Shape.ru pateikia šešis riebalų šaltinius, kurie būtini norint didinti raumenų masę, deginti riebalus, ir kurie yra išskirtinai naudingi sveikatai.

Šalto spaudimo aliejus

Šis aliejus puikiai tinka gaminti maistą. Tyrimai rodo – vartojant kokosų aliejų, organizmas tampa atsparesnis virusams ir bakterijoms, sėkmingiau įveikia grybelius, kandidozę. Jei šito argumento nepakanka, paklauskite savęs, kiek riebalų pavyksta sudeginti, kai esate vangūs ar negaluojate. Hormonai – geriausi sportininkų draugai, o kokosų aliejus ypač reikalingas skydliaukės hormonams ir insulinui; šie hormonai ypač svarbūs, deginant riebalus. Kokosų aliejuje be viso kito yra ir sočiųjų riebalų – laurino rūgšties; ji nekaupiama organizme riebalų pavidalu ir yra puikus energijos šaltinis.

Alyvuogių aliejus
Foto: Shutterstock

Šalto spaudimo alyvuogių aliejus

Alyvuogių aliejus mažina širdies ligų, aukšto kraujospūdžio ir kai kurių vėžio rūšių riziką. Naujo tyrimo, išpublikuoto leidinyje „Neurology“, duomenimis, kepant ir verdant su alyvuogių aliejumi, taip pat vartojant jį salotų užpilui, mažėja insulto grėsmė, šis aliejus stiprina smegenis ir gerina jų veiklą.
Alyvuogių aliejuje gausu mononesočiųjų riebalų, kurie padeda deginti riebalus, žmonėms pernelyg nekeičiant gyvensenos ar mitybos. Belieka įsivaizduoti, kiek naudos alyvuogių aliejus duoda sportuojantiems žmonėms.

Riebi žuvis ir žuvų taukai

Kuo žuvis riebesnė, tuo naudingesnė organizmui. Lašišoje, tune, sardinėse, menkėje ir upėtakyje gausu omega-3 riebalų rūgščių. Amerikos kardiologų asociacijos duomenimis, per savaitę žmogus turi suvalgyti mažiausiai dvi porcijas riebios žuvies, kad vyrautų omega-3 ir omega-6 riebalų rūgščių balansas. Riebioje žuvyje yra dokozaheksaeno rūgšties ir eikozapentaeno rūgšties. Šios rūgštys malšina raumenų maudimą po sporto, malšina sąnarių skausmą, padeda greičiau atgauti jėgas.

Foto: Shutterstock

Avokadai

Ruošiantis sporto renginiams ir laikantis specialios dietos arba norint stipriai sumažinti svorį, avokadai paįvairina meniu, kuriame daugiausia – vištienos krūtinėlė ir brokoliai, ir nesutrikdo dietos. Juose yra mononesočiųjų riebalų, kurie naudingi širdžiai, mažina vadinamojo blogojo cholesterolio lygį ir padeda organizmui sudeginti daugiau riebalų. Avokadus galima sutrinti, pagardinti prieskoniais ir vartoti vietoje kaloringų padažų.

Foto: Shutterstock

Kiaušiniai

Kiek kartų teko išmesti kiaušinių trynius, norint suvartot kuo mažiau kalorijų? Tai – didelė klaida, teigia dietologai, nes tryniuose yra omega trys riebalų rūgščių, B grupės vitaminų, cholino ir kitokių vitaminų, naudingų smegenų veiklai, nervų, širdies ir kraujagyslių sistemai. Nepaisant kalbų apie cholesterolio kiaušiniuose žalą, mokslininkai teigia, kad kiaušiniai naudingi širdžiai. Be to, kiaušiniuose esantis cholesterolis skatina organizmą gaminti daugiau testosterono, kas didina ištvermę, degina riebalus. Pagaliau, suvalgius visą kiaušinį, ilgiau jaučiams sotumas.

Riešutai arba riešutų sviestas

Vertingiausi – migdolai, graikiniai riešutai ir pistacijos. Migdoluose gausu vitamino E, graikiniuose riešutuose – omega trys riebalų rūgščių, o pistacijos – akims naudingo liuteino ir zeksantino. Tyrimai parodė – nuolat valgantys riešutų žmonės lieknesni, jiems mažesnė antrojo tipo diabeto ir širdies ligų rizika. Riešutų sviestas irgi vertinga, žinoma, jei atsispirsite pagundai ir vienu metu nesuvalgysite viso indelio. Tiesa, perskaitykite sudėtį, nes kai kurie gamintojai prideda cukraus. Riešutų sviestas – idealus užkandis, laikantis dietos.