitybos režimas ir pamatuotas fizinis krūvis gali visiškai pakeisti gyvenimo kokybę. Ar Mariui tai pavyko? Tikrai taip. Vienas malonumas dirbti su žmogumi, kuriam kiekvieną susitikimą negali pasakyti nieko kito, kaip tik „šaunu, judame toliau!“ – teigė A. Sujeta.