1) Su savo kūno svorio štanga ant pečių pritūpia ne mažiau kaip 10 kartų;

2) Prisitraukia prie skersinio ne mažiau kaip 10 kartų;

3) Savo svorio štangą išspaudžia gulint nuo krūtinės ne mažiau kaip 5 kartus;

4) Maksimalus deguonies suvartojimas ne mažesnis kaip 40 mil/min/kg („Šiuo atveju reikia dujų analizatoriaus. Su juo reikia atlikti fizinį krūvį, jo metu yra pamatuojama, kiek organizmas įsisavina deguonies. Tai labai geras sveikatos, organizmo darbingumo rodiklis. Yra netiesioginių būdų, bet jie yra netikslūs“, – patikslino prof. A. Skurvydas“);

5) Pašoka į aukštį iš vietos (be rankų mosto) ne mažiau kaip 40 cm;

6) 50 metrų nuplaukia greičiau nei per 45 s;

7) 1000 m nubėga greičiau nei per 3 min 20 s;

8) 100 metrų nubėga greičiau nei per 13.3 s;

9) Plaštakos dinamometrija – ne mažiau kaip 50 kg;

10) 24 kg svarstį viena ranka išrauna ne mažiau kaip 50 kartų.

Pasak profesoriaus, šie kriterijai – neprofesionalui, jaunam sveikam vyrui, kuris per savaitę sportuoja 3-4 kartus.

Jei nepavyksta pasiekti šių rodiklių tai žinutė jums, kad šį bei tą reikia tobulinti – stiprinti raumenis, gerinti ištvermę.

„Vyras turi būti visapusiškai fiziškai išsivystęs, kad nebūtų silpnų grandžių ir jėgos, ir greitumo, galingumo, ištvermės“, – sako A. Skurvydas.

Pasak jo – tai ir sveikatos rodikliai. „Tas visapusiškumas garantuoja sveikatą, – sakė profesorius. – Nes norint būti sveikam, reikia jėgos, greitumo, galingumo, ištvermės. Tai – sveikatos indikatoriai. Jei būsi vien tik stiprus, neturėsi ištvermės – negerai. Arba jei vien tik būsi labai ištvermingas, o jėgos neturėsi, irgi negerai“, – sako LSU profesorius.

A. Skurvydas pabrėžia, kad šie kriterijai – vidurkis, jie neindividualizuoti, nepritaikyti pagal ūgį ir svorį. Šiais kriterijais neturėtų vadovautis moterys.

Profesorius A. Skurvydas šiuos kriterijus parengė pagal įvairius mokslinius straipsnius.